Petrie rijlaarzen, NIEUW maar met een scheurtje? Advies??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Petrie rijlaarzen, NIEUW maar met een scheurtje? Advies??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:07

Beetje rare titel, maar weet het niet goed te omschrijven.

Ik heb in september Petrie Polo laarzen in de kleur cognac besteld.
Eind december waren ze dan eindelijk binnen en ging ik ze heppie de peppie ophalen!

Ze zaten als gegoten en ben dan ook tevreden naar huis gegaan.
Eenmaal thuis aangekomen natuurlijk meteen de laarzen uit de doos gehaald en nog eens voor de spiegel passen.
Bij nadere inspectie kwam ik er jammer genoeg achter dat er een klein scheurtje in het leer zit.
Het zit precies op het gedeelte waar de plooien in de laars komen, op de enkel.

Ik dus meteen contact opgenomen met de ruitersportzaak waar ik de laarzen gekocht heb. Ze adviseerden om rechtstreeks met Petrie contact op te nemen.
Nou na enig mail contact afgesproken dat ik de laarzen zou opsturen zodat ze het scheurtje konden bekijken en aan de hand daarvan zouden ze besluiten wat er aan gedaan werd.

Na een week nog niks gehoord, dus heb ik zelf maar even gebeld.
Ze hadden de laars bekeken en hebben het scheurtje gerepareerd.
Ze vertelden dat er wel een klein beetje kleurverschil in zat, het gerepareerde plekje is iets lichter dan de rest. Als ik dat niet erg vond zou ik de laars terugkrijgen en anders zouden ze er een nieuw binnenstukje op zetten (???) [mij niet geheel duidelijk hoe, maargoed].
Ik vraag me alleen af of je dan geen kleurverschil krijgt..

Heb gezegd er even over te denken.
Is het nou teveel gevraagd om laarzen van bijna 600 euro netjes af te leveren zonder mankementen??
Wat is nou wijsheid? wat zouden jullie doen?

[edit: hierbij de foto's van het scheurtje]
Afbeelding
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Petrie rijlaarzen, NIEUW maar met een scheurtje? Advies??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:11

Nee dat is niet teveel gevraagd. En dan maakt het bedrag niet eens uit. Als jij voor iets betaalt, mag je ook verwachten dat dat voldoet aan de verwachtingen. Maar als ik het goed begrijp zijn ze bezig met het zoeken van een goede oplossing toch? Het kan natuurlijk altijd zijn dat een "foutje" er doorheen sluipt, zeker als het gemaakt wordt door mensen en als het gaat om een natuurlijk product. Dus gewoon even afwachten waar ze mee komen vind ik, en dan beslissen of jij het ermee eens bent.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:13

ik zou dit niet accepteren. je hebt betaald voor goede laarzen, je hebt ze enkel en alleen gepast en er mankeert nu al iets aan. stel dat de laarzen verder kapot gaan, en dan net op dit punt, heb je er totaal geen garantie meer op.
heel stellig zijn hoor, je hebt betaald voor foutloze laarzen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:14

ja dat ben ik met je eens.
De oplossingen die ze aandragen zijn dus het scheurtje gerepareerd laten met licht kleurverschil of een nieuw binnenstukje plaatsen, waardoor ik dus ook kleurverschil heb.
Uiteindelijk heb ik dan dus alsnog veel betaald voor iets wat in mijn ogen niet ok is.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:15

@bosefoso, eigenlijk vind ik dat ook.
Maar kan ik dat zo zeggen tegen Petrie?
Ik wil gewoon goeie laarzen voor dat geld.
Ze adverteren er mee kwaliteitslaarzen te leveren en dan vind ik niet dat je het zo kunt oplossen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:17

Ik zou niet akkoord gaan met een reparatie, maar nieuwe laarzen eisen!
Het zijn verdomme gloednieuwe laarzen, die hoor je zonder mankementen te krijgen, niet met reparaties! Zijn ze helemaal gek geworden....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:17

Ik vind het sowieso vreemd dat je zelf contact hebt moeten zoeken met Petri, jij doet zaken met de ruitersportzaak en zij doen weer zaken met Petri. Is het echt een scheurtje of is het een lidteken? Ik zou eisen dat ze de laarzen fatsoenlijk afleveren zoals jij al stelt en anders een hele mooie korting. Je bestelt niet voor niks laarzen bij Petri, namelijk omdat je kwaliteit verwacht en dit is gewoon b-keus.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:56

Bedankt voor jullie reacties! :)
In ieder geval fijn dat jullie er ook zo over denken.
Ik ga ze vanavond een brief sturen dat ik OF mn geld terug wil OF nieuwe laarzen.
Ga het ook met de ruitersportzaak opnemen, neem aan dat zij dan mijn geld terug moeten geven?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:00

Ja hoor gewoon bij de ruitersportzaak aankloppen! Zij hebben jou die laarzen verkocht, dus zij mogen het ook oplossen.
Ik had ook nieuwe laarzen geëist! Of anders je geld terug. Je staat volledig in je recht. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:04

Ik zou zo'n klein plekje geen ramp vinden (zo zien ze er bij mij al snel genoeg uit :o ), maar wel een flinke korting eisen vanuit de winkel. Voor dat geld mag je fatsoenlijke laarzen verwachten, zeker als ze op bestelling gemaakt zijn en je dus niet van te voren kon kiezen of je ze wel of niet wilde nemen met dit plekje. Dus nieuwe laarzen of je geld terug vind ik ook een prima optie, maar persoonlijk zou ik genoegen nemen met een korting op de laarzen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:14

Ik zou persoonlijk ook een korting eisen op je laars. In principe krijg je nu dus gewoon een B laars, want hij is eigenlijk niet goed genoeg voor de verkoop in de winkel. Dus ik zou gewoon zeggen dat je de laars wel wilt, maar dan wel met een bepaald percentage korting erop. En anders mogen ze de laars houden en bestellen ze maar nieuwe.

ALs ze nou echt moeilijk gaan doen, zet je gewoon je rechtsbijstand erop. Meestal komen ze je dan wel een heel eind tegemoet.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:12

Tessebes schreef:
Ik vind het sowieso vreemd dat je zelf contact hebt moeten zoeken met Petri, jij doet zaken met de ruitersportzaak en zij doen weer zaken met Petri. Is het echt een scheurtje of is het een lidteken? Ik zou eisen dat ze de laarzen fatsoenlijk afleveren zoals jij al stelt en anders een hele mooie korting. Je bestelt niet voor niks laarzen bij Petri, namelijk omdat je kwaliteit verwacht en dit is gewoon b-keus.

Het is echt een barst zeg maar.. Wellicht dat het leer te strak gespannen is, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik daar genoegen mee neem ;)
Zit nu hard te blokken op een brief en eis mijn geld terug of een ander paar laarzen.
Ben benieuwd waar ze mee komen.

Candylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:09

Veel succes met je brief, ik ben benieuwd wat eruit komt.

Ik zou zelf nieuwe laarzen willen of een korting van een goed bedrag waarmee je akkoord wil gaan.. maar dan geen banketstaaf bedragje.. je betaald veel geld voor iets dus dan moet het wel 100% in orde zijn.

banjoislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:07

Als je goedkopere laarzen wilt zal ik gaan klagen bij de winkel voor deel geld terug.
Wil je gewoon goede laarzen en kan je het geld gewoon leuk missen zal ik klagen voor nieuwe laarzen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:41

Nou ik heb antwoord van Petrie hoor! :j

Dit is trouwens de brief die ik geschreven heb.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van mijn e-mail (zie bijlage) zend ik u hierbij mijn rijlaarzen toe.
De laarzen heb ik op woensdag 29 december 2010 gekocht bij Ruitersportzaak. Ik ben erg tevreden over de pasvorm, kleur en het model van de laars, echter merkte ik op 31 december 2010 dat er een scheurtje in het leer zit. Dit scheurtje bevindt zich op de rechterlaars, ter hoogte van de enkel aan de achterzijde. (Links van verticale naad, net boven de horizontale naad van de schoen.) Dit is precies de plaats waar de plooien komen wanneer ik de laars ga dragen en ik ben bang dat dit verder zal gaan scheuren als ik met de laarzen ga rijden.
De laarzen heb ik nog niet gedragen, enkel aangehad om ze te passen. Helaas heb ik het scheurtje niet gezien ten tijde van de aankoop. In overleg met Ruitersportzaak is besloten dat ik de laarzen rechtstreeks naar u toestuur.

Graag verneem ik van u wat er aan het scheurtje gedaan kan worden of dat het mogelijk is dat ik een ander paar kan ontvangen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Laatst bijgewerkt door Martine_Levi op 24-01-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:42

en de tweede brief, omdat ik na een week nog niks gehoord had heb ik zelf maar gebeld

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van mijn schrijven (d.d. 10 januari 2011) heb ik u op 12 januari jl. mijn rijlaarzen toegestuurd. De laarzen zijn op 29 december 2010 aangekocht waarbij ik enkele dagen na aankoop heb geconstateerd dat de rechterlaars een barst vertoont aan de achterzijde van de schacht zonder dat de laarzen in gebruik genomen zijn.

In eerdere e-mailcorrespondentie met M.(d.d. 4 januari 2011) heeft uw medewerkster aangegeven dat ik de laarzen kon opsturen zodat bekeken kon worden wat het probleem was. Hiermee heb ik ingestemd en heb daarbij nadrukkelijk aangegeven niet voor een reparatie te willen kiezen, maar een ander paar laarzen zou willen ontvangen. Dit omdat ik het onaanvaardbaar vind nieuwe laarzen aan te kopen met een mankement. Ik heb de laarzen als nieuw gekocht en verwacht dan ook een gaaf product te ontvangen.
Petrie staat voor hoge kwaliteit, adverteert daar mee en baseert haar prijzen daar op. Als klant verwacht ik dan ook dat Petrie haar producten controleert alvorens deze verkocht worden.

Vandaag (19 januari jl.) heb ik telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers om te informeren naar de status van mijn laarzen. M. heeft mij telefonisch te woord gestaan en kon mij vertellen dat de barst in de laars gerepareerd is, echter heeft dit wel voor enig kleurverschil in de laars gezorgd. Op dat moment heb ik aangegeven dat ik daar niet tevreden over ben. Uw medewerkster gaf vervolgens aan dat het ook eventueel mogelijk zou zijn om een nieuw “binnenstukje” te plaatsen, dit zou echter een vertraging oplopen van minimaal 4 weken.

Hierbij wil ik allereerst aangeven het niet eens te zijn met de wijze waarop besloten is, zonder overleg met mij, over te gaan tot reparatie. Daarnaast vind ik het onacceptabel dat er na een reparatie kleurverschil achterblijft bij de betreffende laars. Ik heb de laarzen opgestuurd met de intentie de barst te laten bekijken en vervolgens in overleg met mij hierover een besluit te nemen.
Als ik de huidige (gerepareerde) laarzen zou accepteren, biedt u mij een B-laars aan, terwijl ik voor een A-laars gekozen én betaald heb. Hierbij is het voor mij onaanvaardbaar de volledige nieuwprijs te betalen voor een gerepareerd paar laarzen.

Daarom hierbij mijn vriendelijk, doch dringende verzoek mij het aankoopbedrag van de laarzen te retourneren of mij een nieuw paar laarzen te doen toekomen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:47

en vervolgens het bericht van Petrie:

Beste Martine,

Naar aanleiding van uw schrijven van 19 januari stuur ik deze email.

