buitenrijden met fietser

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starangel0

buitenrijden met fietser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 16:46

Hallo allemaal,

ik zou graag in lente/zomer enzo lekker naar buiten willen gaan met mijn verzorgpaardje alleen heb ik niet zo veel aansluiting op mijn stal. Met anderen woorden wil ik gewoon liever niet de eerste paar keer alleen naar buiten, en een vriendin wil op zich best mee op de fiets maar we weten dus niet of ze met de fiets op ruiterpaadjes mag of ik met het paard langs een fietspad kan. Graag advies wat we kunnen doen :S

groetjes ;)

Murthul

Re: buitenrijden met fietser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:42

met t paard langs rustige fietspaden moet kunnen, ik woon in de polder en heb totaal geen uitrijmogelijkheden dus wij rijden langs de weg, als je paard goed verkeersmak is moet het lukken

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:49

Je kan gewoon langs/ op het fietspad hoor.
Hier in de buurt kan ik ook niet anders.
Tenzij je vriendin een mountainbike en goede conditie heeft lijkt dit mij een beter plan dan andersom :=

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:25

Ik zou beginnen met een stukje buiten wandelen zodat je verzorgpaard kan wennen.

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:32

kan er helemaal niemand mee dan? evt die vriendin op een gehuurd paardje :P inderdaad wel rustig laten wennen

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:49

volgens de eigenaar is ze wel verkeersmak, het is meer van dat ik het alleen toch een stuk minder leuk vind dan met zn 2en xD

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:14

met een paard/pony mag je wel op de fietspaden en bij sommige ruiterpaden zit er een wandel/fiets pad naast dus dat kan wel heel goed

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:50

Verkeersmak wil niet zeggen dat je pony het fijn vind om naast een fiets te moeten lopen ik zou dat eerst even uitproberen voordat je echt op pad gaat. Volgens mij kan je vriendin gewoon naast je fietsen als jij in de berm rijd.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:13

neem meestal vriendlief mee op de fiets (mountainbike), mijn paard is daar inmiddels prima aan gewend, gaan zowel over fietspad als ruiterpad (mits geen diep zand). Als mijn paard ergens bang voor is gooit mijn vriend fiets aan de kant en helpt mij en mijn paard erlangs, super handig.