welke paardenverzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:48

Welke verzekering voor je paard hebben jullie?
En waarom?

Ik overweeg nl om heel mijn verkzering om te gooien en evt. over te stappen naar een andere maatschappij.

Dus zou graag wat ervaringen willen horen van anderen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:37

friesiszwart

Re: welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:57

Ik ben verzekerd bij Efo paardenverzekering, in het verleden had ik mijn paard verzekerd bij London Lancashire.

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:44

Ik heb mn paard sinds kort bij Hippozorg. Wel met uitgebreide ziektekosten omdat dan ook de eerstelijns hulp is gedekt. Omdat de verzekering nog niet zo lang loopt heb ik nog niets geclaimed dus daarover kan ik niets zeggen.

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:17

Efo schijnt goed en goedkoop te zijn.....hoor er veel goede dingen over dus ik denk er ook over om bij hun te gaan verzekeren !
Hippozorg schijnt weer erg duur te zijn, maar wel goede service.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:21

Mijn paarden waren bij hippozorg verzekerd. ze waren basis en uitgebreid verzekerd maar ik moest er teveel moeite voor doen zodat ze zouden uitbetalen. Als mijn paarden een wond hadden en ik niet kon aantonen dat er een ongeluk was gebeurd keerden ze niet uit.

Nu zijn ze verzekerd bij Van Bierum en tot nu toe is alles uitbetaald en ben ik er zeer tevreden over.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:23

Equipe :).
Heb tot nu toe altijd netjes & snel het bedrag teruggekregen.
Is ook niet te duur..

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 01:01

Veel bij ons zijn ook bij Efo, ik ook;)
Bevalt super!

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 01:04

Bij de Efo, bevalt goed.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 01:05

Efo 3 paarden.

Maar al had een her keuring geen geld gekost had ik naar equipe gegaan ivm kosten.

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:31

EFO. Bevalt prima, heb gelukkig nog niet veel contact gehad met deze mensen ;)

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:33

Bierum ( Agriver ) verzekering. Handelen alles heel snel en correct af. De dierenarts rekening hebben ze binnen een week uitbetaald.

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:22

aquafan2 schreef:
Mijn paarden waren bij hippozorg verzekerd. ze waren basis en uitgebreid verzekerd maar ik moest er teveel moeite voor doen zodat ze zouden uitbetalen. Als mijn paarden een wond hadden en ik niet kon aantonen dat er een ongeluk was gebeurd keerden ze niet uit.

Nu zijn ze verzekerd bij Van Bierum en tot nu toe is alles uitbetaald en ben ik er zeer tevreden over.

Mijn paard is ook altijd verzekerd geweest bij Bierum, let wel op als je paard afgekeurd raakt, kun je hem nooit terug kopen en word er pas uitgekeerd als je paard geeuthaniseerd word of geslacht, tenzij je hem naar n rusthuis brengt, maar dat kost maandelijks pensiongeld....
Dit is de reden dat ik mn volgende paard niet meer daar verzeker. De ziektekosten verzekering is wel heel goed bij ze...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:33

Ik ben ook bij Efo op aanraden van de stalhouder, bevalt me goed maar ik weet niet hoe de uitbetaling is omdat ik daar gelukkig geen gebruik van heb hoeven te maken.

Je kan de zoekfunctie ook gebruiken want er zijn heel veel topics hierover geweest.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:17

aquafan2 schreef:

Het is in jouw geval logisch dat Hippozorg niet uitkeerde, aangezien er in de voorwaarden staat dat de ziektekostenverzekering niet meer dekt dan de basis. Als je als basis voor dood + ongevallen kiest, dan vergoeden ze alleen ziektekosten onder de voorwaarden van die basisverzekering vallen.

Onze paarden zijn uitgebreid verzekerd als basis + uitgebreide ziektekostenverzekering, wij hebben tot nu toe alles vrijwel zonder problemen uitgekeerd gekregen van HippoZorg. Van OCD-operatie tot behandeling van een allergische reactie.

TS, verdiep je goed in de voorwaarden van een verzekering, of dit nu EFO, Van Bierum of Hippozorg/Equine Risk is. Neem alles goed door, kies wat bij jou situatie past en wat je precies verzekerd wil hebben, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.