Paard durft niet alleen gaan wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeenJ

Paard durft niet alleen gaan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:04

Hallo

De titel zegt het al: Denzil wil niet alleen gaan wandelen.
In groep gaat hij overal door en volgt hij perfect. Een ander paard mag moeilijk beginnen doen, hij gaat er gewoon op staan kijken en hij gaat zelf nooit verschieten. Alleen als een ander paard wegloopt gaat hij volgen.
Dus zolang hij iemand heeft om te volgen gaat het perfect.

Maar nu komt het probleem; als we alleen willen gaan wandelen slaat hij in paniek. Als hij ergens komt dat hij niet kent draait hij zich om en loopt hij terug naar huis. Dan heb ik totaal geen controle meer.
Dus in de straat naast de wei is er geen probleem en dan volgen we de bocht en is het gedaan.
Ik ben 2 keer op een ander gaan rijden omdat onze piste er belabberd bij ligt door de regen. Op weg naar daar moest ik aan de hand gaan en zelfs dat was al een probleem om de 2 tellen stopte hij om te kijken pas als hij alles gezien heeft loopt hij door.

Gelukkig waren er daar nog andere paarden in de piste om hem een beetje rustig te krijgen want hij was een echt stressbom die elk moment kon ontploffen.

Maar nu is mijn vraag: wat kan ik eraan doen om met hem alleen te kunnen gaan wandelen ?
We zijn al heel vaak aan de hand gaan wandelen om hem daar al een beetje aan te laten wennen zodat ik mss toch nog daar kon gaan wandelen maar dat lukte niet echt.

Groetjes

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:23

Wat je kunt doen is met hem gaan oefenen om voorop te lopen met andere paarden erbij. Een paard dat alleen zo paniekerig reageert zal voorop lopen waarschijnlijk ook al moeilijk vinden, maar dat kun je dus met kleine stukjes gaan oefenen en dan uitbreiden.

mpkz

Re: Paard durft niet alleen gaan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:36

gewoon steeds met iemand anders gaan en dan zou die er wel plezier in krijgen dat die ook wel alleen zou willen.

Fenn

Re: Paard durft niet alleen gaan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:52