Ervaringen Krimhoeve / Veluwe Ranch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Ervaringen Krimhoeve / Veluwe Ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:22

Hoi Bokkers,

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie met de paarden.
Nu hebben we een aantal opties op het oog, waaronder de Krimhoeve ofwel Veluwe Ranch (staat als beide bekend volgens mij).

Nu heb ik het hier door de zoekfunctie gegooid, niet veel reactie gevonden, wel een aantal maar die waren allemaal niet echt positief.
Zijn er mensen die hier recent zijn geweest met eigen paarden? Hoe was de accomodatie voor zowel ruiter als paard?

Alvast bedankt!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:45

Het heette vroege de Veluwe Ranch, met de huidige eigenaren de Krimhoeve.
Ik kan me voorstellen dat de ervaringen behoorlijk uiteen lopen.
Ik ben zelf met paardje een midweek, maandag-vrijdag, in juni 2010 geweest. Voor foto's, zie link in onderschrift.
Heb het heerlijk gehad, maar op dat moment was ik de enige pensiongast! Dus dat is natuurlijk een hele andere situatie als in het hoogseizoen, ik had alle ruimte en rust.
Ten eerste, de uitrij locatie is schitterend. Erf af rechts, een km moet je over het fietspad/in de berm langs de drukke Krimweg. Hek door langs wildrooster en je zit op het ruiterpad. Of erf af links, gelijk rechts en binnendoor Hoenderloo kom je bij de entree van het Nationaal Park.

Toen er andere slaapgasten kwamen, merkte ik dat de kamers gehorig zijn. Je hoort de paarden beneden zowieso. Maar wel eigen douche/wc/koelkastje. Ontbijt heerlijk in de grote kantine (met bar en tv-hoek), vers zelf gebakken brood, avondeten moet je zelf voor zorgen maar in Hoenderloo genoeg te vinden.
Mijn paard heeft buiten in een loopstal gestaan, die was niet schoon toen ik aankwam maar kon alsnog. Heb gekozen om zelf te voeren (met hun hooi) en dat was geen probleem. Stallen binnen zagen er ruim uit, bakstenen muren met tralies alle zijden (zie je ook op de foto website Krimhoeve).

Als het drukker is lijkt me dat het moeilijk is om een plek te vinden om je paard even te laten rollen na het rijden en buiten te zetten. De paddocks worden ook bezet door hun eigen paarden.
En er was maar 1 aanbindplaats op het erf. Gratis warm water, maar 1 spuitplek binnen dus dat kan een wachtrij worden als iedereen s'middags terugkomt.
Zadel ed heb ik in de auto gelaten, kon ook in de zadelkamer voor gasten maar goed die gebruikt iedereen.
Maar goed, ik ga meestal doordeweeks buiten het hoogseizoen op vakantie, dus ik zou zeker voor die omgeving en het NP daar nog eens heen gaan.
Oja, wel een kaart kopen van het NP als je gaat, verdwalen = lang onderweg....en maar 1 waterpunt bij Koperen Kop!

- mocht je het willen weten, de rustige binnendoor route naar NP entree om dorp te vermijden is:
erf af links, gelijk rechts voor pannenkoekenhuis recht. Rechtdoor De Krim volgen. Einde links, Oudeweg. Bij ijsboer rechts, Arckelaan. Na begraafplaats omhoog links langs kerkje, Brinkenbergweg. Rechts Middenweg. Weg voer, dan links, richting entree. Even op Google Maps kijken.
Ter hoogte van Bungalowpark Hoenderloo aan de Krimweg zit het wildrooster waar je het ruiterpad op kan. -

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:48

madelief88

Re: Ervaringen Krimhoeve / Veluwe Ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 23:21

Bedankt voor de reacties! We hebben toch afgezien van deze accomodatie, vanwege enkele negatieve berichten mbt hoe de paarden erbij stonden, en ee absoluut geen risico willen lopen dat de paarden iets te kort komen en omdat de reacties die ik van hun via de mail terugkreeg niet vriendelijk waren...

Gaan voor camping boszicht, heel veel positieve berichten over gelezen!