Citaat:Hoe vraag ik een startkaart aan?
Om KNHS wedstrijden te kunnen rijden moet je lid zijn van een rijvereniging die is aangesloten bij de KNHS.
De rijvereniging kan digitaal via Mijn KNHS voor verenigingen een startkaart voor je aanvragen. Zij hebben hiervoor een kopie van uit het paardenpaspoort nodig. In deze kopie moeten de gegevens van het paard, afstamming en het chipnummer duidelijk vermeld staan. Het chipnummer moet gedrukt of afgestempeld in het paspoort staan.
Als het een aanvraag voor een ponystartkaart betreft, moet je ook een kopie van de meegegevens uit het paspoort afgeven.
Je kunt hierbij aangeven welke sportnaam u wilt aanhouden en welke coupons (dressuur/ springen) je wilt aanvragen.
Let er hierbij op dat een paard maar onder één sportnaam in de sport mag worden uitgebracht. Een sportnaam kan alleen kosteloos worden gewijzigd bij een nieuw te vormen combinatie.
Ook kan het zijn dat je zelf digitaal een startkaart via Mijn KNHS voor leden kunt aanvragen, je kunt dit navragen bij je rijvereniging. Als je deze mogelijkheid hebt en je bent ingelogd in Mijn KNHS, dan kun je klikken op Mijn Paarden> Sportstanden en Startbescheiden> Nieuwe startkaart aanvragen.
Daarna las ik het volgende:
Citaat:Ponymeten
- Voordat er met een pony deelgenomen kan worden aan wedstrijden, moet het lid ervoor zorgen dat de pony gemeten is door een KNHS-ponymeter (gegevens zijn te vinden via Mijn KNHS). Een pony moet jaarlijks tot en met het achtste levensjaar tussen 1 januari en april gemeten worden door een KNHS-ponymeter. Wanneer dit niet haalbaar is (de pony wordt bijvoorbeeld in juni gekocht en is dat jaar niet tijdig gemeten en nog niet ouder dan acht jaar) dan dient de pony voor de eerste wedstrijddeelname te worden gemeten door een KNHS-ponymeter.
Maar hoe werkt het nou? Moet ik eerst een startkaart aanvragen, en dan m'n pony op laten meten?
Of moet ik mijn pony op laten meten en hier een kopie van maken en dit dan bij het startkaart aanvragen meesturen?
Want de ene keer zeggen ze het eerste en dan weer het tweede..

Alvast bedankt!