Doorrijden op mijn knieen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Graafmachien

Doorrijden op mijn knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:43

Wie weet een oplossing?

Ik ben vrij slank (mager) en botterig :Y)

Nu rijdt ik mezelf door op beide knieen
Precies op het bot

Nu heb ik dus op beide knieen dikke blaren, die gaan weer kapot, het geneest dus eigenlijk niet meer (tenzij ik op vakantie ga)
Laten genezen werkt niet, daarna rijdt ik het binnen 1 dag weer kapot

Danique07

Re: Doorrijden op mijn knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:44

? ik snap hem niet :=

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:45

Danique07 schreef:
? ik snap hem niet :=

ik rijdt mjin vel kapot op mijn knieen ( weet niet hoe ik dit anders uit moet leggen)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:45

Proberen je benen niet teveel te klemmen, dat geeft wrijving waardoor je blaarvorming krijgt. Een oorzaak kan ook zijn dat je je beugels wat kort hebt, heb je het al eens geprobeerd met langere beugels en een langer been?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:46

Wat voor broek draag je? En hoe lang heb je hem al? Toen ik mij doorreed bij mijn knieeen kwam dat doordat het stiksel te oud was en daardoor ging irriteren. Nieuwe broek gekocht en nergens meer last van gehad.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:47

Op die manier, dat had ik ook altijd! Niet meer klemmen en voor jou idee knieeen maar afsteken en beugels langer!

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:47

kleinvosje schreef:
Proberen je benen niet teveel te klemmen, dat geeft wrijving waardoor je blaarvorming krijgt. Een oorzaak kan ook zijn dat je je beugels wat kort hebt, heb je het al eens geprobeerd met langere beugels en een langer been?

Ik heb dit probleem alleen in mijn dressuurzadel (niet in springzadel)

Beugels kunnen niet langer ( dan verlies ik ze) dus zijn al vrij lang

Dat klemmen klopt, ik kan dit niet afleren

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:48

ik draag meestal broeken met leren zit als pikeur mondega..

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:49

weet niet wat voor een rijbroek je aan heb maar je kan proberen met kniebanden of zwachtelen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:49

Wat heb je voor rijbroek? Mijn witte rijbroek is van HH en als ik die voor ik opstap niet even goed passend sjor (heel charmant ;) ) krijg ik ook snel schaafplekken aan de binnenkant van mijn knie. Heeft te maken met de plek van stiksel/ naad. Weet je zeker dat het dat nie is?

Mijn andere rijbroeken heb ik er overigesn nooit last van gehad.

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:50

ik draag 80% van de tijd broeken met leren zit, heel soms niet

Mijn botten steken wel aardig uit...

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:50

Graafmachien schreef:
kleinvosje schreef:

Ik heb dit probleem alleen in mijn dressuurzadel (niet in springzadel)

Dat klemmen klopt, ik kan dit niet afleren

Dit is waarschijnlijk de oorzaak, ik kan niet bestaat niet.
Gewoon doorzetten, anders kom je er nooit vanaf ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:50

[quote="Graafmachien

Dat klemmen klopt, ik kan dit niet afleren[/quote]

Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn he. Wellicht is het gewoon een kwestie van wennen met langere beugels. Het woordje DUS is niet op zij plaats, ook kortere beugels kun je verliezen.
Klemmen kun je afleren door een paasje zonder beugels te gaan rijden, kunnen ze daarna gelijk een of twee gaten langer...

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:52

helaas heb ik een verlamming in mijn onderbeen, dus ondanks vele zitlessen enz is het niet af te leren
Er zit geen gevoel in 1 been dus beugel langer is erg lastig

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:52

Bedoel je op de zijkanten van je knieën? Waar je contact maakt met het zadel?

Ik heb nog nooit iemand gehoord met doorrijwonden op die plek.
Ik heb er zelf wel eens af en toe last ervan gehad op m'n kont; dat lag denk ik aan een combinatie van mijn ondergoed, mijn rijbroek en ik denk dat het ook een beetje aan mijn houding/zit lag... Het is nu in ieder geval al een hele poos niet meer voorgekomen.
Dus: heb je al verschillende soorten rijbroeken geprobeerd? Zijn je rijbroeken niet te groot (geen plooien bij de knieën ofzo?) Kan het misschien ook aan je laarzen of chaps liggen? En als dat het allemaal niet is, kun je ook je eigen houding eens onder de loep nemen; laat je instructrice hier bijvoorbeeld eens op letten...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:53

Heb je het nu bij de ene rijbroek meer als de ander en heb je al eens specifiek gekeken als je aan het rijden bent en die irritatie volet of dat ter hoogte van bv. een naad/ stiksel of overgang naar leren zitvlak is bijvoorbeeld..

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:54

Ik krijg het soms als mijn broek 'gerimpeld' in mijn laars zit, of er net een stiksel van de broek op die plek zit. Let dus goed op hoe je broek zit, bij mij gaat het zonder kunstleren zitvlak vaak beter. Soms helpt het om een pleister op je knie te doen of een teddybeerstofje (weet niet hoe ik het anders moet noemen O:) ) tussen je laars en je broek te klemmen/stoppen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:55

Maar je hebt het dus met al je broeken? Misschien heeft het zin om even te wachten tot het genezen is en wanneer je dan weer met je dressuuurzadel gaat rijden even zo'n antiblaren stick te gebruiken. Dat helpt bij mijn voeten wel altijd heel goed, loop je ook echt geen blaren meer namelijk.

Heb je het trouwens echt alleen met dat zadel, zou een ander dressuurzadel dan geen optie zijn? Of heb je het ook als je op een ander dresuur zadel rijd?

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 13:05

[quote="liedje89"]Maar je hebt het dus met al je broeken? Misschien heeft het zin om even te wachten tot het genezen is en wanneer je dan weer met je dressuuurzadel gaat rijden even zo'n antiblaren stick te gebruiken. Dat helpt bij mijn voeten wel altijd heel goed, loop je ook echt geen blaren meer namelijk.

Heb je het trouwens echt alleen met dat zadel, zou een ander dressuurzadel dan geen optie zijn? Of heb je het ook als je op een ander dresuur zadel rijd?[/quote]

Dat weet ik eigenlijk niet...

Mijn zadel heeft niet veel kniewrong

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:54

ik rijdt nu met compete blarenpleisters, hierdoor lijkt 't redelijk goed te gaan...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:45

je zou een lap zeemleer in je broek kunnen naaien. Dat helpt vaak wel tegen doorrijden :) ik heb zelf een endurancebroek, daar zitten op het zitvlak en bij de knieen zeemleer stukken.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:42

Heeft mijn neef ook gehad, hij is met verband gaan rijden. Dat hielp opzich wel maar uiteindelijk moet je zoiets gewoon gaan opbouwen dat het vel dikker word.

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:13

zit je voor de rest wel goed in je zadel?
je ziet dit ook vaak bij ruiters die niet goed in hun dressuurzadel zitten en als het ware met de knieen om de beenwrongen heen zitten.
Kijk eens of je wel goed met je knieen achter de wrongen zit. Misschien dat je daar wat mee kunt

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:15

ik zie net dat je schrijft dat je zadel niet veel kniewrong heeft, dan is het echt verstandig even te kijken hoe je erin zit en of je tijdens het rijden om de wrongen heen klemt! dan ligt het namelijk aan je zadel en niet aan jou en kan het met een zadel met dikkere wrongen maar zo opgelost zijn
groetjes

lenlein12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:52

het kan idd wel eens aan het zadel liggen