wordt niet betaald, pony terughalen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hannico09

wordt niet betaald, pony terughalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:40

We hebben twee weken geleden onze gezelschapspony weggebracht naar een nieuw plekje..
Alles leuk en aardig, maar wegens omstandigheden hadden ze de afgesproken 100 eu niet op zak....
Paspoort wel zelf gehouden natuurlijk :)
Ik zou het geld een dag later op halen, maar helaas ze konden niet naar de wei komen, maar dan werd het wel overgemaakt...
Tot 3 x toe hebben ze gezegd dat het overgemaakt is, zelfde bank, maar ik heb het nog steeds niet.
Begin het nu een beetje beu te worden, kan ik gewoon de trailer aanpikken en de pony terughalen?

troi

Re: wordt niet betaald, pony terughalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:42

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:43

Ja. Als je een auto op afbetaling koopt en je voldoet de laatste termijn niet, wordt-ie ook opgehaald.
Bovendien, als mensen geen 100 euro kunnen betalen, moet je je afvragen of ze wel voor je paard kunnen zorgen...

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:43

Of het juridisch kan weet ik niet. Daarvoor zou ik even bellen naar de paardenadvocaat voor advies.
Ikzelf had er gestaan hoor met mijn trailer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:44

Ik zou vandaag nog een keer vragen om het geld. En heb je morgen het geld nog niet, trailer achter de auto en ophalen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:45

Als een paard van je erf afgaat, zorg dat er volledig en contant is betaald.
Je hebt anders geen poot om op te staan.
Dus nee, dat je het paspoort nog hebt is geen bewijs dat jij eigenaar bent.
Als je nu je pony terug gaat halen, is dat diefstal.
Is er iets ondertekend, een overeenkomst, heb jij iets op papier dat jij die pony voor dat bedrag weg hebt gedaan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:45

Je weet blijkbaar waar JOUW pony staat, dus ophalen en meenemen en ze kunnen de pony weer krijgen direct tegen betaling

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:47

Ik zou inderdaad je paardje weer gaan ophalen en misschien niet te lang mee wachten want je weet dan nooit waar die mensen toe in staat zijn en als ze je inderdaad niet een 100,- kunnen betalen hoe dan wel een paard onderhouden?

Als hun zeggen dat het is overgeschreven dan vraag je om een overzicht, daarop kan je zien wanneer en weetje of het ooit nog op jou rekening komt te staan.

wel vervelend dat het zo moet gaan, dan kun je je goed in mensen vergissen.

succes

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:50

Ik heb talloze mailtjes/sms' jes waarin staat dat de 100 nog niet ontvangen is. En ik vraag nu al 10 dagen elke dag waar mijn geld blijft. Dat is het volledige bedrag, dus ze hebben hem eigenlijk nog niet gekocht. het is toch pas van jou als je het hebt betaald?
Ik heb gevraagd om een bewijs van overschrijving, maar ze hadden het niet via internetbankieren gedaan, maar waren bij de bank zelf geweest..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:54

En daarom dus altijd handje contantje! Geen geld, geen pony! Nu zit je met het gezeur, maar ook als het via de bank is gegaan kunnen zij gewoon een overzicht krijgen van de bank volgens mij!

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:57

Leren mensen het nou nooit? Eerst betalen! Dan pony meenemen!

Succes en sterkte in ieder geval

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:58

ja volgends mij ook want er moet dan ergens staan dat hun 100,- naar jou rekening hebben overgeschreven of je het nou online doet of bij de bank volgends mij maakt dat niet uit.
ik heb ook zoiets geen geld geen pony zou hem gewoon ophalen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:59

aangezien dat het volledige bedrag is, zou ik de pony zeker direct ophalen (had hem wsl nooit meegegeven)
Zover ik heb begrepen heeft in de meeste gevallen de houder de meeste rechten in Nederland, ongeacht hoe je eraan bent gekomen.

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:01

hannico09 schreef:
Ik heb talloze mailtjes/sms' jes waarin staat dat de 100 nog niet ontvangen is. En ik vraag nu al 10 dagen elke dag waar mijn geld blijft. Dat is het volledige bedrag, dus ze hebben hem eigenlijk nog niet gekocht. het is toch pas van jou als je het hebt betaald?
Ik heb gevraagd om een bewijs van overschrijving, maar ze hadden het niet via internetbankieren gedaan, maar waren bij de bank zelf geweest..

