Paarden hostes.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dominiquesr

Paarden hostes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:15

Ik zit in 3havo, en moet nu een vakken pakket gaan kiezen. Ik heb geen idee wat ik wil worden iniedergeval iets met dieren (paarden?).
Ik ging een beetje rond speuren op internet maar vond niet echt iets leuks. Laatst hoorde ik iets over iemand die met paarden vliegt. Dus ben ik het aan mijn moeder gaan vragen (grond stewardess) en aan mijn oom ( piloot), ze wisten er wel een beetje over, maar mijn oom vliegt alleen met mensen. Ik ben gaan zoeken op internet, en kwam op paarden hostes bij de klm, cargo. het lijkt mij wel interessant. Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat moet je precies doen ? Welk profiel kiezen ? Wat zijn de inkomsten ? Alvast bedankt. (weet niet of het hier goed staat)

Marije_Paard

Re: Paarden hostes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:20

Hey, ik ga deze even volgen, lijkt mij namelijk ook leuk :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:21

Marije_Paard schreef:
Hey, ik ga deze even volgen, lijkt mij namelijk ook leuk :D

haha oke, heb veel site's bezocht en filmpjes gekeken, zag er grappig uit.
mijn oom zegt dat je als passagier mee reist en af en toe een kijkje neemt bij de paarden..
maar hij vliegt dus nooit met paarden, dus weet er ook niet veel over.
martinair en klm vliegen er trouwens mee.

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:28

Oke, ik ga ook eens opzoeken :D

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:30

Kun je niet de KLM mailen met deze vragen? Vaak zijn bedrijven zeer bereid om zulke vragen te beantwoorden en eventueel informatie op te sturen! :)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:32

Sassiee schreef:
Kun je niet de KLM mailen met deze vragen? Vaak zijn bedrijven zeer bereid om zulke vragen te beantwoorden en eventueel informatie op te sturen! :)

oh, dat kan ik natuurlijk ook nog even doen, bedankt voor de tip !

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:55

een vriendin van mij doet dit, puur oproepwerk omdat er nu eenmaal niet dagelijks paardenvluchten zijn.

Zij heeft een cursus moeten volgen waarin je leert hoe om te gaan met paarden, hoe te herkennen dat het niet goed met het paard gaat en hoe je dan moet handelen etc.

Het is leuk voor erbij, maar fulltime job is het niet. Je krijgt een leuke vergoeding, maar wordt per vlucht betaald, dus ze kan er geen vast inkomen uit halen. Maar misschien is het bij de KLM weer anders? Elke luchtvaart maatschappij heeft dit weer anders geregeld.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:04

ingvdh schreef:
een vriendin van mij doet dit, puur oproepwerk omdat er nu eenmaal niet dagelijks paardenvluchten zijn.

Zij heeft een cursus moeten volgen waarin je leert hoe om te gaan met paarden, hoe te herkennen dat het niet goed met het paard gaat en hoe je dan moet handelen etc.

Het is leuk voor erbij, maar fulltime job is het niet. Je krijgt een leuke vergoeding, maar wordt per vlucht betaald, dus ze kan er geen vast inkomen uit halen. Maar misschien is het bij de KLM weer anders? Elke luchtvaart maatschappij heeft dit weer anders geregeld.

Oke, bedankt. En op welke maatschappij vliegt je vriendin ?

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:01

Hey, welke sites en filmpjes heb je bekeken?
Ik heb niet echt iets kunnen vinden namelijk,
thnx!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:01

ze vliegt voor verschillende, ze wordt ingehuurd door de vervoerder, soms vanaf Amsterdam, maar ook wel vanuit Luik, België

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:09

Kijk eens op deze sites.
Dat zijn de vervoerders zelf en vaak hebben zij ook mensen in dienst die mee gaan met de paarden.
http://www.horse-transport.nl/
http://www.horseservice.nl
En op google onder paardentransport vind je er nog een berg.
Misschien eens een belletje eraan wagen en vragen hoe het in zijn werk gaat?

succes met je keuze iig.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:14

Dit gaat vanuit het dierenhotel in Amsterdam. Hier heb ik ook gewerkt. Het leek mij heel erg leuk, maar voordat je echt mag gaan vliegen ben je heel wat tijd verder. Eerst zit je een poos aan de grond (wat ook super leuk werk is) en dan moet je idd verschillende opleidingen volgen tot je echt de lucht in mag. Een oud instructeur van mij heeft dit eerst als oproep gedaan, en daarna vast in dienst gekomen.