Poetstas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Poetstas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:22

Hallo Bokkers!

Allereerst weet ik niet precies waar ik deze vraag zou moeten zetten, dus excuus als ik hem verkeerd geplaatst heb.

In augustus ben ik na 14 jaar niet gereden te hebben, weer gestart met rijden op een manege. In november uitgevallen door een blessure, maar binnenkort ga ik weer herstarten.
Ik had in de periode dat ik reed, al wel wat borstels aangeschaft en nam die elke week braaf mee in een rugzak. Cap past daar helaas niet in en nu zoek ik eigenlijk een oplossing in de vorm van een poetstas waar enkele borstels in kunnen, maar waar ik ook mijn cap in kan. Dit maakt het reizen van en naar de manege ook makkelijker. Moet namelijk een stukje op de fiets en daarna nog kwartiertje met de bus. Als alles dan in één tas kan, werkt dat een heel stuk makkelijker.

Heb vorige week op mijn laptop wat zitten google'n naar poetstassen, maar weet niet of daar caps in kunnen. De bookmarks heb ik nu alleen even niet bij de hand, maar kan ik later altijd nog neerzetten als dat helpt. Misschien dat gebruikers van deze tassen mij dan kunnen zeggen of een cap ook in die tas past of niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

~Danseresje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Poetstas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:25

Is een poetskist geen optie? Groot genoeg zodat er ook een cap bijkan? :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:34

Wil geen poetskist, want wil hem ook makkelijk mee kunnen nemen op de fiets. Een tas kan je vaak met zo'n lange band over je schouder gooien.

~Danseresje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:35

Oja, dat is ook wel weer zo... :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:38

sinds wanneer moet je borstels mee nemen naar de manege? :? Daar hoort toch elk paard zijn eigen poetsspulletjes te hebben. Dit ter voorkoming van het verspreiden van schimmels en huidziekten. >;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:41

borstels en cap in plastic tasje doen, alle winkels die tassen verkopen aflopen en passen. Aangezien de spullen in plastic zitten wordt er niks vies en maken de winkeliers dus geen bezwaar. (vergeet de kringloopwinkel niet)

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:46

Ik heb gewoon een goedkope niet al te grote schoudertas, alle poetspullen + cap passen er makkelijk in.
En die kan je makkelijk meenemen op de fiets.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:49

Is het geen optie om op de manege een kluisje te huren?
Bij kun je voor een paar euro per maand een kluisje huren, hoef je nooit iets mee te slepen. :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:59

Op de manege zijn wel wat borstels aanwezig, maar vaak heel oud of op dat moment onvindbaar. Kluisjes/lockers zijn er te weinig en worden volgens mij voornamelijk aan leasers gegeven/verhuurd.

Een schoudertas in winkel kan idd ook, maar zag op internet dus wat poetstassen met verschillende vakjes, misschien ook wel makkelijk, dat je niet alsnog met plastic tasjes moet gaan klooien om je redelijk schone borstel niet vies te maken met je misschien niet zo schone hoevenkrabber. Maar misschien dat ik zaterdag wel ff in de stad ga kijken voor een 'gewone' schoudertas.

~Danseresje

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:27

Ik weet niet of er een ruitershop in de buurt is?
Anders kun je daar eens gaan kijken, daar kun je denk ik wel passen met een cap en poetsspullen die ze daar hebben liggen.
Dan weet je ook zeker dat alles erin past.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 22:44

Klein zaakje bij mij in de buurt, maar die had er geen. Een ook dichtbij manege, maar daar heb ik er paar maanden terug ook geen gezien. Kan het ook niet combineren met mijn les om naar die winkel te gaan, omdat les 1,5u na sluitingstijd begint. Ben vaak wel vroeg op de manege, maar ook niet zo vroeg....zal morgen of van het weekend even vanaf laptop berichten, dan kan ik links plakken.

~Danseresje

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:53

Kijk hier maar eens staan ook een paar tassen tussen: http://www.ej.nl/category.aspx?id=10000055
Ik weet niet of je hier zelf misschien al gekeken hebt, maar dan weet je natuurlijk niet zeker of het past.
En anders kun je altijd nog bij een winkel in de buurt gaan kijken voor een 'gewone' goedkope (schoudertas)
met evt. opberg vakjes.

mmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:57

http://www.horseenzo.nl/ruitersport/ari ... 58832ee502

Deze poetstas (de grote variant, er is ook een kleine maar die is echt klein) heb ik en ben er supertevreden mee. Alles past erin, ook m'n cap en hij heeft fijn veel vakken!
Is er ook in het zwart trouwens. Niet echt goedkoop, wel kwaliteit en gebruiksgemak.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 07:54

Mmu, kan je het grote vak ook afsluiten?

~Danseresje

Timmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:03

Eskadron heeft er waar ook best een cap bijpast en het grote vak is af te sluiten met een aantrektouwtje.
Ze zijn wel wat duurder, maar wel fijn groot en handig

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:11

dank je timmely. ga even kijken of ik die online kan vinden voor een idee.

dit zijn in ieder geval de tassen die ik op internet had gevonden:

1: Epplejeck grooming bag: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7200007

2: Poetstas Harry Horse: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7200008

3: Poetstas Sling: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7100003
(deze lijkt me alleen wat klein om er ook een cap in te stoppen)

4: Hippe Poetstas Handig Groot en Sterk: http://www.huppa.nl/poetskisten/3837-po ... bruin.html

5: Poetstas - Multitas: http://www.oxer-ruitersport.nl/includes ... 6&prod=347

had er nog een paar, maar die moet ik eerst even in de betreffende webwinkel nog een keer opzoeken, want de opgeslagen link doet het niet meer.
Maar heeft er iemand ervaring met één van bovenstaande tassen?

~Danseresje

Cargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:14

Ik weet dat er in de poetstas van harry's horse zeker weten een cap past en is volgens mij niet al te duur. Succes ;)

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:23

Ik heb er eentje van de Hyporama ,, je cap past daar zeker ook in .. Bij mij alleen niet omdat er te veel rotzooi in zit ..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:28

Klopt het dat ik van hyporama niet iets van een catalogus of iets dergelijks online kan vinden?

~Danseresje

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:30

Ik heb er 1 van Divoza, past mn cap net in :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:34

Afbeelding

Afbeelding

zo iets, wel even in winkel passen of het gaat. kunnen je borstels aan de zijkanten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 21:16

Carlijnnn, van welk merk is die laatste tas? Die vind ik wel erg gaaf! Mag ik uit je opmerking opmaken dat je niet zeker weet of deze wel groot genoeg is?

~Danseresje

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:31

Misschien kun je eens op marktplaats kijken voor een poetstas, en dan een mailtje sturen om te vragen of er een cap in past.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:33

Die is van imperial riding.
Ik weet idd niet zeker of het past. Ik vermoed van wel aangezien hij best groot is.
Ik zou gewoon keer naar ruitersport zaak gaan, daar verkopen ze veel van die dingen, is makkelijkwr dan van afbeelding

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:37

soesita schreef:
sinds wanneer moet je borstels mee nemen naar de manege? :? Daar hoort toch elk paard zijn eigen poetsspulletjes te hebben. Dit ter voorkoming van het verspreiden van schimmels en huidziekten. >;)

Ja dat lijkt mij ook zo! Bij ons op de manege hebben we dat iedegeval wel voor ieder paard een apart poets tasje, maargoed daar vroeg ts niet om, ik zou gewoon naar een ruitersport zaak zelf gaan en je cap meenemen, kan ze gelijk passen!