Lesgeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anley4

Lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:00

Ik weet niet of het hier goed staat, maar als het niet zo is, sorry...

Ik ga binnenkort een meisje van 7 lesgeven op een shetlander (Sjanneke).
Voor haar is het de eerste les, ze heeft verder nog nooit paardgereden, gepoetst o.i.d en voor mij is het de eerste keer dat ik les geef.
Ze is wel ingeschreven bij een manege, maar daar is een erg lange wachtlijst.
Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ook vraag ik me af wat ik voor een half uurtje les zou kunnen vragen...?

Alvast bedankt :D
Laatst bijgewerkt door Anley4 op 21-01-11 21:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:01

waarom neemt ze niet gewoon 'echt' les?
En anders beginnen met poetsen, opzadelen en stappen ..
Denk dat dat al ruiiiim genoeg is voor eerste les.

mpkz

Re: Lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:37

gewoon lekker met haar praten en niet te veel in 1 keer doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:18

zorg er wel voor dat paps of mams van kindlief er continue bij is, en maak duidelijk, dat je geen echte instructrice bent.
misschien wel ontzettend leuk om eens te doen ( is het ook hoor!) maar houdt er rekening mee, dat als er ook maar iets verkeerd gaat, jij voor de volle 100% verantwoordelijk bent, OOK op financieel gebied. ( bij minderjarig zijn dit dus je ouders!)

stel je wilt er toch mee door, dan kun je de eerste les samen poetsen, opzadelen, kindje leren hoe ze correct met de pony loopt, en leg je het sturen uit en het halthouden.
eind van de les 10 meter draf aan de hand, en kindje heeft een volwaardige superleuke les gehad!

een bijdrage.. gevaarlijk.. dat geeft namelijk wel bepaalde verwachtingen.. maar ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om elke week vrijwilligerswerk te doen.
5 euro voor een uurtje/1.5 uur? als het poetsen en opzadelen erbij in zit?

MuchiMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:52

rustig opbouwen.
eerste paar keer zou ik meer praten kwa hoe en wat en oefenen kwa zitten op een bok standaard ofzo of iets anders goed aan houding werken en letten op ademhaling. als ze dat allemaal beetje onder de kniee heeft zou ik rustig aan beginnen met stappen etc. (ernaast lopen eventueel met halstertouw)
dan als dat allemaal ook een tijdje heeft geduurd en goed gaat aan de longe.
etcetc.

Murthul

Re: Lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:37

rustig opbouwen, gezellig kletsen, beetje uitleggen en de poown leren kennen voor de 1e keer, en gewoon kijken hoe snel ze dingen oppikt en wat ze wel/niet aankan..

ikzelf vraag geen vergoeding voor mn lessen maar af en toe krijg ik eens een flinke reep chocola, wel duidelijk afgesproken dat alles op eigen risico is. heb ook eens les gegeven aan 2 meisjes en hun moeder wilde per se betalen per les, heb zelf toen gezegd dat ze maar moest zien wat ze dan wilde betalen, toen kreeg ik 15 euro per les die ik gaf (7.50 per kind dus)