Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Phillipa schreef:Speelt dit al langer of is dit zo sinds een week o.i.d?
Misschien is het zo dat hij gewoon meer grip heeft in dat weiland en dan gelijk even z'n energie eruit kan rennen? Is de afgelopen tijd best wel glad etc. geweest, als hun vaste weiland/paddock een (gladde) blubber is dan kan ik me voorstellen dat hij daar geen sprintje in kan trekken, waar hij misschien wel behoefte aan heeft. En dan spaart alles zich op tot één moment en dan BOEM moet het er even uit.
Eventueel zou je het krachtvoer ook kunnen minderen / weglaten, bevat misschien ook wel teveel suikers waar hij nu niks mee kan.
Daarnaast zou je ook zoals anderen inderdaad ook al voorstellen wat met hem kunnen gaan wandelen, aan enge dingen (verkeer, paraplu's etc) kunnen laten wennen om hem een beetje bezig te houden. Kijk wel uit dat je hem dan emotioneel ook nog niet teveel belast, blijft (in mijn ogen) nog gewoon een guppie
suze_ schreef:Door dat weer van eerder konden ze niet echt hun ei kwijt natuurlijk.. eindelijk weer even losgaan denkt ie vast. Wat minder brok zou ik ook aanraden, mijne krijgt 2x per dag een handje. Ik wandel en ren met mijn 2-jarige.. tijdens het wandelen af en toe een stukje draf ertussen, zo kan je jullie beide condities langzaam opbouwen, is er wat variatie en kan je meteen wat stemhulpen oefenen.
Peelie schreef:pulp worden ze hardstikke dik van...
en het laatste wat je wil is je twenter te dik hebben.
Dat zou ik niet doen. Ik zou ook gewoon lekker minderen met de brokken en dan eens kijken wat hij doet. Zowizo, dat ze zichzelf een keer in het zweet rennen is echt niet erg. Dat is hun manier van conditie opbouwen.
Ook dat doet mijn 2e jarige ook wel eens uit zichzelf.
Circel schreef:Fietsen met een jonkie die nog niets gewend is én energie teveel heeft lijkt me dus echt levensgevaarlijk.