Wie heeft er hier ervaring met het plaatsen van een rits in een leren (Petrie) laars? Waar kun je het laten doen en wat zijn ongeveer de kosten? Misschien zelfs een foto van hoe het eruit ziet?
Ik heb aan de binnenvoorkant ritsen in mijn lederen Petri's laten zetten. Ik heb ze naar de ruitersportzaak gebracht en die hebben ze opgestuurd. Ik had ze met 2tot 3 dagen alweer terug. Kostte me toen iets van € 30 dacht ik Ik heb het bewust aan de voorkant laten doen zodat je laars zijn stevigheid behoudt en je de rits daar niet ziet tijdens het rijden.
Ik heb nu zo'n 5 jaar geleden ook ritsen in m'n laarzen laten zetten, gewoon aan de achterkant. Ik heb het bij een goede (!) schoenmaker laten doen en was 30,- per laars kwijt. Ritsen beginnen nu na 5 jaar te slijten maar zijn nog niet stuk.
Je kan je laarzen ook naar de ruitersportzaak brengen die laten het dan ook gewoon bij een schoenmaker doen of worden naar de fabriek gestuurd maar dan ben je je laarzen zeker 2 weken kwijt.
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens gaan informeren bij de schoenmaker hier
polly2
Geplaatst: 21-01-11 12:25
Ik heb het jaren geleden ook bij de schoenmaker laten doen. Achterin de laars. Ik weet niet meer wat het kostte, maar ben er nog steeds erg tevreden over.
ik heb de rits door petrie zelf laten zetten, schuinvoor binnenzijde. helemaal super. ik hab 138 euro voor betaald. maar gelukkig door hun laten doen want ze hadden maat behoudt gedaan, toen paste ik mijn laars helemaal niet meer.
toen is die op hun koste opgerekt etc zodat ik ze weer paste.
Ik heb ook petrie rijlaarzen, en wil er ook een rits in laten zetten. Het liefste aan de achterkant (laarzen zijn niet veel gebruikt en nog niet erg ingezakt, dus neem aan dat het wel kan). Heb vandaag geinformeerd bij de schoenmaker in het dorp, maar die wilde het niet doen! (?) Hoeveel kost dit bij Petrie zelf? kan iemand dit mij vertellen. Of misschien andere tips of suggesties?
FAbel@ ligt er maar aan wat het probleem is, mijn laarzen kan ik nu weer aan, bij jou is je wreef dan gewoon te hoog, mijn rits zit tot de voet (petrie perfect)
ik heb ook ritsen in mijn petries laten zetten. Ik heb de petrie standaard. Ze zitten aan de achter zij kant. dit om de stevigeid van de laars te behouden. Ze lopen idd niet tot aan de grond. Het kostte me 50 euro en is bij de schoenmaker gedaan. Het kost je wel je garantie bij Petrie natuurlijk.