Maar ook dan, de 100 euro is van de bankrekening afgeschreven dus zou het gewoon op je internetbankieren te zien moeten zijn!
Wat een gelul en ik geloof er dus geen snars van.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:02

Soms kan dat geld wel 3 dagen achterblijven.. bij de bank.
Maar echt niet langer veronderstel ik.
Jij hebt toch het papier, dus paard gewoon ophalen ;)
ze kunnen je toch niets maken dan.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:06

cupcake_x schreef:

Paspoort is geen eigendomsbewijs ;)
Erg vervelend voor jou, maar ben bang dat je niet sterk staat als je geen koopovereenkomst hebt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:07

Spytgnieskje schreef:
Leren mensen het nou nooit? Eerst betalen! Dan pony meenemen!

Succes en sterkte in ieder geval

Helemaal mee eens :D
Ik zou zeggen TS haal die pony en gauw !

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:10

Ik zou eerst geen dreigen met ophalen van de pony.
Kijken hoe snel ze dan die 100euro overmaken!
Of dreigen met politie/advocaat/rechter.

Maar ook wel daadwerkelijk je dreigement uitvoeren dan! ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:10

Jammer want je hoort het steeds vaker dat 'kopers' hun afspraken niet nakomen en de bedragen niet overmaken. Bij mij ging dat 1 keer zo en ik stond met de trailer bij stal. Als je om je geld moet vragen dan hebben ze het kennelijk niet of vinden ze het niet belangrijk genoeg even te overleggen en nieuwe afspraken te maken.

Lang zou ik het zeker niet laten lopen want voor je het weten verkopen ze zo'n dier weer.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:11

Ik zou aanbellen en zeggen dat als er nu niet contact afgerekend wordt hij direct mee gaat in de trailer.
Ben benieuwd of er een contractje gemaakt is.

En voor de volgende keer: Pony niet mee zonder betalen..

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:13

Vankje schreef:
Erg vervelend voor jou, maar ben bang dat je niet sterk staat als je geen koopovereenkomst hebt.

Lijkt mij toch dat als je het paspoort in bezit hebt, en er geen geld betaald is voor de pony, de pony niet verkocht is?

Anders zou elke gek een paard op kunnen halen, zonder te betalen, en vervolgens eigenaar zijn zonder ook maar een cent kwijt te zijn?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:14

Vankje schreef:
cupcake_x schreef:

En ze staat dan dus net zo sterk als de tegenpartij. En wellicht kan zij zelfs aantonen dat ZIJ het laatste halfjaar financieel verantwoordelijk is geweest voor het dier ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:14

double schreef:
Vankje schreef:

Lijkt mij toch dat als je het paspoort in bezit hebt, en er geen geld betaald is voor de pony, de pony niet verkocht is?

Anders zou elke gek een paard op kunnen halen, zonder te betalen, en vervolgens eigenaar zijn zonder ook maar een cent kwijt te zijn?

Paspoort is in Ned GEEN eigendomsbewijs! Jij moet kunnen aantonen dat je financieel verantwoordelijk bent geweest voor het dier

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:16

Ik heb hem dus niet meegegeven, maar daar naar toe gebracht. Toen hij al in de wei liep met z' n nieuwe vriendjes, hoorde ik pas dat ze nu geen geld bij hadden. Die mensen wonen daar niet bij....
Heb wel in de mailwisseling staan dat de betaling nog niet heeft plaatsgevonden. Heb indien nodig zo op papier dat we de afgelopen 8 jaar financieel verantwoordelijk zijn geweest voor het dier

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:19

PercyLeen schreef:
Vankje schreef:

En ze staat dan dus net zo sterk als de tegenpartij. En wellicht kan zij zelfs aantonen dat ZIJ het laatste halfjaar financieel verantwoordelijk is geweest voor het dier ;)

Als je dat kunt aantonen wel idd. Veel mensen betalen hun stalling echter contant (althans, bij mij op stal). Dit is ook één van de redenen waarom ik mijn stalling via de bank betaal.