Hoe werkt dat nou, een ponymeter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Hoe werkt dat nou, een ponymeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:08

Ik las net op de KNHS site het volgende:

Citaat:
Hoe vraag ik een startkaart aan?
Om KNHS wedstrijden te kunnen rijden moet je lid zijn van een rijvereniging die is aangesloten bij de KNHS.
De rijvereniging kan digitaal via Mijn KNHS voor verenigingen een startkaart voor je aanvragen. Zij hebben hiervoor een kopie van uit het paardenpaspoort nodig. In deze kopie moeten de gegevens van het paard, afstamming en het chipnummer duidelijk vermeld staan. Het chipnummer moet gedrukt of afgestempeld in het paspoort staan.
Als het een aanvraag voor een ponystartkaart betreft, moet je ook een kopie van de meegegevens uit het paspoort afgeven.
Je kunt hierbij aangeven welke sportnaam u wilt aanhouden en welke coupons (dressuur/ springen) je wilt aanvragen.
Let er hierbij op dat een paard maar onder één sportnaam in de sport mag worden uitgebracht. Een sportnaam kan alleen kosteloos worden gewijzigd bij een nieuw te vormen combinatie.
Ook kan het zijn dat je zelf digitaal een startkaart via Mijn KNHS voor leden kunt aanvragen, je kunt dit navragen bij je rijvereniging. Als je deze mogelijkheid hebt en je bent ingelogd in Mijn KNHS, dan kun je klikken op Mijn Paarden> Sportstanden en Startbescheiden> Nieuwe startkaart aanvragen.

Daarna las ik het volgende:

Citaat:
Ponymeten
- Voordat er met een pony deelgenomen kan worden aan wedstrijden, moet het lid ervoor zorgen dat de pony gemeten is door een KNHS-ponymeter (gegevens zijn te vinden via Mijn KNHS). Een pony moet jaarlijks tot en met het achtste levensjaar tussen 1 januari en april gemeten worden door een KNHS-ponymeter. Wanneer dit niet haalbaar is (de pony wordt bijvoorbeeld in juni gekocht en is dat jaar niet tijdig gemeten en nog niet ouder dan acht jaar) dan dient de pony voor de eerste wedstrijddeelname te worden gemeten door een KNHS-ponymeter.

Maar hoe werkt het nou? Moet ik eerst een startkaart aanvragen, en dan m'n pony op laten meten?
Of moet ik mijn pony op laten meten en hier een kopie van maken en dit dan bij het startkaart aanvragen meesturen?
Want de ene keer zeggen ze het eerste en dan weer het tweede.. :')

Alvast bedankt!

kleinvosje

Re: Hoe werkt dat nou, een ponymeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:10

Het tweede! Eerst alle gegevens compleet hebben, dan de startkaart aanvragen! Verder: een startkaart aanvragen kan alleen maar digitaal, dus iets opsturen hoeft niet...

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:22

Inderdaad het tweede, zodat erop je startkaart ook kan komen te staan wat de stokmaat van je pony is. Dus eerst een officiele meter laten komen en dan je startkaart aan vragen

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 21:17

Oke bedankt voor de informatie.
Maar je moet het toch gewoon opsturen? Ik ben namelijk nog niet lid van de KNHS. ;)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:20

Jep het tweede! En je moet het gewoon opsturen bij het aanvragen van je startkaart. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:20

Ambrasoft, ben je wel lid van een rijvereniging? Meestal zorgen die dan automatisch voor een lidmaatschap van de KNHS. Even navragen aan hun dus!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 23:35

Ja wat ik me kan herinneren is dat ik vroeger (pak hem beet, 2005?) een ledenpasje van de KNHS had.
Maar die is nooit vervangen ofzo en hij is ook verlopen, heb er ook nooit meer wat van gehoord.
Ik zal het is navragen bij mijn instructrice!

Ik sta bij een rijvereniging ja :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:36

Het kan zijn dat de rijvereniging je startkaartaanvraag afhandelt, maar dat verschilt per vereniging. Als je een ledenpasje hebt, zijn je gegevens al bekend bij de KNHS, ook als je even geen lid meer geweest bent!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 23:37

Oke dus ik moet gewoon even navragen bij mij op stal? :)
En als het goed is, kunnen zij het dus regelen?

