tijd B springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxABMBxx

tijd B springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 17:48

Hoii .

ik las op het internet en in paaardenboeken enzo, dat er bij de b niet op tijd gaat, maar op stijl enzo.
ik heb al wat van 3 springwedstrijden op dezelfde locatie gehad met mijn pony, en waarbij nergens het om tijd ging.
gisteren had ik weer een wedstrijd op die zelfde locatie.
en we sprongen niet slecht of langzaam voor mijn gevoel, gewoon op normaal tempo, maar aan het eind zeiden ze dat ik buiten de tijd was.
ik dacht WTF . het ging toch om stijl en niet om tijd.
ze zeiden dat dat wel zo was, maar ik heb net weer gelezen dat het niet met tijd ging.
ik snap er helemaal niks van, want de vorige keer dat ik sprong, was het op dezelfde tempo, en toen had ik ook geen strafpunten voor tijd enzo!.
wie kan me helpen ?

alvast bedankt!

Dniekje

Re: tijd B springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:49

er is een bepaald tijdslimiet, en als je daaroverheen gaat krijg je strafpunten.
bij elk concours is de tijd weer anders, dat ligt ook aan de afstand/lengte van het parcours :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:50

Het gaat inderdaad op stijl én tijd

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:52

inderdaad.
in de B heb je (net als in andere klassen) een tijdslimiet. als je daaroverheen gaat krijg je strafpunten.
de stijlpunten zijn er alleen bij de plaatsing. als er dus meerdere mensen zijn met 4 strafpunten, dan staat degene met de meeste stijlpunten bovenaan, in plaats van de snelste tijd :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:05

Volgensmij is het gewoon hoe je springt. en de barrage met tijd.. Ik spring zelf niet :P

xxABMBxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:34

stel ik heb 6 strafpunten van tijd overschrijden enzo.
hoeveel seconden ben je dan te laat zegmaar ?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:35

Misschien moet je eens de reglementen doorlezen voordat je op concours gaat ;)

Er is altijd een toegestane tijd, als je daarbuiten komt krijg je tijd strafpunten. Vanaf de klasse L rij je afh. van het soort parcours de barrage of direct de eerste manche op tijd en wordt je daarop ook geplaatst. In de klasse B rij je altijd op stijl.

Tessa; een erg raar antwoord wat niets toevoegd in het topic.

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:37

Je moet je parcours BINNEN een bepaalde tijd afleggen. het gaat niet wie het snelste rijd maar het moet binnen een vastgestelde tijd. die staat ook altijd op het briefje waar het parcours ook op staat.

vervolgens gaat het om je stlijl.

als je te langzaam je parcours rijd door bijvoorbeeld veel te drafen. extra volte te sloome galop of te ruime bochten etc. dan krijg je daar strafpunten voor.

als je gewoon lekker je parcours door galopeert moet je hier eigenlijk nooit overheen komen

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:39

volgens wikipedia is 2.5 seconden 1 strafpunt.

xxABMBxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 18:06

@malloesje
heb ik gedaan, en dat was niet het antwoord op mn laatste vraag ;)
en bedankt .

@lisanne
ik wil niet veel zeggen , maareh ik had een weigering vandaar dat ik buiten de tijd was, en wat denk jij , dat ik ga draven, je hoeft btw niet zo boos te doen ;) voor de rest dank .

@nadja
bedankt :)

en ga niet zeggen dat ik raar doe ofzo, want ik zeg gwn de waarheid enzo.
amoi hea.