Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dorientjuh schreef:Waarom heb je haar die maand alleen met slof gereden?
Een dierenarts kan niet zien /weten of er niets mis is met de rug en benen van het paard.
) Amira_ schreef:Kan je het niet een keer proberen met die slofteugel? Misschien doet ze dan anders? (of doe je dat al en heb ik er overheen gelezen?)
met de slof liep ze wel beter maar dit is geen oplossing denk ik carolalisa schreef:hoezo kan een DA dat niet zien dorientjuh? ik neem aan dat de DA het paard goed heeft onderzocht TS? heeft hij ook foto's gemaakt van de rug? ik zou na laten kijken door een zadelmaker of je zadel goed ligt en deze geen pijn doet. verder vermoed ik dat dit paard gewoon vreselijk verkeerd is gereden dmv de slaf. stond de slof met rijden altijd op spanning? mischien moet je beginnen met haar lang en laag longeren (als problemen met het zadel zijn uitgesloten) en van daaruit ook beginnen met lang en laag rijden zodat ze weer leert en durft los te laten.
amsterdam_30 schreef:Een slof op een jong paard??? Nooit weer er om gooien als je je paard niet wil verpesten..
Ik zou zo snel mogelijk starten met wekelijks les nemen bij jou op stal. Er zijn genoeg mensen te vinden die aan huis komen voor ongeveer 15 euro per half uur.
Eventueel om je heen vragen wie goed is of 1 uitproberen en kijken of diegene jou en het paard past. Zo niet: verder zoeken.
Goed te lezen dat je niet voor hulpteugels bent. Misschien zag het er beter uit met slof, maar ontspannen is het niet.. dus ook niet nageven.
aerdenhout1 schreef:Maar kan je haar zonder slof ook fijn over de rug laten lopen b.v en is ze niet zwaarder in de aanleuning?
aerdenhout1 schreef:Dat is al heel fijn natuurlijk. Maar je wil meer en het bokken gebeurd als je haar wat meer op pakt?
) carolalisa schreef:hoezo kan een DA dat niet zien dorientjuh?
aerdenhout1 schreef:Tja...nu zal ik wel veel commentaar gaan krijgen, maar ik zou toch even terug pakken naar de slof. Waarschijnlijk gaat ze bokken omdat ze haar rug op de momenten dat ze sterren kijkt niet goed gebruikt en dat dus "pijn" doet.
Bouw je slof teugel langzaam af. Nu heb je hem er in een keer afgegooid, terwijl het toch een soort van veiligheid was voor het paard. Je moet niet vergeten dat ze waarschijnlijk al een hele tijd zo is gereden. Dat is niet goed te praten, maar daar heb jij nu niet veel aan.
Dus slof eraan, los werken, dan de slof steeds vaker los gooien zeg maar.
Eventueel de slof tijdens het rijden af doen als je denkt dat het gaat.
geerke schreef:ze wordt nu gereden door iemand anders?Bokt ze daar ook bij?
minime111 schreef:er word nu gesuggereerd dat rijden met slof slecht is, mag ik dat even recht zetten? mits goed gebruik is daar niets mis mee. (ik gebruik hem namelijk ook, af en toe, maar meestal hangt hij gewoon slap en heb ik hem niet nodig.. het punt met die van mij is dat hij dr soms nogal vandoor rent,zn bit vast pakt en heel stout doet..ik heb dan gewoon net wat meer te vertellen ) maargoe even back to the topic.
heb je een masseur geprobeerd? volgens mij ben je voor de rest alles langs geweest..
hij kan ook gewoon boeverig zijn. ken er ook zo 1 die dat deed met stijgeren, de eigenaar is gewoon doorgegaan met proberen (en natuurlijk ook zoeken naar andere problemen, nix te vinden) en op een gegeven moment zag deze merrie het licht!
dus, als massage niet helpt verder proberen? , o je hebt ook mensen die van die kruidenmiddeltjes voorschrijven.. allemaal natuurlijk enzo maar baat het niet dan schaat het niet, wie weet helpt het wel..
zal eens opzoeken naar de kruidenmiddeltjes, dankje voor de tip!!Chrlooott schreef:geerke schreef:ze wordt nu gereden door iemand anders?Bokt ze daar ook bij?
Ja, even vaak als bij mij!minime111 schreef:er word nu gesuggereerd dat rijden met slof slecht is, mag ik dat even recht zetten? mits goed gebruik is daar niets mis mee. (ik gebruik hem namelijk ook, af en toe, maar meestal hangt hij gewoon slap en heb ik hem niet nodig.. het punt met die van mij is dat hij dr soms nogal vandoor rent,zn bit vast pakt en heel stout doet..ik heb dan gewoon net wat meer te vertellen ) maargoe even back to the topic.
heb je een masseur geprobeerd? volgens mij ben je voor de rest alles langs geweest..
hij kan ook gewoon boeverig zijn. ken er ook zo 1 die dat deed met stijgeren, de eigenaar is gewoon doorgegaan met proberen (en natuurlijk ook zoeken naar andere problemen, nix te vinden) en op een gegeven moment zag deze merrie het licht!
dus, als massage niet helpt verder proberen? , o je hebt ook mensen die van die kruidenmiddeltjes voorschrijven.. allemaal natuurlijk enzo maar baat het niet dan schaat het niet, wie weet helpt het wel..
Rijden met slof is niet slecht (als het goed gebruikt word), maar ben er zelf niet zo voor te vinden, heb niet veel ervaring met hulpteugels en ook met slof trekt ze deze gewoon uit je handen. heb vaak geprobeerd slof langer te laten maar dan deed ze net hetzelfde als nu. ik hang er nu soms bijzetteugels aan (op het langste, deze hangen vaak helemaal door en toch doet ze het, ook als ik ze korter maak). Heb aan DA gevraagd of ze vast zou kunnen zitten en of ik osteopaat zou laten komen, hij zegt dat ze een sterke rug heeft en dat ze niet vastzit. is er een verschil tussen osteopaat en iemand die masseert? heb haar al eens iets voor de hormonen gegeven, toen was ze iets rustiger, echt niet veel, en vanaf ik ermee stopte begon ze terug te vliegenzal eens opzoeken naar de kruidenmiddeltjes, dankje voor de tip!!
is er misschien iemand die een ander bitje voorstelt?
Ik zou je aanraden om iemand te laten komen die masseert volgens de Jack Meagher Methode: http://www.happy-athlete.nl/Intro.html aerdenhout1 schreef:Een dierenarts is niet altijd een paarden dierenarts.
Ik erger meer b.v al heel lang aan dat elk probleem tegenwoordig een zadel probleem is op bokt.
Een dierenarts zal eigenlijk nooit de eigenaar willen zien rijden en geloof mij, daar komen toch echt heel veel problemen vandaan!
dorientjuh schreef:Ja, er zit een verschil tussen een osteopaat en iemand die masseert.Ik zou je aanraden om iemand te laten komen die masseert volgens de Jack Meagher Methode: http://www.happy-athlete.nl/Intro.html
geerke schreef:hmm zou ook een optie zijn, altijd het proberen waard.. wanneer elk bit te scherp is, zijn er ook van die beugels rond de mond zegmaar.. ziet dr vaag uit maar schijnt te werken..
toch bedankt voor de reactie!
Hopelijk kan zo iemand ook iets voor jouw paardje betekenen!