Regels 'trailer indeling'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Regels 'trailer indeling'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:14

Hallo allemaal!

Ik vraag me af, of er speciale regels zijn mbt op de manier hoe je je pony in een paardentrailer laad?
Het zit namelijk zo:
Ik ben zelf niet in het bezit van een eigen trailer, dus huur ik (wanneer ik wegga) een 1.5 paards trailer. Wanneer ik met 1 of alle 3 de ponys wegga staan ze altijd los, omdat de touwen te hoog hangen en ze dan nergens echt goed tegen aan kunnen staan.
Wanneer ik met mijn pony van 1.07m wegga én de marathonwagen zet ik eerst mijn pony in de punt en dan wel vast aan de 2 touwen (achterstevoren dus) omdat ze nu in de punt kan hangen en de wagen staat dan zo dicht mogelijk tegen en aan de achterstang vastgebonden en op de 'handrem'.
In hoeverre zou ik dan illegaal bezig zijn :o :D

Groetjes..
Laatst bijgewerkt door Revanches op 24-01-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Klein lettertype veranderd naar normaal lettertype

levine

Re: Regels 'trailer indeling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:17

Het klinkt mij niet zo heel veilig in de oren. Heb je niet de mogelijkheid om je wagen achter/voor op de trailer te bevestigen?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:19

Hoi Levine, nee.. Ben helaas nog geen trailer tegen gekomen die een verlengde dissel heeft die ik kon huren. Als de sulky meegaat bind ik die wel altijd achterop de trailer.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:20

He? 3 pony's in een 1,5 paard trailer??? En pony+wagen in één trailer? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:23

Geen idee hoe het wettelijk zit, maar ik ben wel erg benieuwd of je niet al tegen de verhuurregels van je trailerverhuurder in gaat. Heeft die geen regelement waar je je aan moet houden? Ben je verzekerd, zoals jij alles vervoert?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:25

Hoi Siep, ja.. Ik stond er ook even van te kijken :') , maar ze paste er alle 3 in. Het veulen was toen even groot als de kleinste pony (89cm) maar dat zal nu allang niet meer gaan..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:26

Ben ook benieuwd hoe dat met balans zit. Of dat ook een extra risico geeft, zodat je inderdaad bij een ongeval het risico loopt dat je verzekering zegt dat JIJ schuld bent wegens ondeugdelijk vervoeren.

ifeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:27

Oef dat klinkt niet al te veilig?

Kan je pony wanneer de wagen er in staat dus gewoon bij de wagen komen en zich verwonden?! Of zit er nog iets van een schot tussen. Levensgevaarlijk en daarbij als er nu wat gebeurd moet eerst de wagen er uit en dan pas de pony.. Ik zou dat niet aan durven. Kies dan voor de optie pony in de trailer en wagen op een andere aanhanger met auto. Of huur een koetsentrailer.

3 pony's in 1,5 paarden trailer lijkt me ook erg krap, kan je dan geen 2 paardstrailer huren en daar het schot tussenuit halen. Dieren los vervoeren is volgens mij niet een groot probleem zolang ze er maar niet onderweg uit kunnen springen. En houd er rekening mee dieren kunnen gekke dingen doen.

Ik zou in iedere geval zo niet mijn pony's vervoeren.

Ik heb zelf een 1,5 paardstrailer en hierin is mijn menwagen opmaat gebouwd deze kan ik dus in de punt zetten, een schot achter in zodat mijn pony veilig staat en mijn minishetlander staat dan dwars achterin de trailer vast gebonden.

Ik vervoer mijn paard ook in die trailer vandaar dat ik een los schot heb die ik vast kan zetten zodat ik mijn paard veilig kan vervoeren maar ook als ik met de pony en wagen op pad ga ik deze ook veilig kan vervoeren.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:29

Hoi Sonja, waarschijnlijk niet, heb het er namelijk eerst met hem overgehad en hij zei: agh ja, dat past natuurlijk makkelijk in.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:35

ifever schreef:
Levensgevaarlijk en daarbij als er nu wat gebeurd moet eerst de wagen er uit en dan pas de pony...

Dat valt wel mee, want ze spreekt over minipony's en die kunnen ook door het voordeurtje. :))

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:38

Hoi Ifever, er zit idd geen schot tussen de pony en de wagen. Had daar zelf ook wel over gedacht, maar omdat het niet mijn eigen trailer is gaat dat hem niet worden. Eerst de marathonwagen en dan de pony is geen optie, maar mijn pony kan dan net niet overdwars staan. Een 2paardstrailer zonder tussenschot heeft ook geen achterstangen en lijkt me dan wat minder stabiel.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:39

Hoi Joscaa, dat klopt..

ifeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:10

Joscaa schreef:
ifever schreef:
Levensgevaarlijk en daarbij als er nu wat gebeurd moet eerst de wagen er uit en dan pas de pony...

Dat valt wel mee, want ze spreekt over minipony's en die kunnen ook door het voordeurtje. :))

:j daar heb je een punt maar nog steeds vind ik het niks :Y)

Lizzzzz schreef:
Hoi Ifever, er zit idd geen schot tussen de pony en de wagen. Had daar zelf ook wel over gedacht, maar omdat het niet mijn eigen trailer is gaat dat hem niet worden. Eerst de marathonwagen en dan de pony is geen optie, maar mijn pony kan dan net niet overdwars staan. Een 2paardstrailer zonder tussenschot heeft ook geen achterstangen en lijkt me dan wat minder stabiel.

Wanneer je deze mogelijkheid niet heb zou ik er toch eens goed over nadenken waarom je het risico dan toch neemt met je combinatie. Is er geen mogelijkheid dat je een mooie trailer kan kopen en deze naar wens laten ombouwen/ zelf ombouwen?

Volgens mij zitten er bij de 2 paardstrailers ook 2 lange stangen, maar dat weet ik niet zeker.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:51

hou je ook rekening met de kogeldruk als je een pony achterstevoren in de neus van een trailer knoopt??? het gewicht van de pony drukt dan meer op de trekhaak dan als ie normaal in de trailer zou staan, nou zal dat met een mini wel meevallen maar ik zou het toch eens nameten, of heb je er een hele dikke auto voor staan?

Lange stangen voor 2 paardstrailers zijn gewoon te koop, er rijden wel meer mensen zonder schot rond.