Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lisetje schreef:Zijn er nog dingen waar je op moet letten?
Ik wil er ook 1 aanschaffen, waarschijnlijk ook de HH.
Nou heb ik er al 1 aangehad, en echt lekker zat het niet. Ik kon me niet echt voorstellen dat ik er blij mee zou zijn als ik op een paard zat.
Hij moet dus niet te lang zijn, verder nog specifieke dingen?
Sushilla88 schreef:Over een tijdje ga ik helpen met het inrijden van een jong paard. Aan mij de eer dat ik er het eerst op ga...
Nu is het paard in kwestie erg braaf, en ik denk niet dat er iets zal gebeuren. Maar toch wil ik mezelf zoveel mogelijk beschermen.
Nu wil ik dus een body-protector. Maar aangezien ik denk deze niet vaak te gaan gebruiken wil ik er eigenlijk niet teveel geld aan uitgeven. (Niet dat mijn eigen veiligheid geen geld waard is, maar elk beetje helpt natuurlijk, en ik vind het zonde als het ding daarna doelloos ligt te zijn.)
Mijn vraag is dan ook: Is het verstandig om een body-protector tweedehands te kopen?
Ik weet namelijk van een cap dat het niet verstandig is, omdat je niet kan zien wat ermee gebeurd is, hoe hard hij is gevallen etc. Maar hoe zit dat bij een body-protector? Is deze na een flinke val ook niet meer te vertrouwen? Of gaat deze langer mee?

. Ik heb ondertussen twee ruiterwinkels gehad (pasdedeux bij ons in de buurt en divoza zoetermeer). Bij pas de deux aantal aan gehad van harry's horse en imperial riding maar deze waren allemaal niet goed van maat (te groot boven maar wel kort genoeg of zaten boven weer goed en waren weer te lang.... lastig dus!). Bij pas de deux zeiden ze al dat een stuk afknippen niet mag en ook zeker niet is aan te raden in verband met de veiligheid. Bij Divoza kwamen ze juist wel met het idee en toen reageerde ik al gelijk met 'maar dat mag toch helemaal niet' en toen was het gelijk ja nou ja als je officieel gaat starten daarmee niet nee... Beetje stom advies dan en als ik het niet wist had ik het misschien nog wel gedaan ook....
). Ook heb ik best wel grote borsten (cup E/F).... Hebben jullie misschien een idee welke bodyprotector bij mij past? Harry's Horse en Imperial Riding passen dus niet
. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen aangezien zo'n ding lang mee gaat en het ook niet vervangen hoeft te worden bij een val
. En daarnaast is mijn rug me veel meer waard dan een 99 euro ofzo
. marthatjez schreef:Je kan ze prima tweedehands kopen![]()
Ze gaan niet echt snel kapot hoor !
Maar soms is ie een beetje 'gevormd' naar de vorige eigenaar dus je moet even goed passen
TinekeHorses schreef:marthatjez schreef:Je kan ze prima tweedehands kopen![]()
Ze gaan niet echt snel kapot hoor !
Maar soms is ie een beetje 'gevormd' naar de vorige eigenaar dus je moet even goed passen
Meestal gaan ze naar je lichaam staan. Dat komt door de lichaamswarmte.
Ik leen ook wel eens een bodyprotector van iemand anders de eerste 5 min. zit het helemaal niet lekker.
Maar na verloop van tijd vormt'ie zo naar je lichaam dat het 'lekker' zit.
evdpanne schreef:Ik ben ook op zoek naar een bodyprotector en misschien dat iemand hier mij tips kan geven. Ik heb ondertussen twee ruiterwinkels gehad (pasdedeux bij ons in de buurt en divoza zoetermeer). Bij pas de deux aantal aan gehad van harry's horse en imperial riding maar deze waren allemaal niet goed van maat (te groot boven maar wel kort genoeg of zaten boven weer goed en waren weer te lang.... lastig dus!). Bij pas de deux zeiden ze al dat een stuk afknippen niet mag en ook zeker niet is aan te raden in verband met de veiligheid. Bij Divoza kwamen ze juist wel met het idee en toen reageerde ik al gelijk met 'maar dat mag toch helemaal niet' en toen was het gelijk ja nou ja als je officieel gaat starten daarmee niet nee... Beetje stom advies dan en als ik het niet wist had ik het misschien nog wel gedaan ook....
Maar goed ik heb dus een maat L van kleding en ik ben niet zo lang (1.72 maar volgens mij gewoon een kort bovenlijf ofzo). Ook heb ik best wel grote borsten (cup E/F).... Hebben jullie misschien een idee welke bodyprotector bij mij past? Harry's Horse en Imperial Riding passen dus niet
. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen aangezien zo'n ding lang mee gaat en het ook niet vervangen hoeft te worden bij een val
. En daarnaast is mijn rug me veel meer waard dan een 99 euro ofzo
.