Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Hoe weet jij zeker dat dat geruis er gelijk al zat?
Misschien is dat wel later ontstaan...
Jessybelle schreef:Billy schreef:Hoe weet jij zeker dat dat geruis er gelijk al zat?
Misschien is dat wel later ontstaan...
Heeft de nieuwe DA me gezegd, een longaandoening komt niet op 1,2,3 zomaar zo erg, en de DA die altijd kwam is een dikke week geleden de laatste keer geweest, dus had dit toen zeeeeker ook moeten opmerken..
ingeb0rg schreef:Wij hebben vorige week zoiets meegemaakt op stal, alleen toen zei de DA dat het een virus was en bleek het om koliek te gaan. Koorts wilde niet zakken en de DA wilde niet komen omdat "utrecht" dat gezegt zou hebben. Paard is een dag later op een hele nare manier overleden aan een geklapte darm...
Eigenaresse heeft rechtsbijstand gecheckt. Verhaal voorgelegt aan een andere DA en naar het tuchtcollege van dierenarts/veeartsen gebelt. Aangifte loopt.
eilleen333 schreef:Het is inderdaad erg vreemd dat er niet naar de longen wordt geluisterd bij een hoestprobleem... Als een paard kreupel is laat je hem toch ook lopen?
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dierenarts. Desnoods kan je je nieuwe dierenarts laten bellen, zodat ze samen kunnen overleggen over de diagnose en dergelijke.
.Jessybelle schreef:eilleen333 schreef:Het is inderdaad erg vreemd dat er niet naar de longen wordt geluisterd bij een hoestprobleem... Als een paard kreupel is laat je hem toch ook lopen?
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dierenarts. Desnoods kan je je nieuwe dierenarts laten bellen, zodat ze samen kunnen overleggen over de diagnose en dergelijke.
Nuja, ik wil percies liever niet dat hij zich nog 'bemoeit' met de diagnoses van myn paard.. Want diagnoses stellen is 1 ding, maar toen ik vroeg wat de oorzaak dan was van de spierverzuring kreeg ik als antwoord dat er iets niet goed meewerkte in zijn systeem en hij overbelast was.. Maar als hij meteen de longen had gecontroleerd had hij volgens mij toch echt wel moeten merken dat de spierverzuring een gevolg was van een tekort aan zuurstof..
San87 schreef:Jessybelle, wat een vervelende situatie.
Het is niet de antwoord op je vraag, maar ik zag in een bericht van je staan dat je de dierenarts niet tegen zou spreken. Ik vroeg mij af waarom je dat niet zou doen?