Petrie (Glasgow) vs Lipica (Doncaster)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Petrie (Glasgow) vs Lipica (Doncaster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 01:29

ik heb mezelf dus overtuigd dat ik leren rijlaarzen ga aanschaffen. Ik ben bij verschillende winkels geweest, en heb toen een aantal Petrie laarzen bekeken en gepast. Van de petrie laarzen vond ik de Glasgow het leukste model, met een rits, en veter aan de voorkant. Mijn maat was er helaas niet, dus die moest overkomen uit een ander filiaal, zaterdag kan ik die komen passen.
Nou heb ik ook nog verder gekeken op internet, en kwam bij Lipica uit. Die heeft een zelfde soort model, de Doncaster, ook met rits achter, en veter voor, en verder naar eigen smaak aan te passen. Beide modellen vallen binnen mijn prijsklasse, ik wil eigenlijk niet voor meer dan €250 gaan.
de laarzen zouden in de zomer voor wedstrijden zijn, en in de herfst en winter voor dagelijks rijden. (in de zomer heb ik chaps, minder warm)

Nou wil ik graag de mening van bokkers weten, welk merk gaat langer mee, ik heb bijvoorbeeld gehoord over een coating van het leer bij petrie, maar de een heeft daar een slechte ervaring mee, de ander heeft na 3 jaar nog geen problemen. Lipica heb ik goede meningen over gehoord, maar ken zelf weinig mensen met deze laarzen, en op de site staat nu dat de leveringstijd erg is vertraagd.

dus Bokt, overtuig mij, want ik weet het op dit moment echt niet :')

Pikeur

Re: Petrie (Glasgow) vs Lipica (Doncaster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:45

Ik zou petrie nemen, lipica kan écht heel lang gaan duren.
Lees in het topic mensen die 16 weken wachten, dat is nogal een poos..

Heb zelf goede ervaringen met (gecoate) petrie's

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 02:29

ik heb lipicas en ben super tevreden. ik heb zw nu bijna twee jaar en als ik ze poetsen zijn ze weer als nieuw.
verder vind ik ze ontzettend fijn zitten en ik had ze binnen no time ingelopen. (maar de laarzen worden niet slap) misschien is de levertijd wat langer , maar het is het het wachten zeker waard. mijn volgende paar worden zeker lipicas!

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:53

ik heb de petrie glasgow, ik vind het hele fijne laarzen.
ze gaan ook lang mee.
ik heb ze al een tijdje en zijn nog steeds mooi.

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:34

ik heb ook de petrie glasgow.
ik heb ze nu al een tijdje en over de coating daar is bij mij niks mis mee!
ze zitten ook erg lekker en vind ze er ook leuk uitzien

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:30

helaas heb ik ooit de stomme fout gemaakt om voor een laars met coating te gaan, nooit meer! (bij mij binnen een maand of 3 de coating op gebobbeld, zou volgens de winkel mijn eigen schuld zijn, ik kon uiteindelijk na dat ik heb gelult als brugman een paar andere krijgen heb toen gekozen voor de cavallo weltmeister en die doen hun werk nu nog, die zijn ondertussen zomaar 8 jaar oud)
De lipica's zijn hun geld dubbel en dwars waard heb ze zelf nog steeds niet gehad(mocht ik ooit nieuwe willen komen er wel lipica's) maar vriendin van mij wel we hebben ongeveer dezelfde maten dus heb ze ook nog wel eens aan en ze zitten heerlijk, ik zou als ik moet kiezen toch voor de lipica's gaan :j

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:07

Ik zou voor de Petri Glasgow gaan, vind ze zelf heel fijn en ze gaan lang mee ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:51

Ik heb de Petri Grand Prix en de Lipica Doncaster.
Ben over beide laarzen erg tevrede :j
De Petri's heb ik voor mijn wedstrijden en de Lipica's gebruik ik voor de training.
Mochten mijn Petri's echt versleten zijn, dan komen er voor de wedstrijden denk ik ook Lipica's.
Vind het een onwijs fijne laars met rijden! Soepel maar stevig leer.

zovietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:48

Ik heb altijd Petrie gehad, blijft lang mooi en is goed te onderhouden. Ik rij nu met de petrie anky elegance heerlijk laarzen