wedstrijden voor beginners

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carmen99

wedstrijden voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 22:43

ik heb echt totaal geen verstand van wedstrijden... zijn er mischien een paar mensen die mij hierbij kunnen helpen? ik ben 11 en ik heb nog nooit een wedtrijd gereden... ik weet dat er al heel veel topics over wedstrijden zijn maar geen 1 kon ik echt begrijpen. daarom hier een paar vraagjes:
-moet je direct al bij je eerste proefje echte wedtrijdkleren dragen (witte rijbroek, rijjasje...)?
-moet je bij alle proefjes knotjes in de manen van het paard maken?
-domme vraag: hoe moet je eingelijk ''groeten'' :o :o :o ? ik daht iets met de teugels in 1 hand en dan knikken ofzo...
-hoe zit dat met die ''F'' proefjes?
ik hoop dat niemand mij hiervoor gaat uitlagen... ik heb er gewoon geen ervaaring mee.
alvast bedankt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:52

carmen99 schreef:
ik heb echt totaal geen verstand van wedstrijden... zijn er mischien een paar mensen die mij hierbij kunnen helpen? ik ben 11 en ik heb nog nooit een wedtrijd gereden... ik weet dat er al heel veel topics over wedstrijden zijn maar geen 1 kon ik echt begrijpen. daarom hier een paar vraagjes:
-moet je direct al bij je eerste proefje echte wedtrijdkleren dragen (witte rijbroek, rijjasje...)?
Als je een onderlinge wedstrijd rijd op een manege hoeft het niet persee, maar het is wel mooi!
Hier ook, Bij een manege hoeft het niet persee, maar het geeft wel een mooie 'uitstraling' Bij een officielere wedstrijd is hengstenvlecht etc ook toegestaan dacht ik :)?
-domme vraag: hoe moet je eingelijk ''groeten'' :o :o :o ? ik daht iets met de teugels in 1 hand en dan knikken ofzo...
precies :j ! teugels moeten trouwens in je linkerhand, en je knikt
Volgens mij is dat het niveau dat je rijd, F5 F4 etc etc. De moeilijksheidgraad van je proefje.
ik hoop dat niemand mij hiervoor gaat uitlagen... ik heb er gewoon geen ervaaring mee.
alvast bedankt

Succes :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:54

niemand lacht je uit hoor, iedereen moet ergens beginnen
ik neem aan dat je les hebt, heb je het als aan je instructrice gevraagd?
op veel stallen/maneges doen ze ook aan onderlinge wedstrijden, juist om te wennen en leren
gewoon vragen, niet vragen dat is dom :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:57

hij de FNRS (manegeproeven) hoeft het bij F1 EN f2 nog niet, maar dan wel netjes in een zwarte/witten rijbroek met blouse of een strak shirt.
nee, zolang de manen gelijk geknipt zijn en naar een kant hangen hoeft dat niet
-domme vraag: hoe moet je eingelijk ''groeten'' ? ik daht iets met de teugels in 1 hand en dan knikken ofzo...
teugels in LINKER hand, recht hand achter je bovenbeen leggen en dan knikken
F proefjes zijn wedstrijdproeven die je binnen je manege rijd, de B proeven kun je in heel nederland rijden

Blitzloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:30

Hoii!

Ja ik heb precies de zelfde vragen :o :o

alleen ik heb nog een vraag,,
hoe loopt dat getel eigenlijk?? :o :o
sorry als mensen dit dom vinden...

Talishe

Re: wedstrijden voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:47

Ik denk dat jullie beter op je manege kunnen vragen hoe de wedstrijden georganiseerd worden, daar zit nog wel eens verschil in namelijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 02:24

Blitzloverr schreef:
Hoii!

Ja ik heb precies de zelfde vragen :o :o

alleen ik heb nog een vraag,,
hoe loopt dat getel eigenlijk?? :o :o
sorry als mensen dit dom vinden...

wat bedoel je precies met getel?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 02:34

:D Is er een ponyclub/rijvereniging in de buurt? Ga daar naartoe en maak contact. Vaak kan je dan met veel plezier mee op concours en je ogen de kost geven.

Persoonlijk vind ik het altijd heel handig als er iemand mee is die even mijn paard vast kan houden, proefje voorlezen en gewoon gezellig mee kan kletsen. Jammer dat je niet in de buurt woont, anders mocht je zeker een keertje met me mee.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 11:17

ik rij op manege vledder. ik heb een grijze rijbroek. is dat ook toegestaan? is een gewone witte zomerblouse met daaronder en wit truitje ook goed?

Blitzloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:26

je weet wel, van F1 en zo?
ik snap dat nooit..
En dan oefen we proefjes in de les en dan zegt iemand welk proefje wilt gaan doen en dan zegt de juf oh wat hoog ;)
en ik kan dat dan nooit zeggen xD

MuchiMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:34

als je beginner bent zijn f proefjes een perfect begin! zou daar mee beginnen als ik jou was. toen ik net begon mocht ik bij f5a beginnen omdat ik voor de andere tegoed was dus was nogal laat begonnen toen.
is een heel leerzaam en leuk begin als je alter echte wedstrijden wilt gaan rijden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:36

Volgens mij hoefde je bij ons op de manege met F PROEFJES nooit wedstrijdkleding aan. Gewoon witte broek en bodywarmer ofzo..
En van te voren een proefje kijken van mensen die het zelfde proefje rijden. Kan je veel makkelijker alles weten. Of naar een wedstrijd kijken en de volgende proefjes pas meedoen..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:40

ik denk dat je even bij de manege moet vragen hoe zij het regelen, je instructrice kan je ook goed op weg helpen, misschien kan ze een keer een F1 proefje oefenen in de les :) bij de ene manege moet je in tenue rijden, bij de andere manege mag je in de F1 en F2 nog in je gewone rijkleren rijden.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 16:47

bedankt allemaal...