Trektocht in Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCathy

Trektocht in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:45

Als examenreis wil ik na de examens in 2012 een trektocht gaan maken in Ierland. Ik wil samen met een vriendin gaan en wij zijn dan allebei 18. Ik heb al flink gegoogled, maar ik ben volledige het spoor kwijt geraakt, omdat er veel meer is dan ik dacht.
Ik ben op zoek naar mensen die al eerder een trektocht hebben gemaakt in Ierland, wat hun ervaringen daarmee zijn en welke stal ze ons aanraden. Ook twijfelen we heel erg of we het alleen zullen proberen of dat we een begeleider willen, wie helpt ons? :D

Lien2

Re: Trektocht in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:21

Ik ben hier geweest: http://www.horse-holiday-farm.com/ Ik heb de Donagal trail gedaan. Dit is een trektocht zonder begeleiding, maar je krijgt een goede kaart mee en er staan onderweg merktekens. De accomodatie voor paard en mens is vooraf geboekt. Het enige lastige is dat je soms te maken krijgt met getijden en daar moet je rekening mee houden. Ik vond het een fantastische vakantie in een prachtige omgeving! Klein nadeel zijn wel de kosten. Naast je arrangement komt je vliegticket er nog bij....

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:19

Dankjewel voor je reactie, dat was ook de site die ik het eerst kreeg met google en leek me erg goed. :) Ik was ook al bezig met de kosten inderdaad, maar kan nog geen goede tickets vinden voor mei/juni 2012... hoeveel kostte voor jou het ticket voor heen en terugreis?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:25

aerlinges heeft vaak goede aanbiedingen.
ook ryanair vliegt ook.
de bus en trein zijn ook goed betaalbaar in ierland. vroeg boeken is wel aan te raden.

ik ben niet zelf op trektocht geweest maar wel een dag rit in de connemaras ben verkocht op ierland en zeker dat gebied.
het is dan wel niet te paard maar er is ook een jongeren bus die door ierland trekt.

heel veel plezier.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:29

Dankjewel blacknorton. Ik had bij aerlinges tickets gezien die 0 euro kosten en dan hoefde je alleen maar 44 euro belasting te betalen, maar ik had geen idee of dat betrouwbaar was. Het is nog lang geen 2012 en ik heb geen idee vanaf wanneer je kan boeken, voor zowel de vlucht als de tocht zelf.

Ik heb een keer een documentaire gezien over Ierland (is al een tijd terug) en vanaf toen is het mijn droom geweest om naar Ierland te gaan om paard te rijden, en aangezien ik met de mensen die in 2012 slagen niet naar Cherso ofzo hoef, wil ik mijn Ierland-droom gaan waarmaken! :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:33

http://www.adventure-on-horseback.com/index-hhf.htm

een vriendin van mij is hierheen geweest, voor een week. Ik wil ook ooit nog eens :D de rit die ik zou willen doen is 7 dagen, de eerste dag ga je in de omgeving rijden, kijken met welk paard het klikt. Daarna ga je 3 dagen de bossen en de bergen in en de andere 3 dagen naar de zee en de duinen. Zonder begeleiding, je krijgt een kaart mee en als t goed is brengen ze je spullen al naar de volgende locatie.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:35

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:45

Calanddra schreef:
http://www.adventure-on-horseback.com/index-hhf.htm

een vriendin van mij is hierheen geweest, voor een week. Ik wil ook ooit nog eens :D de rit die ik zou willen doen is 7 dagen, de eerste dag ga je in de omgeving rijden, kijken met welk paard het klikt. Daarna ga je 3 dagen de bossen en de bergen in en de andere 3 dagen naar de zee en de duinen. Zonder begeleiding, je krijgt een kaart mee en als t goed is brengen ze je spullen al naar de volgende locatie.

Dankje voor je reactie! Deze was ik ook al tegen gekomen. Lijkt me ook een hele fijne, ik had daar ook al een verhaal over gelezen op bokt en het lijkt me ook fijn als je eerst kan testen of het klikt met ´t paardje! :) Zit je vriendin hier op bokt? Dan kan ik haar even pb'en om naar haar ervaringen daar te vragen!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:46

MarChak schreef:
Was je deze al tegengekomen? http://www.glendaloughadventure.ie

Die was ik nog niet tegengekomen nee, alleen ik kan op die site niet echt informatie vinden over trektochten. Ben je er zelf geweest?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:56

Ik heb vele trektochten gemaakt bij Willy Leahy in Loughrea (Co. Galway)
Vooral de tochten door de Connemara zijn heel mooi en echt aan te raden!
Je kan dan kiezen tussen de Coast Trail of de Connemara Trail, beide zijn mooi, maar de eerste heeft natuurlijk meer strand wat wel heel speciaal is.
Verder is het een prachtig land, heel groen en geweldige mensen. Alleen is het wel duur ;(

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... oHpnXtgrHA

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:00

Nee, ik kwam dit bedrijf tegen op facebook, er stond ergens iets over 'trekking' maar kan het nu ook niet meer terugvinden... vreemd...

