Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

. Verder een (2ehands) rijbroek, zit stukken fijner dan een gewone broek! En rubberen rijlaarzen kan handig zijn, maar zelf zou ik ze niet willen. Heb alleen een paar staan voor wedstrijden
. Maar voor de rest loopt ik op stevige schoenen + chaps
. Sting schreef:Het meeste is wel te lenen bij de manege. Maar als je al vrij zeker bent dat je blijft rijden, zou ik iig een eigen cap kopen. Dan weet je zeker dat hij gewoon goed past en hij niet al kapot is (dat zie je niet aan de buitenkant. Verder een (2ehands) rijbroek, zit stukken fijner dan een gewone broek! En rubberen rijlaarzen kan handig zijn, maar zelf zou ik ze niet willen. Heb alleen een paar staan voor wedstrijden
. Maar voor de rest loopt ik op stevige schoenen + chaps
.

xReetch schreef:op onze manege zijn cap en rijlaarzen zowieso verplicht ja
ze willen ook graag een rijbroek maar ik kan natuurlijk ook in een legging rijden de eerste les, cap en rijlaarzen vind ik wat belangrijker om als eerst te kopen
ik weet eigenlijk niet of ik een eigen borstelset nodig heb...
op de manege waar ik ga rijden is het volgensmij verplicht om te borstelen voor het zadelen en rijden...
veel plezier ga ik er zowieso wel aan beleven omdat uik altijd al graag heb willen rijden en het nu eindelijk kan
ben er wel wat vaker geweest dan vandaag, zelfs alleen rondkijken is leuk in dat soort winkels vind ik