Het lijkt me leuk om in dit topic met elkaar ervaringen te delen, te overleggen over punten waar we tegenaanlopen en vooral te genieten van de voorpret! En wie weet loop je nog tegen rijmaatjes aan en kom je elkaar tegen, maar dat is niet het hoofddoel van dit topic.
Ik ben dus erg benieuwd. Hoever zijn jullie in de voorbereiding? Hoe pakken jullie de training aan?
Om af te trappen:
Wij rijden met een pony voor de kar (menner + groom op de kar) en een paard onder het zadel. De bedoeling is om tussentijds veel af te wisselen (ook handig tegen zadel/menkar kontpijn
).Wij hebben de route uitgezet, we willen in 4 dagen van Slootdorp (NH) naar Kootwijkerbroek rijden (overnachtingen Bovenkarspel, Lelystad, Ermelo). We hebben 2 van de 3 overanchtingen geboekt.
In april willen we de route van dag 1 gaan proefrijden als training. We rijden vrij lange dagen (ca 30 km per dag op laatste dag na) en hopen ca 6 km per uur te halen als gemiddelde snelheid. De route hebben we berekend op basis van 5 km per uur, om aan de veilige kant te blijven. Verder zijn we het rijden van het rijpaard aan het opbouwen, vaker dressuur en meer buitenritjes (tevens Duinritjes). Ook pony wordt fanatieker opgepakt dressuurmatig (onder zadel en voor kar) en zodra het weer wat beter is willen we ook meer naar buiten.
We zijn van plan om dagelijks de trailer naar onze overnachtingsplaats te rijden... Veel werk omdat je toch heen en weer bent maar heeft als voordeel dat we bagage in de auto kunnen meenemen en trailer altijd in de buurt hebben mochten we tussentijds om wat voor reden dan ook toch moeten omkeren/trailer nodig hebben. En dan is de trailer ook op de laatste dag op het eindpunt, handig voor de terugreis!
Nou, dat lijkt me genoeg start.. hoop op meer mensen die meekletsen, denken etc.
) en dan echt overnachtingen gaan plannen/regelen. Ik wil eigenlijk gewoon een bed ivm minder gewicht meenemen. En ik moet even kijken wanneer ik de ijsselbrug over ga, buiten de spits, maar dag 1 of dag 2 is even kijken. Wil in 3 dagen rijden, want dag 4 storten waarschijnlijk ik en baby in dan ben ik liever op lokatie. Moet ook op eigen benen weer terug, dus even echt plannen en goed trainen. Kom dus vrijdag al aan ipv zaterdag.
Geschatte afstand: 400km.

, want dat gaat doorgaans middels wegen waar veel verkeer komt. Er zijn niet zoveel bruggen over rivieren (als je het vergelijkt met bruggen over kanalen). Die bruggen moet ik inplannen op tijdstippen met zo min mogelijk verkeer, en dat is meestal zondagochtend vroeg. Alleen dus een 'klein' probleempje in de buurt van Nijmegen en Arnhem. Het wordt of ENORM omrijden, of een slimme route vinden om beide bruggen binnen 1 dag te doen, op verstandige tijdstippen... puzzel-puzzel-puzzel. Ik twijfel dus nog even over de te nemen route. (Via Nijmegen / Arnhem & zonder heel veel omrijden is het toch al gauw zo'n 200 km, en dan moeten we ook nog terug, want RdP durft niet zo goed op de trailer).