Trektocht met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Trektocht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:16

Ik zoek informatie over op vakantie gaan met je paard.
Ik ben specifiek op zoek naar trektochten die +- één week duren en die te doen zijn voor een paard wat geen extra getraind uithoudingsvermogen heeft.
De route moet in Nederland zijn, waar in Nederland maakt niet uit. Maar de noordelijke provincies hebben de voorkeur.
De trektocht zal door 1/2 mensen gereden (evt. één persoon op de fiets ipv paard). Qua slaapplaatsen zoek ik plaatsen waar ik op dezelfde locatie kan slapen als mijn paard. Voor het paard moet er een weide of stal zijn met ruwvoer. Het doel is zo veel mogelijk te rijden, dus ook (bijna) iedere nacht ergens anders te slapen.

Het is het streven om het budget voor de vakantie zo laag mogelijk te houden. Luxe is daarom geen pre. Vriendelijke mensen en een goede accommodatie (vooral voor het paard) wel.

Wie heeft er tips?

Toevoeging: Ruiter(s) heeft geen ruiterbewijs.

tamary

Re: Trektocht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:58

Eigen paard? Dan kan je gewoon vanuit huis beginnen. Blijf eerst eens een dagje weg, gewoon door een rondje te fietsen en paar dorpjes verderop rond te kijken voor camping, andere pensionstal, enz. Krijg je er eenmaal lol in kan je met behulp van een goede kaart een groffe route kiezen en ter plaatse overnachting zoeken. Of zet een advertentie hier op bokt of er mensen zijn die een overnachting weten in het dorp waar je wil overnachten. Simpel beginnen en vooral niet ingewikkeld gaan denken.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:07

Ja, met eigen paard.
Ik dacht misschien zijn er wel mensen in de omgeving die dit al eens hebben gedaan en dus leuke plaatsen/routes weten.

Het hoeft ook niet de hele dag rijden te zijn. Eén/twee uur rijden en de rest je vermaken op/rond je slaap locatie is ook prima.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:22

Klein beginnen, dan kan je rustig ervaring opdoen en je bent zo weer thuis mocht er iets mis gaan. Idem als je een DA of hoefsmid nodig hebt. Die zijn dan bekent en dus makkelijk bereikbaar. Meteen aan een tocht van een week beginnen in vreemd gebied is niet aan te raden.
Ga naar de lokale VVV en haal de fiets en wandelkaarten van het gebied. Dan kan je op je gemakje kijken wat leuk lijkt om te rijden. Het is voor ons nl lastig inschatten hoeveel km's jouw paard aan kan en door welk terrein. Ik ga rustig dwars door een dorp, maar anderen willen/durven dat misschien niet.
Je zal hier een hele hoop goed advies krijgen, maar uiteindelijk moet je zelf beslissen en uitvinden wat bij jouw past.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:14

Uiteraard.
Maar vragen naar ervaringen en tips leek mij niet verkeert.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:43

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:45

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:55

Bedankt voor de tips!
Met een groep is iets waar onze voorkeur naar uit gaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:05

eline_di schreef:
Bedankt voor de tips!
Met een groep is iets waar onze voorkeur naar uit gaat.

Die "groep" van het IJsselmeerrondje is in ieder geval drie personen groot. Het enige nadeel is wellicht dat ik er eentje van ben......... }:)

Oh, en om je een idee te geven, hier het verslag van de tocht die ze vorig jaar heeft gedaan: http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.ph ... se-tochten stukje naar beneden scrollen.