Bestaat er een cap met wasbare voering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Bestaat er een cap met wasbare voering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:23

Nou de titel zegt het al. Ik walg elke keer als ik mijn cap moet opzetten, het ding stinkt naar zweet en droogt ook niet super op na het rijden, ookal leg ik hem bij de kachel de volgende dag nog een klamme cap.
Nu moet ik altijd best veel werken op mijn paard, dus zweet best veel :o. Het is de HH cap de pro plus. Hij is nog niet zo oud, en heb hiervoor een casco gehad. Die ademde beter maar ging ook zweten. Mijn vriend doet aan motercross en zijn helm kun je de voering wel van uitwassen. Dat is een dikkere voering als wat in een cap zit, zit vast met klitteband.

Lijkt me heerlijk dat je gewoon elke dag met een schone voering kan rijden, en dat je hem na het rijden wast. Moeten er wel meer voeringen bij zitten natuurlijk.

Bestaat er zo'n cap?

Syberdepiep

Re: Bestaat er een cap met wasbare voering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:46

Ga jij maar eens op de site van HH kijken!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:47

Tegenwoordig hebben volgens mij heel veel caps zo'n losse voering. Ik zou gewoon eens in een ruitersportzaak gaan kijken ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:09

Heel erg bedankt! De nieuwe helm van HH heeft idd een uitneembare en wasbare binnevoering.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:00

Ik heb de HH Sirocco, die is ook met een uitneem- en uitwasbare binnenvoering. :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:01

Tasserd schreef:
Ik heb de HH Sirocco, die is ook met een uitneem- en uitwasbare binnenvoering. :)

Die vind ik niet zo mooi :o BR Rijhelm Viper lijkt me wel een leuke helm, die is ook wasbaar, de voering dan :)

Gr Claudia

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:02

GPA heeft ook een uitneembare voering maar de prijs is dan ook meteen een stuk duurder :P

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:03

lovey_ou schreef:
GPA heeft ook een uitneembare voering maar de prijs is dan ook meteen een stuk duurder :P

nehh, hoop geld voor een cap idd

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:04

Je kan je huidige cap ook gewoon in de wasmachine doen. Evt gewoon bij een handdoekenwas in, of op wolprogramma, gaat ie geloof ik niet bij over de kop :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:04

CK88 schreef:
Tasserd schreef:

Die vind ik niet zo mooi :o BR Rijhelm Viper lijkt me wel een leuke helm, die is ook wasbaar, de voering dan :)

Gr Claudia

Ik moet zeggen dat ik die ook wel leuk vind ja :j Maar ik denk dat je het beste even langs een ruitersportzaak langs kunt gaan, daar hebben ze genoeg keuze en kan je ze gelijk even passen. :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 09:07

mistid schreef:
Je kan je huidige cap ook gewoon in de wasmachine doen. Evt gewoon bij een handdoekenwas in, of op wolprogramma, gaat ie geloof ik niet bij over de kop :)

Dit lijkt me niet zo goed :n en heb geen programma wat niet over de kop gaat. Maat toch bedankt voor de reactie!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:40

De wasmachine/vaatwasser/emmer sop bevat warm water en schoonmaakmiddelen en deze lossen de lijm waarmee de cap vervaardigd is op. En brengen daarmee de veiligheid van de cap in gevaar. Verder beschadigd de wasmachine ook de harde beschermende schaal van de cap, ondanks extra spullen in de wasmachine. Slecht idee dus en tast de beschermende functie van de cap aan, en daarmee je eigen veiligheid. Plak anders een inlegkruisje aan de binnenkant van de cap og schaf een cap met wasbare voering aan, probleem opgelost. Rijlaarzen kunnen ook stinken door gebruik, die was je toch ook niet verder?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:44

ik neem mijn cap om de zopveel tijd even mee onder de douche en was hem met shampoo. wil prima, is tot nu toe nog niet uit elkaar gevallen ;) en ik doe dat toch al een aantal jaar met meerdere caps.
er is natuurlijk een behoorlijk verschil tussen leren product (rijlaarzen) een een (kunst)stof(fen) product zoals je cap....

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:46

Ik heb een UVEX en die binnenkant kan er ook zo uit en in de wasmachine. Ben helemaal verliefd op mijn cap: nooit meer een zweethoofd, staat niet dik op je kop, ... maar je moet er voor zijn én hij is duur :)

Edit: dit is hem: http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 20&lang=NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:50

Uvex kan de voering eruit! Daar zijn zelfs lossen extra voeringen voor te kopen (ook voor de winter als je een koud hoofd krijgt :') ) Zoiezo zijn uvex caps super! En erg luchtig waardoor je zoiezo al minder snel zweet.

Uvex heeft meerdere modellen. Het grootste verschil zit in comfort vind ik!

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=6600025 die heeft mijn zus zij is daar erg tevrede over

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=6600026 Zelf heb ik deze, Deze zat mij beter dan de variant hier boven zat mij minder goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:52

troxel heeft ook uitneembare binnenvoeringen. bij de sierra weet ik het zeker; geen idee of de goedkoopste troxelhelmen dat ook hebben...

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:54

ja klopt! Ik heb ook een uvex helm gekocht bij huppa en die zijn inderdaad uitwasbaar.. en als je een bepaald model neemt kun je er ook oorstukken voor kopen voor in de winter als het super koud is, vond ik dan wel weer handig hihi:P http://huppa.nl/caps/14739-uvex-uvision.html dr staan dr nog meer op maar deze zijn het simpelst volgens mij, als je dat van die oorstukken wil kun je t beste wel eerst even vragen want er is 1 soort cap waarbij t niet kan geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:56

tijgerr91 schreef:
ja klopt! Ik heb ook een uvex helm gekocht bij huppa en die zijn inderdaad uitwasbaar.. en als je een bepaald model neemt kun je er ook oorstukken voor kopen voor in de winter als het super koud is, vond ik dan wel weer handig hihi:P http://huppa.nl/caps/14739-uvex-uvision.html dr staan dr nog meer op maar deze zijn het simpelst volgens mij, als je dat van die oorstukken wil kun je t beste wel eerst even vragen want er is 1 soort cap waarbij t niet kan geloof ik..

Volgens mij kon het alleen niet bij het goedkoopste model (het model dat jij laat zien) Verder kan het bij de rest wel.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:59

oh hihi ja ik heb er zo een uitgeplukt :P volgens mij inderdaad ook alleen bij het goedkoopste model niet.. :j

edit: zie nu net dat ze 25% korting hebben bij huppa.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:04

tijgerr91 schreef:
oh hihi ja ik heb er zo een uitgeplukt :P volgens mij inderdaad ook alleen bij het goedkoopste model niet.. :j

edit: zie nu net dat ze 25% korting hebben bij huppa.. :j

Na even op de uvex site te hebben gekeken, kan het voor de goedkoopste ook! dat is alleen een ander systeem dan voor de andere.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:12

Oke.. die oordingen ook? Misschien is dat wel nieuw :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:13

Ja oorwarmers ook :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:20

lovey_ou schreef:

Ook bij de Carbon?
Die heb ik namelijk gekocht, maar ik weet niet hoe dat werkt. echt een topcap!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:42

Weet niet moet je even goed kijken :P Verschild ook per cap wat oudere cappen van GPA hebbeng een uitneembare voering :P

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:43

iemand bij ons op school zet hem eens in de zoveel tijd in de vaatwasser, en dan natuurlijk geen andere spullen erin.ze zet hem op het bovenste rek, ik weet alleen niet of ze ook een zeepdingetje erinstopt.