Waar verantwoord strand rit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pirelli_girl

Waar verantwoord strand rit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:13

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een stal om samen met een vriend een strand rit te maken.
Ik heb sinds een paar jaar geen paard met een rijbare schoft maat meer :P dus eigen paard mee brengen is geen optie.
Weet iemand een stal aan het strand waar je een strand rit kan maken zonder begeleiding (ik rijd al 14 jaar) en waar de paarden okay worden gehouden, behandeld?

Groetjes Pirelli_girl

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:39

Voor een verantwoorde strandrit zou ik toch kijken naar een stal waar je alleen met begeleiding weg mag en waar je bijv. ook wat eisen stellen aan rijervaring. Als een stal de paarden zomaar aan iedereen meegeeft zonder begeleiding, zou ik toch m'n twijfels hebben, dan gaan ze heel nonchalant met de paarden om.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:40

Renza schreef:
Voor een verantwoorde strandrit zou ik toch kijken naar een stal waar je alleen met begeleiding weg mag en waar je bijv. ook wat eisen stellen aan rijervaring. Als een stal de paarden zomaar aan iedereen meegeeft zonder begeleiding, zou ik toch m'n twijfels hebben, dan gaan ze heel nonchalant met de paarden om.

hmm you've got a point there..

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:42

Ik weet geen strandrit, maar als je zonder begeleiding wilt rijden kun je bij het fjordenpaard in drenthe terecht. Daar kan je gewoon 1, 2, 2.5 of 3 uur zonder begeleiding in de bossen buitenrijden
met springbosje enzo, en zwemmeertje

Sjolvir

Re: Waar verantwoord strand rit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:47

Noordwijkerhout, zitten er 2, echter ritten met begeleiding. Smit en Bakker meen ik.
In Zeeland in Renesse (of was het dorp in de buurt)1, echter met begeleiding.

Even googelen? op die locaties?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:13

In zeeland heb je meerdere maneges die strandritten organiseren, daar heb ik zelf alleen geen ervaring mee, maar bij duinmanege Poelenburgh doen ze het iig ook. De ritten daar zijn goed verzorgd en ze hebben er enorm veel paarden, dus voor ieder wel wat wils. Weet niet waar je woont, maar die is zeker aan te raden. De ritten zijn wel begeleid overigens.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:02

Weet neit welke regio je zoekt,
maar manege de hoef in egmond (NH) daar kan je paarden huren voor een strandrit, wel met begeleiding.
Manege de groot, ook in egmond, kan het ook. Ben ik persoonlijk niet zo over de welzijn van de paarden te spreken.
Manege poelenburgh in schoorl (NH) kan je ook paarden huren voor strandrit, is met begeleiding.
Volgens mij kan je op manege schimmelkroft in Heemskerk (NH) ook paarden huren voor een strandrit, weet niet of dit met of zonder begeleiding is.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:12

Manege heemskerk kan zonder begeleiding. kost 42 euro voor 3uur en ze hebben leuke paarden is mijn mening
als je nog vragen heb hoor ik het wel!

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:50

Ik maak mijn strandritten altijd bij manege de Hoef in egmond, kost 35,50. :) Wel met begleiding, maar een goede manege. :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:22

blue_kim schreef:
Weet neit welke regio je zoekt,
maar manege de hoef in egmond (NH) daar kan je paarden huren voor een strandrit, wel met begeleiding.
Manege de groot, ook in egmond, kan het ook. Ben ik persoonlijk niet zo over de welzijn van de paarden te spreken.
Manege poelenburgh in schoorl (NH) kan je ook paarden huren voor strandrit, is met begeleiding.
Volgens mij kan je op manege schimmelkroft in Heemskerk (NH) ook paarden huren voor een strandrit, weet niet of dit met of zonder begeleiding is.

Sorry, maa rneit te spreken over het welzijn van de paarden op manege groot? De paarden op manege groot staan 'savonds op stal, ja ind op een stand maar ze staan wel van 8 uur 's morgens tot 5 uur 's avonds buiten in de wei.

Bedenk je wel even dat veel van de maneges die in het hierboven staande rijtje staan de paarden amper buiten komen omdat de gebouwen alle ruimte op eisen.

Overigens wil ik je voorlopig afraden om op het strand te gaan rijden waar deze manege rijden, aangezien ze op het strand aan het werk zijn en als gevolg al 2 dode paarden.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:56

Op manege de groot staan de manege paarden in stands, die komen niet buiten.
Of dit moet veranderd zijn, maar de laatste keer dat ik daar kwam was dat wel degelijk het geval.
De pensionpaarden daarintegen komen wel de hele dag buiten.
Maar aangezien we het over manege paarden hebben....

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:46

de manege paard en pony's komen gewoon buiten.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:47

Er zijn verschillende stallen in noordwijk aan zee die ritten organiseren inderdaad maar even gaan googlen