Een vorig jaar heb ik afscheid moeten nemen van twee van mijn verzorgpaarden.
In de wiki staat dat als een paard wordt afgemaakt het paspoort moet worden ingeleverd, dus dan neem ik aan dat het KWPN in dit geval zou moeten weten of het paard nog leeft.
Oeps, ik geloof dat mijn paard inmiddels al heel oud is geworden zonder dattie er zelf bij was... Hihi
ikke
Geplaatst: 23-01-11 18:55
S_zanne schreef:
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga een telefoontje richting KWPN doen.
Ik vrees dat je een serieus risico loopt dat ze je daar geen uitsluitsel over (willen) geven. Al was het alleen al dat het geen info is die ze zomaar rondstrooien. Daarnaast moeten ze het wel weten en als niemand het ze verteld, wie zijn zij dan om te stellen dat het paard wel overleden zal zijn (omdat het 35jaar gelden is dat ze geboren is, of zo?)
officieel moet je het bij het stamboek waar het paard is ingeschreven doorgeven als het paard komt te overlijden. Je moet dan het paspoort opsturen en op verzoek kan dit (ongeldig) weer retour gestuurd worden. Alleen ik denk dat 90% van de paardeneigenaren het niet doet. Ik heb het zelf overigens wel gedaan en kreeg mijn paspoort keurig terug met een grote "ongeldig" stempel erin