Anne_GTI schreef:Ik snap je vraag niet helemaal. Maar toch een antwoord: De wereldbeker wedstrijden mogen alleen mensen aan deelnemen die startgerechtigd zijn in de grand prix. De bond beslist wie waar mag starten. Voor de finale komen alleen de mensen in aanmerking met de meeste punten. Het is dus een wedstrijdserie met een finale.
Andere vraag die ik eruit haal; hoe gaat het verder na het Z2?
ZZ-Licht; bij 30 winstpunten verplichte promotie
ZZ-Zwaar, idem
Lichte Tour= Prix St. Georges en Intermediair I Beide mag je na 63% te hebben gereden promoveren
Midden Tour= Intermediair II Ook weer promotie mogelijk na 1x 63%
Zware Tour= grand prix
Klopt bijna.
Als je in de PSG 1 keer 60 procent rijdt, maar je naar de Inter I. Als je daar 1 x 60 procent rijdt, mag je naar de Inter II. Als je daar 1 x 60 procent rijdt, maar je naar de GP. Wat jij bedoelt is dat als je 63 procent rijdt, dan mag je internationaal starten.
Verder weet ik er ook niet zo veel van. CDI of CSI is dressuur of springen (D of S). De I staat voor internationaal. Dan moet je dus in Nederland eerst 63 procent hebben gereden voordat je daar mag starten en dan ligt het nog aan het vraagprogramma. Daarin staat altijd of het alleen op uitnodiging is of dat er ook vrije inschrijving is. Bovendien kan het zo zijn dat de bondscoach bepaalt wie er mag starten. Dus als je niet zo heel goed bent, heb je maar weinig kans om op zulke wedstrijden te starten. Op internationale wedstrijden (zoals Amsterdam) heb je ook nationale rubrieken. Daar heb je vaak kans dat er bevoorbeeld een aantal startplaatsen zijn met vrije inschrijving en dan hoef je dus geen 63 procent te hebben gehaald in een andere wedstrijd. Want dat is dan geen internationale proef, maar een nationale.