Buitenrijden zonder eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ljaanzo

Buitenrijden zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:18

Hooi!

Ik woon in Amsterdam en wil heel graag weer een keer een buitenrit maken!
Nu rijd ik niet op een manege, en elke manege wil me eerst 5x op les hebben voordat ik naar buiten mag.

Weet iemand een manege/pensionstal waar je de paarden eigenlijk zo mee krijgt?
Wel na even te laten zien wat je kan, maar zonder meteen een aantal weken verder te zijn.

Omgeving amsterdam alsjeblieft!

S_zanne

Re: Buitenrijden zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:30

meestal mag je dan alleen onder begeleiding.
Ik weet zo niks..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:34

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:37

ikke schreef:
Wat heb je te bieden als ruiter (kennisniveau)?
http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.php/agenda de "join the Joyride" komt dit jaar op enigerlei wijze langs Amsterdam, stap een of twee dagen op, zou ik zeggen...........

Heb niets gezegd! :o?
Laatst bijgewerkt door S_zanne op 29-01-11 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ljaanzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:41

S_zanne schreef:
ikke schreef:
Wat heb je te bieden als ruiter (kennisniveau)?
http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.php/agenda de "join the Joyride" komt dit jaar op enigerlei wijze langs Amsterdam, stap een of twee dagen op, zou ik zeggen...........

Het is zonder eigen paard hé. ;)

En in de omgeving van Amsterdam ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:46

Jullie kijken echt niet verder dan je neus lang is!!

Je rijdt mee op het tweede paard dat meereist. Je hebt dus geen eigen paard nodig.
De route gaat rond het IJsselmeer en zal dus op enigerlei wijze langs Amsterdam komen. Je kunt dus aangeven dat je die dag, of enkele dagen, mee wil reizen.

ljaanzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:48

ikke schreef:

Je rijdt mee op het tweede paard dat meereist. Je hebt dus geen eigen paard nodig.
De route gaat rond het IJsselmeer en zal dus op enigerlei wijze langs Amsterdam komen. Je kunt dus aangeven dat je die dag, of enkele dagen, mee wil reizen.

Ik heb toch echt de website doorgelezen, bij tarieven stond alleen 'met eigen paard'.
Dit is alsnog niet helemaal wat ik zoek.

Bij wijze van zou ik over een uurtje al willen gaan :')

tammysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:07

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:47

ljaanzo schreef:
ikke schreef:

Ik heb toch echt de website doorgelezen, bij tarieven stond alleen 'met eigen paard'.
Dit is alsnog niet helemaal wat ik zoek.

Bij wijze van zou ik over een uurtje al willen gaan :')

Maar waarom zou die wens deze trip uitsluiten? Soms kun je ala minuut en soms gaat er enige planning aan vooraf, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten..........

tammysammy schreef:

Hee, zinnige link; ingepikt voor bovengenoemde trip :D

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:09

op Texel zit wel een manege waar je zo meemag naar buiten maar dat is wel ver weg maar als je daar een keer op vakantie gaat dan is dat echt een aanrader!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:47

Op texel zit geen 1 manege waar je de paarden zo mee krijgt zonder begeleiding. Er worden wel dagelijks buitenritten onder begeleiding gereden. Maar dit soort ritten vind je in de omgeving van amterdam ook wel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:25

Happie schreef:
Op texel zit geen 1 manege waar je de paarden zo mee krijgt zonder begeleiding. Er worden wel dagelijks buitenritten onder begeleiding gereden. Maar dit soort ritten vind je in de omgeving van amterdam ook wel.

Ehm...denk dat jij dit mis heb...Kom zelf 18 jaar op Texel, en daar heb je zelfs in de koog 3 manege's naast elkaar zitten, dat mits je gevorderd bent paarden wel mee krijg zonder begeleiding! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:39

waarom precies wil je alleen met een paard naar buiten?
nouja op een manege in noordwijk mag je als je ervaring hebt alleen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:17

jokertje28 schreef:
Happie schreef:

Ehm...denk dat jij dit mis heb...Kom zelf 18 jaar op Texel, en daar heb je zelfs in de koog 3 manege's naast elkaar zitten, dat mits je gevorderd bent paarden wel mee krijg zonder begeleiding! :D

Mis heb ik het zeker niet. In de koog zitten ook geen drie manege's naast elkaar dit zijn er maar 2. Ik ben zelf werk ik in de vakanties bij een van die twee en ben om die reden dan ook goed op de hoogte en blij toe dat deze manege's niet hun paarden mee geven zonder begeleiding gevorderd of niet. Snap ook niet waarom mensen dit willen in een vreemde omgeving met een onbekend paard alleen op stap gaan. Wel leuk dat je al zo lang op texel komt

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:23

nou mag jij me vertellen welke manege 's het dan zijn waar je zo een paard mee krijgt jokkertje 28
want ben zelf werkzaam op een van die maneges en weet zeker dat wij het niet doen en de buren ook niet zomaar dus als je even door geeft welke het zijn kan ik even tegen eigenwijze mensen die denken een paard mee te kunnen krijgen zeggen dat ze daar moeten wezen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:05

lijkt me voor de hand liggend dat niemand zijn paarden zomaar meegeeft.

wel is het bij mij mogelijk om een buitenrit te maken onder begeleiding, dus je hoeft niet eerst een testrit te maken oid.

voor meer info en foto's zie: www.freewebs.com/stalnorwind

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:09

Bij ons in de buurt zit er wel een manege die dit doet.
Ad van bladel http://www.adventure-stallen.nl/
Alleen niet in de buurt van Amsterdam, maar leuk als je een vakantie mee pikt, is in de drunense duinen, dus zeker waard!

SofieTroya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:39

Ik kan zo ook niks bedenken... Nou ja, alleen in Polen. Maar dat lijkt me wel een beetje tever om zomaar even een buitenrit te maken.l

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:43

waarom ga je niet gewoon onder begeiding? en als je niet op een manege rijd, rijd je dan op een verzorgpaardje? en waarom kan je op het paard dat je nu rijd niet op buitenrit?

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:27

Niet in omgevind amsterdam maar in het mooie drenthe. Kun je hier www.minicampingdebult.nl zonde begeleiding een paardje huren midden in de bossen en prachtige uitrij mogelijkheden!