Voorheen had hij hier nooit veel problemen mee, maar sinds ik zijn oren dus geschoren heb is het mis (daar zat een oerwoud aan haar in) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Voorheen had hij hier nooit veel problemen mee, maar sinds ik zijn oren dus geschoren heb is het mis (daar zat een oerwoud aan haar in) Sjolvir schreef:Hoe lang geleden is dat oren scheren?
En hoe is het oren scheren gegaan, vond ie dat wel best, of werd dat het betere vechtwerk?
Ik zou toch gaan voor hem weer laten wennen aan geluiden, zodat hij weer leert dat dat niet het
einde van de wereld is. Aangezien je ongetwijfeld in situaties komt waarbij je allicht niet het oornetje
met proppen watten in zijn oren op zijn hoofd hebt zitten.
Dus desensibiliseren.
Omdat te gaan doen, moet je van goede huize komen en denk ik wel handje hulp van professional inhuren.
Aangezien je hem niet mag overdonderen.
Mosterd na de maaltijd, maar waarom wil altijd iedereen de natuurlijjke vliegafweer en zand uit oor houdt
barriere zonodig uit de oren hebben? Randje bijknippen kan ook, ben je de fluf kwijt en de functie blijft
behouden. Met beetje mazzel heb je na rondje ruien je fluf in de oren weer terug.
Knert schreef:psygologisch gezien *jeetje wat een woord, spel hem altijd verkeerd volgens mij*
hoor je wat de oren doorgeven aan de hersenen. Abnormale prikkels (hard geluid...bijzondere kreten/klanken..etc) zullen de hersenen extra prikkelen en geven het paard een reden te schrikken..etc.
Bijvoorbeeld:
Jij slaapt bijvoorbeeld 1 keer bij je tante en oom pal naast een spoor,..grote kans dat jij niet kan slapen doordat je hersenen steeds worden geprikkeld door dit voor jouw vreemde geluid. Je tante en oom slapen waarschijnlijk gewoon door omdat hun hersenen dit al kennen en geen extra prikkels meer ontvangen.
Als in mijn voorbeeldje (bij je tante en oom) de treinen staken.. is de kans groot dat ZIJ niet meer kunnen slapen..puur omdat het anders is en het de hersenen prikkelt... En jij kan weer wel slapen.
Maar vergeet niet dat vele geluiden je toch niet 100% kunt dempen met een stofje.
Als jij 80% van het geluid wegneemt, en alles wat dooft.. worden enkele prikkels die er wel doorkomen.. al snel DIE extra prikkel waar die voorheen ook al zo moeilijk over deed..
lang verhaal.. train je paardje met geluid. Je hoeft hem natuurlijk niet stokdoof te maken met lawaai... maar zoek wat drukkere situaties op..of boots het e.e.a na.
Grote kans dat jij 3 weken bij je tante en oom logeert,... je de treinen ook niet meer 'hoort'.
hersenen vinden iets na verloop van tijd...namelijk normaal.
Zal eerst netje proberen, wil dat ook niet, dan ga ik toch maar een draagbare cd speler opzoeken en die naast de bak zetten met slam fm erop ofzo (dan niet knallend hard natuurlijk) maar gewoon normaal. En kijken of dat mischien werkt.