Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Myca schreef:Ik zet mijn paard toch gewoon vast in de trailer als ik alleen ben. Daar heb ik wel een hooinet in hangen zodat ze wat te doen heeft. Voor ik naar achter loop let ik op of ze rustig is. En ik blijf tegen haar aan kletsen als ik naar achter loop zodat ze weet waar ik ben. Dit is nog nooit mis gegaan, het is dan ook een klein stukje.
Maar ze staat 'voor het geval dat' wel vast aan een paniekhaak. Mocht ze dus wel gaan hangen kan ik altijd terug naar voren rennen om haar los te maken.

) corinepgek schreef:Wilde mijn verhaal nog even aanvullen. De reden waarom ik niet ga oefenen met mijn paard alleen de trailer op laten lopen is omdat ze waarschijnlijk nooit ver genoeg zal lopen zodat alles dichtkan. Als ze niet ver genoeg erop staat en ze voelt dat ik aan haar zit met mijn hand of de stang ziet ze dat als een seintje achteruit en loopt er dus gelijk weer uit. Als ik vooruit loop en het touw gewoon over de hals doe kan ik haar ver genoeg naar voren zetten en loopt ze niet achteruit.
Ohja en voor de mensen die geen voerbak in hun trailer hebben(die heb ik ook niet). Je kunt bij de Gamma ofzo, broekkrammen kopen, hier heb ik er 2 van voorin mijn trailer gemonteerd met ieder 2 schroefjes. De dingetjes zijn afgerond dus ze kunnen zich er niet aan bezeren maar als je het goed hebt uitgemeten past er precies zo'n voerbak die je bij iedere paardenwinkel kan kopen met 2 beugels die je over bijvoorbeeld een staldeur kan hangen. Dan kan je ze wel voeren in de trailer zonder dat er een voerbak in de weg zit permanent want hij kan er gewoon weer af.
Deze dingen dus: