weinig ruiters in het bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty2000

weinig ruiters in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 00:04

Wij wonen aan een heel mooi en groot bos wat ideaal is voor ruiters en menners. Er zijn hier ook veel paardeneigenaren maar toch rij ik vaak alleen in het bos... nou ja vast niet alleen want het is een heel groot bos :D ... maar ik kom echt zelden iemand tegen.

Maaiike94

Re: weinig ruiters in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:25

Dat is in het bos vlakbij mn huis ook zo, echt zonde dat er niet meer ruiters/menners zijn.
Maar bij mij in de buurt rijden de meeste mensen alleen maar in de bak om te trainen voor wedstrijden geloof ik.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:25

Das idd bij ons in het bos ook zo, echt bizar hoe weinig ruiters je daar ziet. Maar ik vind het altijd wel prima, dan heb ik lekker het bos voor mezelf haha!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:27

Dat is in mijn bos ook zo. In de zomer wil ik nog wel eens een keer iemand tegenkomen. Heerlijk, ik hou van die luxe :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:28

Jee wat zonde eigenlijk als je vlak bij het bos staat!
Ik zou er wel wat voor over hebben om lekker in het bos te kunnen rijden! Helaas kan dat hier alleen met de trailer.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

Ik wil ook een bos bij huis!
Dan zou je mij op mijn vrije dagen ook veel zien rijden hoor;D
Hier hebben we alleen polder of een kwartier tot half uur met de trailer.
Dat doe je ook niet elke keer als je zelf geen e achter b hebt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:07

Vanaf het erf rijden we ook zo het bos in, heel groot gebied en inderdaad we komen echt nooit iemand tegen! Behalve dan op zondag, dan komen we nog weleens een paar heren op grote tuigers tegen.

Edit: er zijn echter wel heel veel mountainbikers! Op de ruiterpaden...en die veroorzaken vooral als ze van achteren aankomen fietsen behoorlijk wat paniek bij de paardjes...

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:38

hahha geniet van de ruimte die je heb in het bos.
Wij hebben hier ook een prachtig bos en af en toe zie je hele groep rijden(manege) haha keurig in een rij aan het stappen.
We kunnen hier van het ene bos naar het andere rijden en dan even de A27 over steken en daar ligt het volgende stuk natuur al.
Nou meide geniet er maar lekker van

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:46

de manege waar ik rij ligt tegen de veluwe aan :D dus wij kunnen ook altijd lekker naar buiten in de zomer als het weer en het licht het toelaat. We komen dan wel af en toe anderen tegen :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:48

Hier kom ik ook niet vaak ruiters of menners tegen, behalve op zondag, dan is het drukker.
Waarschijnlijk rij ik op momenten dat anderen moeten werken.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:52

Het duin/bos bij ons is voor ons 15 - 20 min. stappen. Daar kom ik wel altijd wel andere ruiters tegen maar bij ons zijn er wel zoiezo al 5 pensionstallen in de buurt van ons op een kwartiertje stappen maximaal.. dus die zitten ook allemaal dicht bij de duinen :)
En dan hebben we nog alle andere pensionstallen/manege's die ook nog in onze buurt zitten.. ;)

Kitty2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:57

Ik zal ook niet klagen hoor maar ik vind het wel jammer dat ze in Drenthe geen strand/zee hebben hahaha... dat lijkt me nou eens heeerlijk!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:59

Ik kom meestal ook niet zo veel andere ruiters tegen. Ik heb genoeg ritten achter de rug zonder anderen tegen te komen. Vooral doordeweeks na het werk (als het langer licht is) is het vaak erg rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:59

Ik zou juist blij zijn met zo'n leeg bos! :)

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:00

Ik zou ook wel zo'n rustig bos willen :-) Hier (Zuid-Veluwe) struikel je in het weekend over de ruiters in het bos. En over de wandelaars met honden. Terwijl het bos hier ook heeeeuuul groot is, het loopt over in de Veluwe. Geniet er mar van, die rust!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:01

Candace schreef:
Das idd bij ons in het bos ook zo, echt bizar hoe weinig ruiters je daar ziet. Maar ik vind het altijd wel prima, dan heb ik lekker het bos voor mezelf haha!

Inderdaad,
het zou maar druk zijn net als op de weg :P
Dat lijkt me ook geen pretje.
''Files'' omdat er eentje met ''pech'' staat _O-

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:05

Heerlijk vind ik het, een groot leeg bos. Ik rijd meestal in de Drunense duinen, wat groot genoeg is voor ritten van 6 uur of zelfs nog wel meer als ik dat zou willen.
Op de zaterdagen maar vooral op de zondagen is het zo'n beetje file rijden.
Het heeft ook wel wat hoor om om elke hoek "Ooooh Paaaadjuh" te horen en het is altijd fijn om rond een uurtje of vijf goede daden te doen door de een na de ander de goede kant op te wijzen.
Maar het liefst rijd ik door te week, tegen het schemer of vroeg in de ochtend. Lekker stil is het dan, met nog een vage nachtgeur van zoetig mos, modder, oude bladeren. Dan zie ik het wild in de weides, konijnen hagedissen. Dan is er niemand die aan mijn hoofd zeurt of verhalen wil vertellen en kan ik me lekker even in mijzelf terugtrekken.
Rijden met anderen is prima, maar alleen vind ik nog fijner en hoe leger het bos hoe blijer ik word.

sterre49

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:07

@kitty2000 ja idd dat lijkt mij ook wel geweldig..... Maar ik mag ook niet klagen hoor.Onze stal ligt aan hele mooie zandpaden en een geweldige zandvlakte, en een min of 10 van het bos..... En bij ons zie je ook niet veel ruiters in het bos.Wel wandelaars die op de ruiterpaden lopen :-( dat is wel eens vervelend) maar verder is het helemaal top hier in het mooie Drenthe :o

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:47

hier hetzelfde. Alleen in de weekends en met goed weer kom je ze tegen. Kan hier echt uren rijden zonder ruiters te zien. Heeft ook wel weer z'n voordelen het bos voor jezelf alleen ;)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:10

Wij moeten eerst een eindje langs de dijk rijden voordat
je in het bos belandt, daar is ook een stal. Maar dat zijn
volgens mij ook voornamelijk wedstrijdruiters..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:28

Door de week hebben wij dat ook, maar in de weekenden komen we ruiters en aanspanningen genoeg tegen :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:27

Vandaag zijn we weltegeld één andere ruiter tegengekomen op deze zaterdagmiddag... :D Dat op een rit van bijna 2 uur in de Drunense duinen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:53

_Dune_ schreef:
Vandaag zijn we weltegeld één andere ruiter tegengekomen op deze zaterdagmiddag... :D Dat op een rit van bijna 2 uur in de Drunense duinen.

Tja, ik ga morgen pas, vandaar :D :D :D Volgende keer even afstemmen, dan kunnen we om de beurt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:56

namen, locaties wil ik van die lege bossen! :D
ik moet helaas de trailer pakken om in het bos te kunnen rijden, jullie hebben het maar goed zeg! :j

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:00

Bij ons ligt het er aan, als je echt op de duinen gaat, is het er altijd druk, altijd wel een ruiter bijna, vooral in de zomer!
Alleen als je echt het bos in gaat, op de meer onbekendere plekken, kun je heerlijk rustig rijden.
Is in de Loonse en drunense duinen trouwens ;)