Het honderste laarzen TP: stoer maar zonder rits

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Het honderste laarzen TP: stoer maar zonder rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:10

Tja sorry, ben al met de zoekfunktie in de weer geweest maar kan niet voldoende informatie terugvinden. HELP

Ik heb nieuwe laarzen nodig. Mijn oude zijn na een jaar of zes plots overleden.
Het waren petri's, van het zwaardere type, met rits en elastiek aan de achterkant. De freerider dus.
Daarvoor het zelfde type gehad van andere merken, maar ook die sneuvelen op de ritsen.
Ik zorg goed voor ze dus het leer is altijd nog prima en prachtig, maar na een stuk of drie a vier donor ritsen zijn ze niet meer goed te repareren omdat de randjes waar de rits op gestikt wordt dan te veel gaatjes heeft en een soort van afscheurrandje wordt.

Nu dus maar weer op zoek naar nieuwe. Maar bestaat er een laars van een dergelijk type zonder rits? Die je gewoon met laarzentrekkers aan moet doen?
Of is er merk wat een beter idee had dan de rits achterop te zetten??
Laatst bijgewerkt door mrie op 17-01-11 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: Het honderste laarzen TP: stoer maar zonder rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:12

Petrie heeft ook laarzen zonder rits, maar dan wens ik je succes met aantrekken, want het is een gedonder.. :+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:17

Ja, die hebben ze wel, maar die zijn van de elegante tak van de familie, meer bedoeld voor in nette stallen en bij de dressuur. Ik heb ze nodig voor in modderbakken en bij struinwerk...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:18

Oh oke, maar je wil wel het model om wedstrijden mee te kunnen rijden? Want ik heb zelf de Eurostar Dublin River Boot, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoelt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:19

Is 2 derhands dan geen optie?

Ik heb 2 paar petries die weg mogen onder eentje moet alleen een nieuwr zool

Maar licht et helemaal aan wat voor maten je hebt mogen weg voor weinig

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:20

En wat denk je van een rits aan de zijkant? Ik heb ook het idee dat mijn cavallo's (ritsen achteraan) sneller kapotgaan dan de cavallo's van men vader met ritsen aan de buitenkant (terwijl we ze even vaak gebruiken, en ik veel zuiniger ben op het leer).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:21

Rits voorzijlangs zegmaar net als de pololaars is ook een optie?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:23

Ik heb ook petries zonder rits, een paar keer aan gehad op wedstrijd en nu staan ze in de kast te staan :o
Ik heb toch liever met rits.
Afbeelding

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:25

En is een laars van mountain horse iets voor je. Zijn prima geschikt vooral voor modderbakken ;-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:25

Ik zou zelf niet meer zo snel aan laarzen beginnen.
Als ik wat zou willen, dan enkellaarsjes van Ariat, en harde chaps...
Daar mag je geloof ik ook wedstrijden mee rijden...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:26

Sodeletuut schreef:
Petrie heeft ook laarzen zonder rits, maar dan wens ik je succes met aantrekken, want het is een gedonder.. :+

mwoh.. vind dat aantrekken nog wel meevallen.. eerder het uittrekken. Maar met een plastic zakje en laarzentrekker gaat het steeds sneller..tegen die tijd dat het echt vlot gaat, zijn ze al wel aan vervanging toe.. :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:31

Ik rijd geen wedstrijden dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Ik zal die eurostars van je even opzoeken Sodeletuut (even of topic, wat een mooie foto's van Storm zeg)
Tweedehands kan een optie zijn, schoenmaat 40 en kuit maat (pakt even de centimeter) ook 40 cm. Ze mogen niet te hoog zijn want ik heb maar korte pootjes. Al heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

@Seltje Cavallo's had ik nog niet aan gedacht. Maar hebben die wel het stoerdere type laars want ik dacht dat die alleen maar van de elegante tak waren. Datzelfde denk ik van polo laarzen. Tis misschien een vooroordeel hoor, maar bij pololaars denk ik aan heel duur heel gestroomlijnd en van het lichte type... Red mij van mijn vooroordelen als het niet zo is...

Areke, leuke laarzen, ze zijn van het dressuur type en niet van het stoere type, maar bedankt voor je aanbod.
@indomitable, Mountainhorse heb ik inmiddels twee paar versleten, ook op de rits gepensioneerd. Maar dat is wel het type laars waar ik van hou.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:33

Indomitable schreef:
En is een laars van mountain horse iets voor je. Zijn prima geschikt vooral voor modderbakken ;-)

Helemaal mee eens :))

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:40

Nou heb ik deze ontdekt. Is dat nou wel een sterke constructie met die haakjes.
Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:42

Afbeelding

Voordeel van een schoen met een chap: als het een stukgaat, hoef je niet meteen alles te vervangen :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:49

Helaas heb ik ondanks de voordelen die ik ook wel zie geen belangstelling voor schoenen en chaps, is mij te veel gedoe om mijn voeten en benen. Ik voel me dan zo geharnast..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:49

mrie schreef:
Ik rijd geen wedstrijden dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Ik zal die eurostars van je even opzoeken Sodeletuut (even of topic, wat een mooie foto's van Storm zeg)
Tweedehands kan een optie zijn, schoenmaat 40 en kuit maat (pakt even de centimeter) ook 40 cm. Ze mogen niet te hoog zijn want ik heb maar korte pootjes. Al heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

@Seltje Cavallo's had ik nog niet aan gedacht. Maar hebben die wel het stoerdere type laars want ik dacht dat die alleen maar van de elegante tak waren. Datzelfde denk ik van polo laarzen. Tis misschien een vooroordeel hoor, maar bij pololaars denk ik aan heel duur heel gestroomlijnd en van het lichte type... Red mij van mijn vooroordelen als het niet zo is...

Areke, leuke laarzen, ze zijn van het dressuur type en niet van het stoere type, maar bedankt voor je aanbod.
@indomitable, Mountainhorse heb ik inmiddels twee paar versleten, ook op de rits gepensioneerd. Maar dat is wel het type laars waar ik van hou.

Ik weet niet welke modellen cavallo allemaal heeft, maar ik kan me best voorstellen dat andere merken ook ritsen hebben die niet achteraan staan.
Deze heeft men vader, maar dat is een echt dressuurmodel:
Afbeelding
Ritsen blijven echt veel steviger dan als ze achteraan zitten. Waarschijnlijk hebben andere merken dit ook wel, moet je maar eventjes zoeken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 00:59

Ja da's wel een hele chique laars, die van jou pa zeg.... Ik ga eens even googelen op cavallo. TX

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:18

mrie schreef:

Dankjewel, ben ook heel trots op hem! :) :D
Ik heb je terug ge pb 't :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:46

Die met die haakjes zijn niet echt rijlaarzen. Misschien is Lipica wat voor je :)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:33