Opzich is het geen 'probleem', ik kan me er wel mee omgaan en mee redden, maar toch is het soms best vervelend.
Hij is gewoon hyper, druk en soms behoorlijk dribbelig. Gewoon erg duidelijk aanwezig.
Ohz valt het nog wel mee, dan is ie goed te hanteren en op zijn plek te zetten.
Maar wanneer hij moet stilstaan aan de hand (En dan vooral op nieuw terrein) is hij gewoon behoorlijk irritant.
Op ander terrein (bijv. bij een wedstrijd) is het contstant hinniken (brullen), niet stil willen staan en continu alles willen
zien. Ohz wil hij dan ook wel eens omhoog komen bij het wachten.
Bij het opzadelen slaat hij vrolijk met zijn voorbenen of wil zelfs zijn benen
strekken en geeft een soort van compliment, teminste dat wil hij, maar dit leer ik hem nu zwaar af. Hoofdstel omdoen, hij hoort
continu ergens anders geluiden en wil continu zijn hoofd omdraaien en laten weten dat hij er is ..
Los in de bak, hij komt de bak in, en rent dan vervolgens op eigen houtje de hele bak door, bokken, springen, steigeren, slidings enz..
en dit houd hij behoorlijk lang vol, best lachwekkend hoe hij zich soms uitslooft

En hij is gewoon een ruin.

Soms heeft het natuurlijk ook zijn voordelen, hij steelt namelijk op wedstrijden wel de show als hij zich wil laten zien.
En aangezien de meeste haflingers wel rustig in de omgang zijn.
Zijn er meer mensen met een paard dat zeer aanwezig is? En hoe ga jij daar mee om?

(die van mij maakt alleen geen bokken of slidings .. bedoelde je dat btw ohz?)
en ook idd vrijheidsdresuur vind ze zelf ook niets
)