Vanaf 1 januari 2009 ben ik in het bezit van een appaloosa ruin Dancer. Ik weet dat hij enkele jaren van Manege de Stap in de Mortel is geweest. Daar heb ik hem van gekocht en staat hij nog steeds in pension. Ik ben dan ook op zoek naar zijn verleden.
Ik weet dat hij ongeveer 3 a 4 jaar van de manege is geweest. Hij is toen gekocht in de buurt van Venlo. Waarschijnlijk was zijn huidige eigenaresse een handelaarster. Ze heeft Dancer verkocht met het verhaal dat ze hoogzwanger was en haar 2 paarden moest verkopen. Het andere paard was een bruine (waarschijnlijk) ruin. Deze ruin is echter snel terug gegaan omdat hij niet braaf genoeg was. Deze mevrouw had achter een paar dagen later weer een nieuw paard.
Ik heb helaas geen papieren oid van Dancer. Deze zaten er namelijk niet bij. Het enige wat ik weet is dat deze mevrouw hem ook al Dancer noemde. Wat korte feitjes: Dancer Appaloosa (staat als vliegenschimmel in zijn nieuw aangevraagde paspoort, foutje!) Ongeveer 12 jaar. 1,67m Ruin Dancer heeft een heel vrolijk karakter. Hij is nu 2 jaar van mij, en daarvoor heb ik hem 13 maanden gehuurt. Hij is in al die tijd nauwelijks chagrijnig geweest. Het is een echte clown en vind het heerlijk om buiten te rijden. Foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EJ7I8JB4.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I4ANPOHR.jpg
Je mag 1 keer in de maand de topic uppen/schopjes geven Met een beetje geduld krijg je misschien vast een reactie
TeS19
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-11 18:50
Ondertussen is mijn grote vriend helaas overleden. Toch zou ik graag nog iets over zijn verleden te weten komen. Iemand die hem misschien heeft gekend???????
Bybo
Geplaatst: 25-07-11 23:19
TeS19 schreef:
Ondertussen is mijn grote vriend helaas overleden. Toch zou ik graag nog iets over zijn verleden te weten komen. Iemand die hem misschien heeft gekend???????
Er is een topic over de Stap op Bokt, waarschijnlijk kunnen er mensen hem daar van?
TeS19
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-11 10:39
Belady schreef:
Er is een topic over de Stap op Bokt, waarschijnlijk kunnen er mensen hem daar van?
Zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht, weet ik alles van hem van zijn periode bij de Stap, aangezien ik hem daar zelf in pension gehad heb. Het gaat me om de periode VOOR de manege