Tijdens ons telefonisch gesprek op 19 januari heeft u aangegeven, dat u uw laarzen graag snel gerepareerd wou hebben. Daarop heb ik aangegeven dat er twee mogelijkheden waren om de laars te repareren, er was toen nog niet tot reparatie overgegaan.

Op dit moment wordt er een paar nieuwe laarzen voor u gemaakt, de verwachte levertijd is 3,5 weken.

Met vriendelijke groet

Zoals je ziet zit er wat verschil in het verhaal uit mijn 2e brief en het antwoord van Petrie.
Ik heb geschreven wat ik gehoord heb en ik weet 99% zeker (vergissen is immers menselijk ;) ) dat ze gezegd heeft: de laarzen zijn binnen en ze zijn zelfs al gerepareerd. Want ik heb daarop geantwoord dat ik het daar niet mee eens was, omdat er kleurverschil in zat en vroeg of daar niet wat aan gedaan kon worden. Vervolgens heb ik uitgelegd dat ik het er niet mee eens was dat ze al gerepareerd waren omdat ik geen gerepareerde rijlaarzen wil voor de nieuwprijs!
zodoende..
Maar.. al met al ben ik erg blij dat er nieuwe laarzen worden gemaakt, die wachttijd neem ik dus voor lief :)
Nu maar afwachten hoe de laarzen er uit zien als ik ze thuis krijg :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:48

nette brieven iig, ik had ze denk ik persoonlijk wat korter gemaakt,

gewoon op gewezen dat er spraken is van non conformiteit en dat je vervanging eist omdat herstel niet voldoende is om het product wel aan je te eisen te laten voldoen.

Iig succes met de kwestie, als petrie slim is sturen ze een stel nieuwe (goede) laarzen op!

edit: ik zie dat ze nieuwe laarzen maken, super opgelost! ben benieuwd :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:50

Uit de reactie is een beetje op te maken dat ze zichzelf probeert in te dekken, maar eigenlijk hun fout al toegeeft.
Als ze namelijk écht in overleg tot reparatie overgegaan hadden ze niet direct nieuwe laarzen laten maken..

Nette brieven, idd ietwat lang :P Maar de boodschap is duidelijk :j
Hopelijk krijg je snel je nieuwe laarzen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:56

Als ik het zo lees zijn het idd lange brieven :Y)
vond het ook erg moeilijk om kort en duidelijk te vertellen wat me nou eigenlijk dwars zat! :+

maar ben blij met de oplossing..

@ Evony, hoop idd dat ze écht nieuwe laarzen sturen, en niet stiekem mijn gerepareerde ofzo :=

@Brittkitt.. ja he, ik vond ook inderdaad daad ze "eigenlijk de fout wel toegeven" maar het anders proberen te verwoorden ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:00

Nou fijn dat je andere laarzen krijgt, ik neem aan dat ze alleen degene met het scheurtje nieuw maken en niet allebei. :)
Ik begrijp je brieven wel, je wilt je frustratie kwijt! Ik zou voor de volgende keer in gedachte houden om nog wat punten achter de hand te houden, zodat je daar altijd nog mee kan komen, mochten ze het niet met je eens zijn.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:03

@ Tessebes, ja dat is waar. Goeie tip.
Ze zegt een nieuw paar laarzen dus hoop ( en ga er eigenlijk van uit) een nieuwe set te krijgen.
Zal eigenlijk wel moeten anders heb je kleurverschil tussen links en rechts ;) Dat wordt vaak uit "1 koe" gemaakt ;)
Dan gebruiken ze de andere (goeie) laars maar als showmodel ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:49

Toch netjes dat ze een paar nieuwe laarzen voor je maken, Petrie geeft over het algemeen super goede garantie, in tegenstelling tot andere merken..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 16:22

Ja dat valt me nog alles mee!
Maar! Eerst maar ns kijken wat ik thuisgestuurd krijg..

Ja ben nogal afwachtend zegmaar, eerst zien dan geloven! :D

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:54

Ben heel benieuwd!!