Leren rijlaarzen voor man, wat voor maatregelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DonRoubos

Leren rijlaarzen voor man, wat voor maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:46

Hey mede-bokkers!

Ik heb een vraag over leren rijlaarzen. Heb nu een tijdje rubberen laarzen en vind het wat vreemd zitten, heb toen een paar leren gepast en die vond ik heerlijk zitten. Maar, nu is mijn vraag : Waar moet ik op letten als ik die laarzen wil aanschaffen? Welke maten moeten gemeten worden en wat zal de prijsklasse een beetje zijn voor maat 44?

lovey_ou

Re: Leren rijlaarzen voor man, wat voor maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:29

Kuitmaat en hoogte. Prijsklasse voor echt leer ligt zoon beetje rond de 150 mits je in standaart maten valt :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:27

Als je laarzen laat meten doe het dan later op de dag ivm het uitzetten van kuiten / voeten.
Een aantal modellen van Petrie hebben een coating over het leer zitten. Het voordeel is dat deze laarzen wat minder gevoelig zijn voor vocht en soms makkelijker schoon te maken. Het nadeel ervan is dat de coating soms na een tijd gedeeltelijk loslaat. Hierdoor krijg je lelijke plekken.
Beetje het idee van een motorkap waar de laklaag loslaat.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:25

Als je aan leren laarzen wilt zou ik aanraden om naar een goede ruitersportzaak te gaan.
Ze kunnen je het beste helpen. Ze meten je benen op, zodat je de best passende laarzen krijgt.
Slechtzittende laarzen is een kriem.

Ik zou je aanraden om niet zelf te gaan prutsen :n.

Prijzen van laarzen verschillen per merk, type leer, model enz.