uitzetramen atec starline open of dicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keizer18

uitzetramen atec starline open of dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:19

Hoi,

Ik heb sindseen paar maanden een atec starline paardentrailer, ik heb hem al een paar maanden en nog niet gebruikt, hij staat niet overkapt.

Nu wilde ik van de week even oefenen met laden toen ik zag dat het zeiltje aan de binnenkant helemaal beschimmeld was en er allemaal condens aan het dak hing. De vloer ook redelijk vochtig.

Nu heb ik hem weggezet met ramen dicht en zeiltje dicht. Dit blijkt dus te vochtig te worden maar als ik de uitzetramen open doe, lijkt het me dat het naar binnen regent en het dus nog natter wordt. Zeiltje open kan ook niet want dan regent het ook in....

Wie heeft er tips voor het redelijk droog houden van mijn trailerbinnenkant??

kleinvosje

Re: uitzetramen atec starline open of dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:36

Van het openzetten van de uitschuiframen zal de trailer echt niet heel nat van binnen worden hoor, dan moet het erg hard regenen. Zou dat gewoon doen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:42

Bij mijn Atec heb ik het ook ooit eens gehad. Veel condens vorming ivm gestresst paard..
Tegenwoordig kijk ik er regelmatig in en als er vocht in zit maak ik em droog met wat handoeken.
Raampjes staan open bij mooi weer, maar zijn ook met regen dicht ivm inregenen..

Je zou er evt een vochtvreter in kunnen zetten...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:40

Je trailer moet wel kunnen luchten om zijn voht/condens kwijt te raken, dus alles potdicht is niet handig.
Je kunt je zeiltje wat anders vastknopen, bijvoorbeeld je buitenste lusje eentje opschuiven naar binnen of los laten hangen zodat er een gat ontstaat waardoor hij kan luchten. Of het raampje open zetten.
Zet je trailer weg met het neuswiel naar beneden gedraaid en dan de trailer wat verder omhoog draaien zodat de achterkant lager staat dan de voorkant, dan kan het ingeregende water mooi weglopen naar achteren en dan langs de klep eruit.

Ik doe bijvoorbeeld nooit het zeiltje naar beneden, laat maar inregenen het loopt er langs de klep gelijk weer uit. Ik vind dat minder erg dan al die condens die maar in de trailer blijft hangen en groene aanslag gaat geven op de wanden.

carolientje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:45

Ik heb bij mijn trailer altijd raam en zeil open want als je alles dicht doet dan blijft warmte binnen en dan krijg je inderdaad condens!!!! je moet ook zo zien als je de slaapkamer raam dicht doet en je gaat slapen en volgende dag zijn je ramen beslagen dat is door de warmte die in de kamer blijft!! Dezelfde met trailers;)