Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Geloof niet dat er kwaad in de zit, of dat jij zelf echt fout bezig bent gezien je ervaring. 
Leorah schreef:Ja dat klopt inderdaad, dan heb je me zien "prutsen" haha. Met een spoortje wordt ze erg kwaad tegen mijn been (trapt er naar) en ik betwijfel eerlijk gezegd of ze dan wel voorwaarts komt. Tis er één met een vrij lange gebruiksaanwijzing pff. Ik voelde me echt net zo'n manegemeisje van vroeger, die op een afgetrapt manegepaard zit die niet voorwaarts wil. En dat terwijl ze normaal gesproken echt prima op het been reageert, ze voelt elk klein hulpje. Ik denk dat ik haar inderdaad maar gewoon veel mee ga nemen overal mee naartoe.. Mag ik jou vragen (soms ziet men het als buitenstaander beter dan als je er op zit), had jij het idee dat ze die hekjes vervelend vond of keek ze heel ergens anders naar overal?
.
). Ik was er zo klaar mee en het paard stond er zo van te kijken dat ze het ook nooit weer heeft gedaan. Maar dan moet je wel stevig voor in je schoenen staan als je weet dat ze ook wel raar kan reageren) 
)
) maar ik ga veel kilometers maken op vreemd terrein, veel naar buiten straks en hopen dat ze een beetje normaal gaat doen. Misschien komen hier nog tips voorbij die ik kan gebruiken.