Eerst moet wel de ponymeter langs komen :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:38

Vraag het idd even na, als zij aanvragen doen, alle gegevens van je pony doorgeven!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:43

meestal komt de ponymeter op een bepaalde dag/avond op de ponyclub (bel de vereniging erover)
kan je met de pony langskomen,paspoort mee,geld mee, makkelijker kan het niet, ja....thuis laten komen meten,kost wel meer (reiskosten)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 23:46

Ik vrees dat hij bij mij op stal niet komt. Ik ben trouwens ook de enige met een pony en er rijden maar erg weinig mensen wedstrijden.
Het is namelijk óók een manege dus er is een pension en een manege gedeelte. :j
Ik moet hem wel thuis laten komen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:56

Plaats anders even een oproepje hier op bokt in een nieuw topic, als er meer bij jou in de buurt zijn die gemeten moeten worden, scheelt het in de kosten!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 23:58

Nou, maar als ik ergens heen zou moeten rijden, kost het wel geld want we hebben geen trailer, en ook niemand van wie we hem kunnen lenen, dus dan betaal ik al €25,- (of meer zelfs) voor het huren van een trailer!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:49

Tja, maar als je geen trailer hebt, hoe wil je dan wedstrijden gaan rijden? He je toch ook een trailer voor nodig?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:58

Tegen die tijd kunnen we een trailer van iemand lenen geloof ik, maar dat kan nu nog niet en aangezien mijn pony voor april gemeten moet worden! :)

Ik ben trouwens lid van de FNRS. Nu kreeg ik afgelopen week een een brief waarin een jaarzegel zat, en nu staat er boven aan de brief: Factuur voor verlenging lidmaatschap KNHS.
Dus ik ben gewoon lid van de KNHS :')
Of geldt dat hier niet voor?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:01

zijn samen gegaan,als je een ruiterpaspoort bij de FNRS hebt,ben je meteen lid van de KNHS

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:41

je zou even de dichtsbijzijnde ponymeter kunnen bellen wat het kost. Ik was voor het bij hem meten toen 5 euro kwijt, het jaar erop thuis laten komen 40 euro kwijt! zou dus goedkoper kunnen zijn om lang te gaan met een gehuurde trailer,

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:44

Ik zou ook gewoon een trailer huren, je kan ook nog overwegen om er eentje om marktplaats te zoeken, heb onlangs zelf voordelig één aangeschaft voor 1/3 van de nieuwprijs.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:49

Ik was afgelopen jaren ook 5 euro per pony kwijt als ik naar de ponymeter toe ging (oke, vorig jaar ivm sneeuw bij de vereniging waar hij toen les stond te geven bij hem in de straat omdat zijn eigen erf niet te berijken was met een trailer ;) ).

Verder gewoon jou verreniging even vragen, die kunnen je zeker verder helpen.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:55

EstherBakker schreef:
Ik zou ook gewoon een trailer huren, je kan ook nog overwegen om er eentje om marktplaats te zoeken, heb onlangs zelf voordelig één aangeschaft voor 1/3 van de nieuwprijs.

Ik kan mijn ouders niet vragen om een trailer aan te schaffen, daar hebben we echt het geld niet voor.
Ik laat hem wel langs komen en anders inderdaad een trailer even huren oid.

Oke, ik ben dus gewoon lid. :j
Ik kan me dus aanmelden op de KNHS site en hier een startkaart aanvragen, nadat ik Marene op heb laten meten? :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:15

Ik denk dat Bentley ook binnenkort weer gemeten gaat worden, dus misschien kan je iets samen met Milous regelen, er zijn nog meer ponywedstrijdruiters bij Doets dus ik denk dat je daar misschien wel bij kan? :)

Ik zou het trouwens wel even goed nazoeken, want ik had ook zo'n pasje van de KNHS maar het bleek dat dat een ander soort lidmaatschap was en ik me dus weer opnieuw moest aanmelden, heel gedoe in het begin :')

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 17:41

Oh bij Doets zal wel makkelijk zijn, daar kan ik in principe zo heen stappen! :j
Ja ik weet het nog steeds niet van die lidmaatschap, bah waarom moet dat ook altijd zo lastig!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:55

Gewoon naar allerlei instanties die er ook maar iets mee te maken hebben mailen!
Mailen kost niets en dan weet je iig wat je moet doen! :)

Blitzloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:06

Jep het tweede! En je moet het gewoon opsturen bij het aanvragen van je startkaart. :D