Redelijke kras op rijlaars, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Redelijke kras op rijlaars, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:37

Afgelopen zaterdag was m'n paard weer lekker aan het klieren, meerdere merries op stal waren hengstig dus Marene kon denk ik niet achterblijven.
Daar hoorden dus ook stakingen en een paar bokjes bij, waaronder eentje waarbij mijn buitenbeen tegen de muur aan werd gebeukt.
Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden, maar toen ik afstapte merkte ik dat er een redelijk grote kras op mijn rijlaars zat.
Nou, redelijk in paniek natuurlijk, want ik heb ze pas een half jaartje (Petrie Hampshire), en ik heb ze van mijn ouders gehad.
Ik heb meteen m'n laarzen met ledervet behandeld maar ik kwam erachter dat er echt een (niet hele diepe) snee in zit.
Nou, flink balen dus. Ik weet nu echt niet wat ik ermee aan moet! Deze laarzen hebben een coatingslaag en ik ben bang dat daar iets mee gaat gebeuren oid. ;(

Weten jullie wat ik nu moet doen? Het gaat om een ondiepe kras (maar wel een sneetje dus) van ongeveer 7cm lang.

lovey_ou

Re: Redelijke kras op rijlaars, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:46

Denk niet dat je er iets aan kan doen nee. Wellicht aan een schoenmaker vragen?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:49

Wat zou een schoenmaker eraan kunnen doen dan? (Gewoon een vraagje, dat je het niet verkeerd opvat :P)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:50

ik heb mijn krassen redelijk goed weggekregen met zwarte schoenpoets, even laten intrekken en daarna goed uitpoetsen, een aantal keer herhaald en nu zie je er bijna niks meer van.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:54

Nee maar het is echt kapot, gedeeltelijk. Als je er met je vinger overheen gaat voel je ook kapotte stukjes leer omhoog staan, het is echt kapot geschaafd. Helpt dat ook met schoenpoets? Ik kan het sowieso wel even proberen natuurlijk! :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:55

Naja misschien dat die iets heeft ofzo? :P Dat de kras opvult en hard word? Weet niet verzin maar wat hoor haha maar neem aan dat áls er al wat aan te doen is de schoenmaker dat kan :P

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:56

Miss kan de schoenmaker de kras opvullen? :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:57

Ik heb ook een aantal krassen op mijn oude 'slecht weer'-laarzen, die heb ik er ondanks (veel) schoensmeer ook niet meer af kunnen krijgen omdat de kleur eenvoudigweg afwijkend is geworden. Het ging hier wel om bruine laarzen, misschien is zwarte schoenpoets "doordringender" waardoor het beter wordt opgenomen. Zeker even proberen zou ik zeggen.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:57

Heb ik ook gehad, en kreeg ik niet meer mooi ):

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:58

je kunt ook even terug naar de ruitersportzaak gaan. en dan terug laten sturen naar Petrie.. Die kunnen dan de coatinglaag bijwerken. Of bel petrie zelf eventjes.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:58

een kras in de coating is volgens mij niet te fixen. Als het hoog op de schacht zit is de kans kleiner dat er vuil in komt en dat hij gaat bladderen, maar het is wel een zwak punt geworden. Het vetten van een gecoate laars heeft uberhaupt weinig nut omdat de coating voorkomt dat het vet intrekt :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:59

waarom vertel jij je ouders gewoon niet wat er werkelijk is gebeurd,
dan zal het vast ook minder opvallen.
ik zou er persoonlijk niet te veel mee klooien want dan kun je het leer ook lelijker maken dan dat het is :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:12

Bedankt nog allemaal.
Het zit aan de buitenkant van mijn been, redelijk bovenaan de schacht. :)
Nou ik heb het mijn ouders al verteld hoor, en die zeiden dat het kon gebeuren en dat het niet mijn fout is.
Maar toch voel ik me er PIEP over, snappen jullie?

Terug naar Petrie sturen vind ik allemaal veels te veel werk, dat gaat waarschijnlijk ook veel kosten.
Jeetje zeg, ik voel me echt stom nu. Ik vind het zo zonde!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:13

olanis schreef:
je kunt ook even terug naar de ruitersportzaak gaan. en dan terug laten sturen naar Petrie.. Die kunnen dan de coatinglaag bijwerken. Of bel petrie zelf eventjes.

Dat gaat hem niet worden. Ik heb ze bij Divoza gehaald, aardig stukje vanaf hier. En ik heb de aankopbon en dergelijke allang niet meer..
De kleur is trouwens ook niet afwijkend oid, er zit gewoon echt een soort sneetje in, een ondiep sneetje.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:19

Bij Divoza heb je klantenkaarten, heb jij die ook? Zo ja dan kunnen hun voor je nakijken wanneer je ze gekocht hebt. Maar met zoiets is het niet heel belangrijk wanneer je ze gekocht hebt maar of het nog te maken valt. Ik ben er bang voor. Maar proberen kan je altijd. Aankoopbon heb je dan helemaal niet nodig. Je achternaam en postcode doorgeven aan de kassa is voldoende dan kunnen zij alles van je weervinden.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:26

Oke dus dan kan ik gewoon bellen en mijn probleem uitleggen?
Want ik heb inderdaad een klantenkaart :j

Maar als jullie van te voren al denken dat dit niet te maken valt, dan neem ik liever niet de moeite omdat opsturen/ophalen/erheen rijden etc. veel tijd kost.
En wat zullen de kosten van het maken zijn?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:30

Ojee, ik ging net weer naar de kras kijken en de coating aan de bovenkant van de kras is al een beetje los.
POEP, dit is echt niet leuk dit. ;(

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:32

Nou bellen heeft niet zoveel zin, want ze willen de laars toch zien. Persoonlijk denk ik dat het niet ''mooi'' te maken is. Opsturen ben je ze zo een week of 3-4 kwijt want dan moeten ze terug naar Petrie. En het enige wat ik mij kan bedenken wat ze daar zouden kunnen doen is er een stukje over heen maken. Maar zeker weet ik dat niet. De kosten heb ik geen idee van. Misschien is het voor hun piece of cake. Maar misschien kan het ook wel helemaal niet. Ik bedoelde van de klantenkaart mee zo van over de bon hoef je je geen zorgen te maken. Garantie is het toch niet, en dan maakt het ook niet uit waneer het gekocht is.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:34

Oke nou in ieder geval bedankt. M'n moeder gaat morgen langs de schoenmaker even vragen wat hij ervan vindt..
Als het niet helemaal mooi is, dat is dan pech gehad. Ik wil in ieder geval niet dat de coating eraan gaat!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 23:15

Er is gelukkig niets aan de hand! Mijn moeder is naar de schoenmaker geweest, en die heeft de randjes een beetje bijgewerkt en het daarna behandeld met een soort waterafstotend spul, en nu is er bijna niets meer van te zien!
Alleen in fel licht of als je er dichtbij zit, maar dat maakt me niet zo uit. Hij zei dat ik me niet zorgen hoefde te maken, en dat als er wel iets fout zou gaan, hij het gratis zou maken. :')

Ik ben heel erg opgelucht dus! Allemaal bedankt voor de reacties trouwens!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:54

Dat is super goed nieuws! Gelukkig maar!!!