Wie weet, of heeft, een cap die geschikt is om met hoortoestellen te dragen? Dus, wat hoger uitgesneden ter hoogte van de oren. Ik kreeg Uvex al als tip, maar misschien zijn er meerder mogelijkheden?
je kunt ook het hoortoestel aanpassen aan de cap, ligt er aan wat voor hoortoestel je nu hebt, maar je hebt tegenwoordig zoveel mogelijkheden. als je meer info wilt kan je me altijd pb-en.
Jaydy
Geplaatst: 14-01-11 23:27
Werkelijk geen idee, maar vraag het eens in de ruitersportzaak, lijkt me dat je niet de enige bent en ze hier wel ervaring mee moeten hebben.
Ik ben zelf ook slechthorend en ik heb CI en ik rij Succesvol in sport.. Ik gebruik harry horse cap.. En ik heb geen moeite ermee met mijn oorapparaat;) Ik zou zeggen loop binnen in de ruitersport zaak en pas aantal caps waarmee je lekker voelt met je apparaat!!!
Ik zou naar een ruitershop gaan waarvan je weet waar ze veel keus hebben uit verschillende soorten caps (misschien van te voren informeren) . Wanneer je er bent zou ik gewoon verschillende caps proberen om te kijken welke lekker zit en niet in de weg zit bij je gehoorapparaat. Veel succes!
marleen_usar
Geplaatst: 20-01-11 14:12
lk lees even mee, dochter krijgt een baha,blokje achter oor.
Ik heb voorheen ook altijd paardgereden met zowel een CI als een hoortoestel en heb van die verstelbare cap gedragen. Daar heb ik helemaal geen problemen mee gehad. Mijn advies is dus ook om het in een ruitersportzaak te passen om te kijken welke het lekkerste en beste zit.
Anoniem
Geplaatst: 20-01-11 14:16
Uvex is denk ik best een goede, Die zijn erg verstelbaar zowel in omtrek als in hoogte. Gewoon een keer gaan passen lijkt mij de beste optie!
loriene
Geplaatst: 20-01-11 14:24
marleen_usar schreef:
lk lees even mee, dochter krijgt een baha,blokje achter oor.
Onze dochter rijd ook met een Baha. Zij heeft een Casco cap.
ik heb even een audicien gevraagd voor je. Er zijn verschillende hoortoestellen verkrijgbaar in verschillende maten waar je prima mee kunt paardrijden. Bij een audiozaak waar daar volop keuze in is moet je er 1 kunnen vinden die bij je past. ligt er natuurlijk ook aan wat je te besteden hebt. Na 5 jaar heb je weer recht op vergoeding van de zorgverzekeraar
Dank je wel Melanie, helaas heb ik weinig keus, de toestellen die ik nu heb zijn de enige waarmee ik wat kan verstaan. Een jaar mee bezig geweest, al maar andere toestellen en instellingen geprobeerd..........
Maar het goede nieuws is: ik heb inmiddels twee caps gevonden die prima gaan met mijn toestellen. Ben er inmiddels achter dat mijn eigen cap gewoon heel ver over het hoofd valt. De twee die ik heb geprobeerd vond ik alleen niet zo lekker zitten, dus ik ga nog even verder zoeken.