stalhulp... wat kan je vragen en bieden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

stalhulp... wat kan je vragen en bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:18

op onze kleine pensionstalling (5 pensionpaarden/4 eigen paarden) zijn we eigenlijk op zoek naar hulp voor op stal. Wat we nodig hebben is iemand die dagelijks de paarden binnen en buiten wil zetten. Evt. komt er wat voeren en uitmesten bij.

wat we kunnen bieden is een gratis stal en evt. een kleine vergoeding.

zou dit haalbaar zijn? zijn er mensen die dit zouden willen doen? waar kun je het beste zoeken?

hoe hebben jullie de stal verzorging geregeld?

Bellona_K

Re: stalhulp... wat kan je vragen en bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:20

Ik denk dat een gratis stal (met gratis voer en bodembedekking), met gebruik van alle faciliteiten genoeg is hoor. Ik zou zelf iig wel daarvoor dagelijks wat klusjes willen uitvoeren!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:24

Wij hebben iemand die voor 50€ per week 12 stallen mest, smorgens voert en op de weide verderop in de straat de paarden buiten gaat zetten en daar ook voert

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:31

Miekemuis_ schreef:
Wij hebben iemand die voor 50€ per week 12 stallen mest, smorgens voert en op de weide verderop in de straat de paarden buiten gaat zetten en daar ook voert

Zo! Wees daar maar zuinig op, want als die persoon dat iedere dag doet voor dat geld, dan grenst het aan slavernij.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:44

Bellona_K schreef:
Ik denk dat een gratis stal (met gratis voer en bodembedekking), met gebruik van alle faciliteiten genoeg is hoor. Ik zou zelf iig wel daarvoor dagelijks wat klusjes willen uitvoeren!

ik denk dat het nog niet meevalt om zo iemand te vinden, de meesten werken toch, of zitten op school. misschien iemand in de wao of vut ofzo..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:59

Het probleem is dat mensen in de WAO die werken, dit (natuurlijk) moeten opgeven, en dus wit werk moeten hebben. Geven ze het niet op dan kunnen ze zwaar in de problemen komen, want een uitkering vangen terwijl je werkt kan natuurlijk niet.

Mensen in de VUT zou kunnen, maar dat zijn oudere mensen en het aantal paardenmensen onder ouderen is niet groot. Verder zou ik persoonlijk echt geen zin hebben om in de VUT toch twee keer per dag naar mijn 'werk' te moeten.

Het lijkt mij echt lastig. Je moet ook nog iemand hebben die bij jullie op stal wil staan en die dichtbij woont. Anders worden de reiskosten te hoog.

Kun je het niet 's ochtends zelf doen en dat je dan iemand vraagt voor de middag? Er zal vast wel een scholier/student zijn die dat als bijbaantje wil doen.

Of een VUTter voor 's morgens en een scholier voor 's middags...

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:03

EricPrast schreef:
Miekemuis_ schreef:

Zo! Wees daar maar zuinig op, want als die persoon dat iedere dag doet voor dat geld, dan grenst het aan slavernij.

Om de 2 dagen, en hij doet het graag dus waarom zou dat slavernij zijn? ;)
Edit: Hij is trouwens ook niet verplicht om dat te doen hé, hij heeft de job toch zelf aangenomen zeker :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:08

Er zijn hele legers met mensen die dat best willen tegen gratis stalling en kleine vergoeding. Zet gewoon een advert.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 23:17

Lusitana schreef:
Er zijn hele legers met mensen die dat best willen tegen gratis stalling en kleine vergoeding. Zet gewoon een advert.

hoeven die niet te werken dan?
we kunnen natuurlijk eens een poging doen op marktplaats oid.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Ik ben momenteel zelf zo iemand die een uurtje mee helpt per dag bij een kleinschalige pensionstalling in ruil voor gratis vol pension. Ik volg een studie en kan dit dus makkelijk combineren én daarbij scheelt het mij elke maand weer geld :-)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:21

In ruil voor stalling en een kleine vergoeding zou ik het wel doen denk ik, een beetje afhankelijk van welke faciliteiten de stal heeft. Ik werk part-time, en als de kinderen op school zitten, zou ik best een uurtje op stal bezig kunnen zijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 23:25

wat we zoeken is iemand die elke dag (liefst dus ook in het weekend) de paarden (9 nu) in de wei zet in de ochtend, en in de middag ze weer binnen wil halen. Die dus 2 keer per dag met de paarden wil lopen.

ik denk dat het nog niet mee gaat vallen zo iemand te vinden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:26

Zeker voor mij als student zou dit perfect zijn.
Veel (WO) studies hebben weinig verplichte vakken en kan je dus zelf je tijden indelen.
Helaas woon ik niet in de buurt. ;)

Edit: Wat een gave spikkel heb jij! <3
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 18-01-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:27

Ik weet natuurlijk niet waar de stal ligt, maar mocht dit dicht bij je woonplaats zijn en iemand zoeken voor een x aantal middagen om stallen uit te mesten (tegen vergoeding, geen stalling want heb geen paard) en evt. een aantal keer 's ochtends buiten zetten (afhankelijk van schoolrooster) heb ik erg veel interesse.

Groetjes José

[edit] Zie dat je een leeftijdsgrens van 22 jaar hebt, begrijpelijk maar toch jammer.
Laatst bijgewerkt door Xjosee op 18-01-11 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:30

Ik had dit ook gedaan, vanaf juni dan, moet eerst mn havo nog halen, maar dan doe ik avondwerk (Mc D.) en heb een paardje, dus overdag doe ik niets liever dan bij de paarden hangen, en dan ook nog eens tegen een kleine vergoeding, das mij de hemel te rijk!

