ik leer mijn nieuwe bijrijdpaard nu knielen. wat ik me nu af vraag zouden juryleden dit leuk vinden bij bijvoorbeeld groeten? gewoon een keer voor de grap?
Haha dat dacht mijn vader laast ook al, maar dan niet zo groot om te knielen, maar eerder de jambette, of een keer voor de gein flemen maar of de jury's dat ook leuk vinden...
Zoiets is wel leuk bij een onderlinge wedstrijd of iets dergelijks Wij hadden op de manege vroeger ééns per jaar een wedstrijd waar iedereen ook verkleed mocht, iemand als indiaan groette ook met hand omhoog en "Ugh" Op zo'n soort wedstrijd kan eigenlijk alles Op een officiele wedstrijd zou ik het niet doen.
delfa
Geplaatst: 31-01-11 20:49
Een jury met humor kan dat wel waarderen, maar ga er maar vanuit dat de meeste jury's het niet goedkeuren
Voor onderlinge pas de deux of zo enig, denk alleen dat bij officiele proef dit niet helemaal goed gaat vallen. Buiten dat ze dan niet je normaal kunnen punten voor de voorgeschreven afgroet.
miss_lizje
Geplaatst: 31-01-11 20:51
Ik denk niet dat het op prijs word gesteld want het word ook niet gevraagd. Kan me ook ergens herinneren dat als je zelf de grond raakt dat het als val word gerekend en zelfs uitsluiting als gevolg kan hebben. Maar pin me er niet op vast!
Het wordt niet gevraagd Mijn paard maakt in het Z1 ook wel eens de vliegende wissels. Hartstikke mooi gesprongen, maar die worden daar niet gevraagd. Sterker nog, het wordt afgestraft. Dat zal bij jou dan ook gaan gebeuren
Even goed een leuk idee hoor, maar ik zou het toch niet doen op een wedstrijd.
Dat wilde ik ook zo graag, alleen lukte het knielen niet
Je kan het best doen, maar dan moet je niet meedoen om te winnen want het zal misschien best als humor worden opgemerkt, als score zal je voor het groeten lage punten krijgen
Puchje
Geplaatst: 01-02-11 10:47
Heb het wel eens meegemaakt op een onderlinge. Mijn paard kan een super Spaanse pas, maar hij kan ook op een beendruk alle 4 zijn benen onafhankelijk nog extra bijzetten. Dit is heel handig bij het (vierkant) halthouden en groeten. Ik voelde dat zijn linkerbeen wat te ver naar achteren stond, dus porde die bij. De slimmerd dacht dat er Spaanse pas werd gevraagd en gooide charmant zijn been naar voren. Ik had erge moeite mijn gezicht in de plooi te houden, maar de jury ook. Ik kreeg een smile van oor tot oor terug en op de coupon: creatieve groet!
Eerst netjes afgroeten en pas daarna laten knielen dan? Dan heb je iig 'gewone' punten voor het groeten en is je proef toch klaar....... maar ja ik ben ook geen jury
Niobe
Geplaatst: 01-02-11 11:34
Urnie85 schreef:
Eerst netjes afgroeten en pas daarna laten knielen dan? Dan heb je iig 'gewone' punten voor het groeten en is je proef toch klaar.......
Ik zou het nooit doen in een officiele proef, gewoon omdat het daarin niet word gevraagd. Wel heb ik een keer voor de leuk afgegroet met een jambette bij een pas de deux.
LadyMadonna
Geplaatst: 01-02-11 11:37
X - halthouden en groeten jij vraagt een kunstje cijfer: 5 - paard staat niet stil
Zo simpel zie ik het. Het is een dressuurwedstrijd, die volgens de dressuurregels verreden dient te worden. Kunstjes horen hier dus niet bij. (in geval van KNHS wedstrijden, demo of iets onderlings is IMO een ander verhaal)
Ik zou het wel humor vinden als mijn vriendin haar paard zo zou laten afgroeten. Denk alleen dat de jury het veel minder zou waarderen....... Niet doen dus!
Ik zou het ook maar niet doen tijdens een officiële wedstrijd. Het is namelijk zelfs zo dat je na het groeten eerst nog voorwaarts moet, dan heb je het halthouden pas op een goede manier afgerond. Als je paard na het groeten achterwaarts stapt en daarna pas voorwaarts telt dit ook mee in de beoordeling. Je proef is dus pas ten einde na het voorwaarts stappen na het groeten. Al het andere niet in het programma vermeldde heeft een negatieve invloed op de beoordeling.
In dat geval zou je kunnen afgroeten op X.. Een paar stappen verder je paard weer stil laten zetten en je creatieve afgroeting laten zien
Ik zou het zelf alleen nooit doen op een officiele wedstrijd.. Als je het nou doet bij allebei je proeven en ook als je dan verschillende jury hebt.. Dat is wel leuk om te vergelijken of beide jury's hetzelfde cijfer geven oid..
lover111
Geplaatst: 02-02-11 16:12
is indd wel heel leuk! maar ik denk ook dat de jury het niet zou waarderen! Helaas!
ik zou het niet doen. wel lekker creatief bedacht van je. helaas hangt de dressuur in elkaar van allerlei protocolletjes en weet-ik-veel-wat-nog-meer. lekker aan de regeltjes houden dus om geduvel te voorkomen
Telstar2000
Geplaatst: 02-02-11 16:23
[quote="deniece"]In dat geval zou je kunnen afgroeten op X.. Een paar stappen verder je paard weer stil laten zetten en je creatieve afgroeting laten zien
Dit is idd de enige 'legale' optie. Vraag is wel of de jury dan nog kijkt Zal bezig zijn met verdere invulling van de coupon..