wij moeten bij levensbeschouwing deze vraag aan allemaal mensen stellen dus wat vinden jullie van deze stelling: hebben dieren dezelfderechten als mensen?
uhm nou niet helemaal want ze kunnen niet echt uiten wat ze willen. dus mensen weten niet wat zijals rechten willen hebben/
Air
Geplaatst: 29-01-11 18:36
Sorry maar daar is een heel simpel antwoord op en dat is 'nee'. Ieder persoon die zal zeggen 'ja' kijkt niet realistisch om zich heen.
tamary
Geplaatst: 29-01-11 18:36
Dat is geen stelling maar een vraag.
En nee, dat kan simpelweg niet (even uitgaande van huisdieren en vee). Een dier is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Je kan het dier niet aanspreken op het gedrag, dat kan je alleen de mens die de zorg voor dat dier op zich heeft genomen.
Irma_Maandag
Geplaatst: 29-01-11 18:39
Nee, hoewel dieren bij mij hoog in het vaandel staan, ben ik niet van mening dat zij dezelfde rechten moeten hebben / krijgen als mensen. Wel mogen er zaken verbeterd worden in "dierenland", maar dit vind ik de verantwoordelijkheid van ons mensen om daarvoor te zorgen. Omdat wij als mensen een dusdanig denkvermogen hebben, waarmee we het grote geheel, gevolgen van daden en onbaatzuchtig kunnen denken, ben ik wel van mening dat wij ons verantwoordelijk dienen op te stellen naar dieren die met ons / onder onze hoede / op onze planeet leven.
Voor de wet zijn dieren overigens een artikel, waarbij koopvoorwaarden / garantie ed. gelijk staan aan die van bv een koelkast.