Heeelp! Ik pas niet meer in mijn laarzen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Heeelp! Ik pas niet meer in mijn laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:07

Nou zoals de titel het al zegt.. ik pas niet meer in mijn leren rijlaarzen.
Heb de Petrie Perfect en heb ze nu nog geen 2 jaar.
Afgelopen zomer ben ik vanwege de hitte en de luiheid met mijn chaps wezen rijden.
Toen ik van de winter mijn laarzen weer in wou kwam ik er gewoon niet in!
Na goed duwen kwam mijn rechterbeen er wel in, maar voelde het enorm knellen, en als ik mijn linkerbeen door duw dan zak ik door de grond van de pijn. Het randje gaat dan heeel erg in mijn kuit zitten drukken waardoor het gewoon zeer doet als ik mijn laarzen aan probeer te trekken.
Nu heb ik met natte kranten en een laarzenspanner mijn laarzen al geprobeerd op te rekken, maar dat wil niet helpen.
Ook al over nagedacht om een rits in mijn laarzen te laten zetten, alleen ik vind het een te groot risico.
En weg doen wil ik ze ook niet want ze zijn nog helemaal mooi en onbeschadigd dus dat zou zonde zijn.
Iemand enig idee wat ik kan doen ?

MamaMiesje

Re: Heeelp! Ik pas niet meer in mijn laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:08

Ehmm...misschien een wat gevoelig onderwerp, maar: ben je wat aangekomen? Daar kan het ook aan liggen, natuurlijk.

Rumpleteaser

Verkopen en dan nieuwe halen?
Of eventueel bij de schoenmaker op laten rekken, maar dat is wel een risico.

Anoniem

Rits erin laten zetten is denk ik het enige wat nog mogelijk is. Is ook gelijk makkelijker om ze aan te trekken :j

Pikeur

Waarom is een rits een te groot risico?
Heb ik ook gedaan bij die laarzen. Natte kranten erin lijkt me schadelijker :=

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:09

Als het echt niet meer lukt verkopen en een paar nieuwe laarzen op je nieuwe maat kopen? Erg zonde inderdaad als je laarzen gewoon nog mooi zijn, dan kan je ook nog wat geld eruit halen en misschien van dat geld zelfs nieuwe halen.

lovey_ou

tja dan word het of instappen met een plastic zakje of hielsokken aandoen als je kniesokken aanhad :)

Vjestagirl

MamaMiesje schreef:
Ehmm...misschien een wat gevoelig onderwerp, maar: ben je wat aangekomen? Daar kan het ook aan liggen, natuurlijk.

Daar dacht ik ook aan... Ik kwam ook niet meer in mijn laarzen toen er toch wel wat kilotjes bij waren gekomen... Nu k weer afgevallen ben kom k er wel in...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:10

Gewoon even op laten rekken bij de schoenmaker of zadelmaker. ;)
Wel zorgen dat ze ze goed natmaken en echt goed laten drogen, anders kun je er na een week weer niet in.

Edit: zie dat je laarzen met coating hebt, dan weet ik niet of ze mooi blijven.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 11-01-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:10

Rits er in, maar er is wel kans dat de coating er dan af gaat bladderen..

ismaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:11

je kan ze ook op marktplaats verkopen en van dat geld nieuwe kopen

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:11

Ik heb ook ritsen in mijn petrie's. ze kunnen hem alleen helaas niet aan de achterkant plaatsen.
en anders verkopen?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:11

Ik ben naar de schoenmaker geweest en hij zei dat het een risico was omdat hij moet gaan knippen in mijn laarzen en het dan fout kan gaan..

Ik ben misschien wel wat aangekomen maar geen kilo's hooguit een kilo of 2/3. Zal dat al zoveel schelen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:12

Ach ik weeg in de zomer en in winter net zo veel, en in de winter krijg ik ze nauwelijks aan en in de zomer makkelijk :+ Vraag me niet hoe en wat :+
Maar ik heb die van mij bij de ruitersportzaak laten doen, kostte wel veel (80 euro ofzo dacht ik?) maarja k kan er weer mee vooruit en hij zit er inmiddels al lang in en nog steeds geen klachten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:12

Heb ze ook aal geprobeerd te verkopen alleen niemand die erop reageerde (ze stonden 4 maandjes te koop) maar kan ik altijd nog voor kiezen :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:13

Sinds ik ben gaan studeren (en een goeie 10 kg ben aangekomen := ) pas ik ook niet meer in mn laarzen. Mijn tactiek: Doorbijten en door de pijn heenrijden! Dan rekt het vanzelf wel weer uit.

Heb je al geprobeerd de laarzen op een warme plek neer te leggen? (dus niet in de schuur of kelder of zo?)

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:13

als er nog zo mooi uitziet als je zelf zegt kun je ze idd proberen nog te verkopen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:13

lieziej schreef:
Sinds ik ben gaan studeren (en een goeie 10 kg ben aangekomen := ) pas ik ook niet meer in mn laarzen. Mijn tactiek: Doorbijten en door de pijn heenrijden! Dan rekt het vanzelf wel weer uit.

Heb je al geprobeerd de laarzen op een warme plek neer te leggen? (dus niet in de schuur of kelder of zo?)

Ze staan op mijn slaapkamer :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:14

Je kan ze ook laten oprekken toch?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:15

Zeker NIET op laten rekken, want dan gaat je coating eraf. Een rits erin kun je proberen, maar dan loop je ook risico dat je coating niet mooi blijft zitten. Verder kun je ze verkopen, maar voor het geld wat je ervoor krijgt kun je nooit nieuwe kopen, en zul je weer geld bij moeten leggen. Evt kunnen plastic zakjes helpen om erin te komen, maar dan knellen ze nog steeds.Óf je kunt afvallen, hele kleine kans dat je laarzen gekrompen zijn, laarzen gaan namelijk precies naar je lichaam zitten, en dan kan die 2-3 kilo het er net toe doen dat ze niet meer passen.
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 11-01-11 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:16

Die van mij zitten een beetje naar rechts dus niet helemaal achter op zeg maar, een andere schoenmaker die meer vertouwen heeft?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:17

xNathaliee schreef:
Ik ben naar de schoenmaker geweest en hij zei dat het een risico was omdat hij moet gaan knippen in mijn laarzen en het dan fout kan gaan..

Ik ben misschien wel wat aangekomen maar geen kilo's hooguit een kilo of 2/3. Zal dat al zoveel schelen?

Die paar kilo kan als het op de juiste plek is gaan zitten al heel veel pijn veroorzaken ja.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:19

je kunt ze ook een stukje laten inknippen (aan de binnenkan) en daar elastiek tusesn zetten.
had de schoenmaker verder ook geen andere oplossing dan?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:20

Dan is dat het denk ik, want heb nooit moeite gehad met het aantrekken, maar het doet nu zo'n pijn :oo

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:20

Ik ken het probleem, heb mijn laarzen al 7 jaar en ben in die tijd aangekomen en weer afgevallen. In mijn dikkere periodes ben ik wel eens halverwege stal in de auto omgekeerd omdat ik mijn kuit voelde pulseren van krapheid. uiteraard verschrikkelijk pijnlijk.
uiteindelijk nooit laten aanpassen, inmiddels ben ik vele kilo s lichter en zou ik krappere laarzen passen. echter zitten deze zo fijn dat ik ze lekker hou!
Je kan altijd kiezen voor een stukje elastiek, dan past je laars zich aan je kuit aan.