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:01

volgens mij kan je vluchten max een jaar van te voren boeken, maar de aanbiedingen zijn maar paar weken geldig om t boeken. ik zou zeggen meld je aan voor de nieuwsbrief van aelings dan krijg je de aanbiedingen in je inbox. het is betrouwbaar (dublin-amsterdam is gedeelde vlucht met klm).

let er wel op dat iedere 'provinicie' van ierland anders is. kijk goed wat jij leuk vind.
wel gaaf dat je het plan door zet!!!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:17

xcathy, ze heet naranga op bokt :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:24

Mendi schreef:
Ik heb vele trektochten gemaakt bij Willy Leahy in Loughrea (Co. Galway)
Vooral de tochten door de Connemara zijn heel mooi en echt aan te raden!
Je kan dan kiezen tussen de Coast Trail of de Connemara Trail, beide zijn mooi, maar de eerste heeft natuurlijk meer strand wat wel heel speciaal is.
Verder is het een prachtig land, heel groen en geweldige mensen. Alleen is het wel duur ;(

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... oHpnXtgrHA

Dankjewel. Deze lijkt me ook vreselijk leuk ja! Alleen was ik van de site begrijp is dat je altijd een guide hebt? Of kun je ook zelfstandig zo'n trail doen?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:25

blacknorton schreef:
volgens mij kan je vluchten max een jaar van te voren boeken, maar de aanbiedingen zijn maar paar weken geldig om t boeken. ik zou zeggen meld je aan voor de nieuwsbrief van aelings dan krijg je de aanbiedingen in je inbox. het is betrouwbaar (dublin-amsterdam is gedeelde vlucht met klm).

let er wel op dat iedere 'provinicie' van ierland anders is. kijk goed wat jij leuk vind.
wel gaaf dat je het plan door zet!!!

Oké, top! Dan ga ik dat even doen!
Pfff er is zoveel keuze, ik weet nu echt niet meer wat me het leukst lijkt. Denk dat ik morgen even naar de bibliotheek fiets om een boek te halen over de bepaalde gebieden in Ierland, kijken wat het leukste is!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:27

@MarChak: Oké, haha! Ik zal de site wel even in de gaten houden, misschien zijn het tijdelijke acties die ze dan aanbieden ofzo...

@Calanddra: Dankjewel! :)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:13

xCathy schreef:
Dankjewel. Deze lijkt me ook vreselijk leuk ja! Alleen was ik van de site begrijp is dat je altijd een guide hebt? Of kun je ook zelfstandig zo'n trail doen?

Nee dat doen ze niet, maar het blijft leuk hoor!

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:14

Helaas kan ik je daar niet mee verder helpen... wil alleen wel zeggen dat ik spijt heb dat ik het niet heb gedaan toen ik 18 was.

Sterkte met zoeken.

Groetjes Noa's Passage

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 07:19

Oh wat vreselijk gaaf!!
Zoiets zou ik ook echt heel graag willen doen, maar deze vakantie zit er niet meer in denk ik..
Wat me wel opviel, de twee sites in dit topic die TS ook al gevonden had zijn dezelfde!
Zelfde trails, zelfde eigenaren.. alleen volgens mij een andere samenwerking met andere bedrijven. Maar punt blijft dus dat je bij die mensen een trail kan rijden. De Donegal trail lijkt me ook echt heel erg gaaf.
En de prijs valt me mee... maar je moet natuurlijk wel nog voor je eigen eten zorgen geloof ik (ik zie het er niet bij staan dat het inbegrepen is bij de overnachtingsadressen) en het vliegticket natuurlijk.
Ik denk dat ik een vriendin van me maar even ga voorbereiden op de vakantie 2012, misschien komen we jullie dan wel nog tegen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:59

noaspassage schreef:
Helaas kan ik je daar niet mee verder helpen... wil alleen wel zeggen dat ik spijt heb dat ik het niet heb gedaan toen ik 18 was.

Sterkte met zoeken.

Groetjes Noa's Passage

Zolang je op een peerd kunt zitten, kun je die trails rijden; daar hoef je geen 18 voor te zijn......

ljaanzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:07

Ik heb er een aantal jaar gewoond, in de burren.

Het leukste is natuurlijk om zonder begeleiding te rijden en dat is ook zeker mogelijk!
De meeste supermarkten verkopen speciale kaarten, waar de routes mooi uitgestippeld zijn.

Ook hebben heel veel Bed & Breakfasts stallen of een wei. Dus je kan ook zonder problemen meerdaagse tochten maken!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 09:30

Ik was er inderdaad ook al achter gekomen dat die stal meerdere sites heeft. We zijn erover uit dat we sowieso zonder begeleiding willen rijden. Alleen welk gebied weten we nog niet, als iemand daar tips voor heeft? Moet ook nog even kijken hoe dat nou zit met het eten, had ik nog niet over nagedacht maar staat er indd niet bij...

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:31

het westen, en dan vooral connemara is erg mooi, maar ook het zuiden dingle, kerry en rondom cork.
supermarkts en pubs genoeg waar je kan eten, maar maakt de reis duurder ;)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:51

Oke, klinkt goed! :) Ik denk dat wij gaan voor bed & breakfasts, maar ik ga er min of meer vanuit dat de overnachtingen worden geregeld door de gene die de trektocht organiseerd. Maar dat is nu nog niet echt aan de orde, dat moet ik tegen die tijd wel ff uitzoeken! :D