nieuwe gasveren voor trailerklep, welke moet ik hebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

nieuwe gasveren voor trailerklep, welke moet ik hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:59

wie zou mij willen helpen, ik wil 2 nieuwe gasveren op mijn trailerklep zetten/laten zetten, maar ik weet niet welke ik moet hebben.

het gaat om een tweepaardstrailer, hotra jumper.

en ik vraag me af of je die er zelf op kunt zetten.

DTF

Re: nieuwe gasveren voor trailerklep, welke moet ik hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:22

Allereerst even antwoord op de vraag of je die zelf kunt vervangen. Dat is een ja.
Wanneer je nu eerst de gasveer verwijderd die er nu onder zit kun je daarmee eventueel naar een automaterialen handel. Vaak kunnen zij de gasveren ook leveren. Anders zou ik zoeken naar een dealer van Hotra en kijken of je bij hen een gasveer kunt bestellen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 14:26

bedankt voor de tip!

had de hoop dat ik er een via internet kon bestellen (misschien iemand die dezelfde trailer heeft en weet welke erop zitten?) zodat ik kan zoeken waar ze ze het goedkoopst hebben ;)

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:33

Ik heb hier op bokt ooit een keer een link vermeld zien staan van een bedrijf wat allerhande losse onderdelen voor trailers en aanhangers online aanbied. Ik weet alleen niet meer zo snel waar het staat.
Misschien kun je eens kijken bij de topics waar info gevraagd word over opknappen van trailers.

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:43

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 14:46

heel erg bedankt voor de link!
inmiddels heb ik een hotra dealer ook even een mail gestuurd, die kan me vast helpen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:29

Je moet de afstand tussen de bevestigingsogen opmeten en de sterkte van de veer. Deze staat vermeld in Nm(ewton) op de dikke kant van de gasveer, indien leesbaar. Meestal voor een 2-paards is dat 1500/1750 nm . Met deze gegevens kun je 2 nieuwe bestellen. Automaterialenhandels hebben deze meestal niet op voorraad.
Elke goede aanhangwagendealer heeft deze dingen wel op voorraad en je hoeft niet per see naar een hotra dealer.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:40

de sterkte weet ik inmiddels 1750 N nu dus nog de afstand opmeten. dat kan gewoon met de klep dicht en dan de hele afstand?
bij hotra kunnen ze me er 1 leveren voor rond de 40 euro, maar ik ben goedkopere tegen gekomen op andere sites. als ik nu achter de goede maat kan komen scheelt het me een hoop geld.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:13

Denk dat je het beste een van je trailer af kunt halen, de gasveer helemaal uit trekken mocht hij zelf niet in de uiterste stand staan en dan de afstand opmeten tussen de twee bevestigingspunten. Mogelijk heb je ook nog de lengte nodig tussen het midden van de oog (dunne gedeelte) tot waar het zegmaar het dikke gedeelte begint.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:25

Ah, oke. Bedankt!!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:39

draaakje schreef:
de sterkte weet ik inmiddels 1750 N nu dus nog de afstand opmeten. dat kan gewoon met de klep dicht en dan de hele afstand?
bij hotra kunnen ze me er 1 leveren voor rond de 40 euro, maar ik ben goedkopere tegen gekomen op andere sites. als ik nu achter de goede maat kan komen scheelt het me een hoop geld.

Klep dicht(nee niet jij maar van de trailer :D )en dan hart op hart de afstand tussen de bevestigingsbouten meten, meestal is dit 75 cm. Met die gegevens en de sterkte, in jouw geval 1750 Nm, kun je nieuwe bestellen.
Als je de nieuwe er op zet dan met de dikke kant aan de bovenzijde bevestigen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:43

alweer :+ enorm bedankt! ik leer een hoop bij zo!