Blazer als wedstrijdjas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Blazer als wedstrijdjas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:21

Ik vroeg mij af of dat mogelijk is. Lijkt mij in principe van wel, als je een beetje lange (dus niet zo'n hele korte) en netjes afgewerkte hebt.
Hebben jullie hier misschien voorbeelden van gezien?
Ik ben zelf denk ik gewoon van plan om een normaal jasje te kopen hoor, maar ik doe gewoon wat ideeën op :) !

horsesluvers

Re: Blazer als wedstrijdjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:34

voor officiële wedstrijden kun je beter een echt jasje kopen denk ik maar ik rijd zelf ook met een blazer omdat de enige wedstrijden die ik rijd toch gewoon manege wedstrijden zijn die maar 2x per jaar worden gehouden en m'n moeder het een beetje zonde vindt om daar zo'n duur jasje voor te kopen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:37

Ik ken iemand die met een gewoon blazertje rijd.
Echt een leuk ding,splitje van achter en redelijk hoog gesloten.Leuk bruin ruitje.
De enige voorwaarden zijn dat het een platliggend revers moet hebben en het zitvlak geheel of gedeeltelijk moet bedekken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:39

Kan prima hoor! Ik denk dat de échte paardrijjasjes ook duur zijn omdat het paardrijjasjes zijn zegmaar.. Maar als je een blazertje hebt die er net zo uit ziet, kan dat toch net zo goed?
Er worden tegenwoordig ook paardrijlaarzen en paardrijbroeken in gewone winkels verkocht, dus alles kan. :+

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:41

Volgens mij is hier ergens best een uitgebreid topic over...
Staat vol met leuke en aparte jasjes en ideeën! :j
Kan hem alleen niet zo snel vinden..

Zelf vind ik het altijd leuk zo'n blazertje, maar dan vooral voor het springen omdat ze meestal toch wel wat kort zijn!

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:44

Sodeletuut schreef:
Kan prima hoor! Ik denk dat de échte paardrijjasjes ook duur zijn omdat het paardrijjasjes zijn zegmaar.. Maar als je een blazertje hebt die er net zo uit ziet, kan dat toch net zo goed?
Er worden tegenwoordig ook paardrijlaarzen en paardrijbroeken in gewone winkels verkocht, dus alles kan. :+

dat heb ik idd ook gezien. best grappig omdat ik dan vaak bij de decathlon ofzo een broek zie hangen die er net zo uit ziet alleen een stuk goedkoper omdat hij niet van zo'n merk is

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:05

Oke bedankt allemaal! Misschien is een blazer dan toch niet zo'n gek idee, is toch een stuk goedkoper.. ;)
Weten jullie misschien een goede voor niet veel geld?
Of weet iemand het algemene topic, want ik kan hem ook niet vinden! :)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:06

lijkt mij van niet.
een wedstrijdjas is niet zo duur tweede hands desnoods.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:09

Nee, een wedstrijdjas is zeker niet veel duurder, maar ik ben gewoon benieuwd naar iets aparts :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:39

Voor onderlinge lijkt het me niet erg......voor officiele wedstrijden lijkt me een wedstrijdjasje toch mooier...

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:13

als het gaat om het feit dat je een blazer aan doet omdat je een wedstrijdjasje te duur vindt, dan zou ik gewoon gaan kiezen voor een tweedehands wedstrijdjasje.. ff op mp kijken en je vind vast wel wat..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:11

Er moeten wel minstens 3 knopen in je jasje zitten geloof ik, blazertjes hebben er vaak maar 1 of 2. Als je een blazer met 3 knopen en een nette split kan vinden is het wel mooi. 2 splitten vind ik wel mooier.