Ik woon dan helaas ook niet in de buurt :o

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:33

De eerste jaren, toen ik netaan rond kon komen voor mijn huisje, de twee paarden (incl. alle concoursen e.d. :)) en alles wat er bij komt, heb ik hier altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Ik had gratis vol pension en ik kreeg een extra vergoeding van ongeveer 50 euro in de week, voor totaal 1,5 uur per dag inspanning (smorgens 14 paarden naar buiten, emmers water bij vullen, hooi klaar leggen en mest verwijderen, smiddags paarden weer naar binnen). Dit deed ik naast mijn fulltime baan, het waren lange dagen, maar heb nooit dit vervelend gevonden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:02

Lijkt mij niet te doen. Élke dag, ook in het weekend, twee keer per dag komen.

Misschien vind je wel iemand, maar die zal dan waarschijnlijk ook weer snel afhaken denk ik. Die wil op termijn toch ook wel eens een dagje ergens heen, een avondje stappen, een keertje uitslapen. Dat moet je dan allemaal opgeven voor gratis pension?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 00:11

LindyH schreef:
Lijkt mij niet te doen. Élke dag, ook in het weekend, twee keer per dag komen.

Misschien vind je wel iemand, maar die zal dan waarschijnlijk ook weer snel afhaken denk ik. Die wil op termijn toch ook wel eens een dagje ergens heen, een avondje stappen, een keertje uitslapen. Dat moet je dan allemaal opgeven voor gratis pension?

het is ook heel zwaar. Ik ben niet de eigenaar maar een pensionklant, en samen met de andere 3 pensionklanten doen we dit nu dus al een lange tijd via een schema... tussen het gewone werk, huishouden, kinderen etc door... het begint ons op te breken om nooooit eens een dagje vrij te hebben en altijd maar weer afhankelijk te moeten zijn van je stalgenoten. als er iemand niet kan of eens op vakantie wil dan hebben we al een probleem. Vandaar dat we nu dus op zoek gaan naar een andere oplossing.
we staan in dubio of we het nog een keer willen proberen om hulp te zoeken, of verhuizen naar een andere stal waar wel meer service is.
de stal en de accomodatie is verder prima in orde.. het is alleen al het werk en de verantwoordelijkheid wat we minder willen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:13

Als diegene een keer een dagje niet kan of jarig is oid kunnen de pensionklanten dat onderling ook wel een keer regelen toch? Ik zou dit echt wel doen hoor. Bij deze weet ik wat ik wil doen als tweede baantje in mijn tussenjaar. Bedankt TS :D
Nu maar hopen dat ik slaag dit jaar O:)

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:15

Ik heb het ook een jaar gedaan, maar dan samen met een vriendin. Onze paarden stonden gratis en wij waren sochtend 1,5 uur bezig en smidddags een uurtje. Maar wij waren samen en konden dus afwisselen, maar waren vaak ook samen. Was ideaal! Misschien kun jij het ook met 2 of meerdere meiden redden, of met de pesionklanten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:33

Wie gaat die persoon betalen? De eigenaar of de andere pensionklanten?

Is het niet een beter idee om er gewoon nog een of twee betalende pensionklanten bij te zoeken die ook meedraaien in de diensten? Kost niks en het haalt de druk toch wat van de ketel.

Je zou ook als eis aan hen kunnen stellen dat ze bepaalde diensten doen ('s ochtends door de week of juist in het weekend. Ik weet niet wat voor julie het lastigst is.) en dan wel de prijs wat verlagen natuurlijk. Ik denk dat zo iemand makkelijker te vinden is.

EDIT: Wat JadeYsla zegt zou natuurlijk ideaal zijn. Eén pensionpaard met twee eigenaren/verzorgers die de diensten onderling kunnen verdelen.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 19-01-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 00:37

de eigenaar stelt een box ter beschikking. de evt. overige kosten zijn dus voor de pensionklanten.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 02:07

Je zou bijv. iemand 1.5 dag vrij kunnen laten nemen. Dus dat iemand bijv. op zondag niet hoeft te werken, en op donderdagochtend ook niet.

En tja, denk aan mensen die: eigen bedrijf(je) hebben, freelancers, mensen die werken in het onderwijs, parttimers, er zijn zat mensen die er wel de tijd voor hebben naast een baan. Niet iedereen zit van ma t/m vr vna 9 tot 6 op 't werk!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 02:27

juval schreef:
Lusitana schreef:

hoeven die niet te werken dan?
we kunnen natuurlijk eens een poging doen op marktplaats oid.

Nou zou ik zeker proberen, denk dat je zo beet hebt.
Je hebt het over kleine werkzaamheden, paarden buiten zetten en een keer voeren, daar ben je hooguit 2 uurtjes per dag mee bezig? En dat in ruil voor gratis stalling en voer plus gebruik faciliteiten? Ik zou dolgelukkig zijn hoor, daar hoef je echt niet ook nog eens bij te gaan betalen. Als je echt stalwerkzaamheden gedaan wilt hebben zoals mesten ed is het anders maar alleen even buiten zetten en voeren, kom nou.

Edit; ik zie dat de situatie een beetje anders ligt. Hoeveel pensionklanten zijn er? Als jullie met 4/5 zijn hoef je toch maar eens in de 4 dagen op stal te komen om ze buiten te zetten, dat valt wel mee toch?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 11:14

nou, niet echt. 1 week heeft 7 dagen, dus er moet 14 keer iemand met de paarden lopen. Met zn 4en betekent dat dus minimaal 3 keer per persoon. Op zich lijkt dat niet erg, maar het zijn wel verplichtingen om op bepaalde tijden te moeten aantreden. Soms zelfs 2 keer per dag als het slecht uitkomt. Naast het werk en andere verplichtingen begint dit erg veel te worden.