Paspoort over laten schrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Paspoort over laten schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:30

Ik wil het paspoort van mijn paard op naam van mijn zus en mij laten zetten.
Nu heb ik gebeld met het KWPN en die gaven aan dat we beide lid moeten worden van KWPN en dat het paspoort dan overgeschreven kan worden (kosten lidmaatschap 2011 €105,30!!!!)

Zouden wij, als we willen, kunnen starten met hem zonder dat hij op onze naam staat?
En verzekering afsluiten?

We willen misschien in de toekomst endurance met hem starten...

Alvast bedankt,
Groetjes Nienke

jana79

Re: Paspoort over laten schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:31

Ja hoor dat kan!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:32

Ja hoor je kan gewoon starten

Bij de verzekering is het wel afhankelijk voor hoeveel je hem laat verzekeren geloof ik

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:44

Maar je hoeft helemaal geen lid te zijn van KWPN hoor om een paspoort over te schrijven. Van KWPN zeggen ze van wel want die kijken alleen naar hun rekening. Als je een paard over laat schrijven zonder lid te worden (dit moet je duidelijk in een brief schrijven die je opstuurt samen met het paspoort) dan kost het iets van €41,-

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:46

Dank jullie wel!
@Anoukie88: ze kunnen hem ook zowel op mijn zus als mijn naam zetten zonder lidmaatschap? Want dan stuur ik alles op en vermeld ik duidelijk in de brief dat we beide géén lid zijn...

Qua verzekering ga ik eerst wel even bellen, we willen een crematieverzekering voor hem afsluiten.
Omdat dat een aanvullende verzekering is, willen we als basisverzekering een dood-ongevallenverzekering.
Gaat een lang verhaal aan vooraf voor waarom de keus hierop is gevallen ;)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:04

Ik weet niet hoe dat zit met dubbele eigenaren, maar neem aan dat dat hetzelfde is. Want om een paspoort te hebben hoef je geen lid te zijn van het KWPN. Je betaald dan alleen voor het paspoort, en eventuele chipkosten enz. (kosten staan ook op site van KWPN).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:06

anoukie88 schreef:
Ik weet niet hoe dat zit met dubbele eigenaren, maar neem aan dat dat hetzelfde is. Want om een paspoort te hebben hoef je geen lid te zijn van het KWPN. Je betaald dan alleen voor het paspoort, en eventuele chipkosten enz. (kosten staan ook op site van KWPN).

Het paard heeft een paspoort maar deze staat ws nog op naam van de vorige eigenaar/fokker. Om deze op je eigen naam te zetten zul je lid moeten worden van de uitgevende instantie, in dit geval het KWPN.

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:08

bij heel wat stamboeken moet je idd toch wel eerst lid worden voor je het paard in hun stamboek kan overzetten van naam....

mistral69

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:12

wat raar dat je perse lid moet worden
wij hebben ook een kwpn tuigpaard dat we graag op onze twee namen willen zetten , staat ook op naam van vorige eigenaar
heb ook een newforest pony die ik op naam heb gezet en zonder lid te worden van newforest

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:14

Ik heb toevallig deze week mijn paspoort weer terug van het KWPN en heb mijn paard ook op mijn naam laten zetten zonder lid te zijn geworden.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

PercyLeen schreef:
anoukie88 schreef:

Het paard heeft een paspoort maar deze staat ws nog op naam van de vorige eigenaar/fokker. Om deze op je eigen naam te zetten zul je lid moeten worden van de uitgevende instantie, in dit geval het KWPN.

Ik heb mijn paard vorige week over laten schrijven zonder lid te worden van KWPN. Ze laten het zelf zo doorschemeren dat je lid MOET worden, maar lees het verhaal verder in de brief en daar staat aangegeven dat dit niet verplicht is.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:11

je kunt zonder lid worden ook gewoon je paard overlaten schrijven hoor!! alleen je betaald meer

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:12

bij het ICS kun je een paard laten overschrijven op je naam zonder lid te worden , alleen betaal je dan wel iets meer .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:22

Verzekeringstechnisch weet ik niet hoe het zit, maar starten kun je ook als het paard op iemands anders naam staat. Hoeveel mensen starten er niet paarden van iemand anders? Denk maar eens aan al die bijrijders, maar ook professionele ruiters starten vaak paarden voor andere eigenaren. :)