Paard van 16 nog verzekeren!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Paard van 16 nog verzekeren!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 10:27

Hoi allemaal,

Help help, weet ik veel dat mijn paard vanaf 1 januari ineens 16 is voor de verzekering.
helemaal Poedersuiker! Want ik wil mijn paard graag verzekeren alleen ben ik nu NET
iets te laat, ik zat al een beetje te zoeken op google maar kan niets vinden.
Kan iemand mij een beetje helpen iemand die zijn paard misschien ook verzekerd heeft
met 16 jaar? ik wil hem graag verzekeren voor ziektekosten en dood.

Alvast onwijs bedankt.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:31

Voor zover ik weet is dat (helaas) niet mogelijk

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:34

Doet Catherine de Buyl dat niet? Alleen het is verschrikkelijk duur. Zelf heb ik daarom juist mijn oudere paarden uit de verzekering gehaald. Dan zet ik dat geld zelf wel opzij. Op een paard van 16 ga je normaal gesproken ook geen zeer ingrijpende behandelingen meer aan laten uitvoeren. Tenzij die van jou heel veel waard is natuurlijk.

UrbanL

Re: Paard van 16 nog verzekeren!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:41

Ik zou het niet doen zet een klein bedrag per maand opzij voor gekke dingen.

Tegenwoordig vind ik de verzekeringen zooo duur. Dingen al een koliek operatie doe ik na 1x toch niet meer.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:47

je hebt een pb

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:58

Ik wou mijn merrie ook nog verzekeren voor de dood, dit jaar wordt ze 15 jaar. Vriend vind het geen goed idee (DA). Voor mij is zo'n verzekering dan ook echt alleen voor mocht ze overlijden dat ik van het geld wat ik krijg dan toch een eventuele DA rekening kan betalen. Alhouwel de DA rekening voor mij inmiddels toch al heel veel lager is ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:03

Ik vind het onzin, tenzij je paard in geld erg veel waard is maar dan zou hij altijd al goed verzekerd zijn.

Vaak kost een verzekering geld dan dat je er wat aan hebt, en ze zijn ook niet altijd eerlijk en te vertrouwen.

Beter is om een potje te nemen, en een oud paard doe je toch geen zware ingrijpen meer aan? dat is te belastend voor het dier, helaas maar zo is het wel, het moet wel paardwaardig blijven voor het dier.

Mijn dierenarts vind het een onzin die verzekering, van toen ik mijn vorige paard nog had, Het ligt er sterk aan van wat het dier in geld waard is en wat je ermee doet en de leeftijd.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:14

Ragdollcat schreef:
Ik vind het onzin, tenzij je paard in geld erg veel waard is maar dan zou hij altijd al goed verzekerd zijn.

Deze opmerking kom ik regelmatig tegen. Toch ervaar ik het als onzin. Een goedkoop paard, is voor weinig verzekerd en dus relatief lage kosten. Een duur paard daarentegen verzeker je niet voor 3000 euro, maar voor de waarde. De premie wordt berekend over de verzekerde waarde en dus ben je aan premie ook veel meer kwijt. Denk ik dan verkeerd?

Mijn paarden heb ik niet verzekerd, en al helemaal niet voor ziektekosten. Da's zo schrikbarend duur, helemaal als je er meer hebt. Daar komt bij dat je dan vooraf toestemming moet vragen voor behandeling of euthanasie. Ik wil pertinent zelf kunnen beslissen op welk moment dan ook. Ik zou zeggen zorg dat je altijd spaargeld achter de hand hebt. In de meeste gevallen kom je met 1000 euro een heel eind. Specifieke behandelingen (MRI, operatie) kunnen duurder zijn, maar de kans op zulke pech is relatief klein. Ook igv verzekering moet je een uitgebreid pakket hebben wil dit gedekt zijn.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:20

blue_sky schreef:
Doet Catherine de Buyl dat niet? Alleen het is verschrikkelijk duur. Zelf heb ik daarom juist mijn oudere paarden uit de verzekering gehaald. Dan zet ik dat geld zelf wel opzij. Op een paard van 16 ga je normaal gesproken ook geen zeer ingrijpende behandelingen meer aan laten uitvoeren. Tenzij die van jou heel veel waard is natuurlijk.

hier val ik een beetje over ,of een paard van 16 jaar oud is !!! en dat je daar geen ingrijpende behandelingen meer aan uit laat voeren ,hier ben ik het niet mee eens ongeacht hoeveel je paard waard is
Waar ik het wel mee eens ben om geld opzij te zetten voor evt kosten als je paard niet <meer>is verzekerd

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:32

die van mijn moeder is 19 is wel gewoon verzekerd al vanaf veulentje aan

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:06

Over het 16 jaar en toch al oud etc etc. Daar ben ik het ook niet mee eens. Mijn merrie wordt dit jaar 15, en dit jaar gaan we ook het rijden weer oppakken en weer spring wedstrijden starten. Ik vind mijn merrie absoluut niet oud hoor :n
Alhoewel ik voorheen wel zo dacht, 15 / 16 is oud, ik zie aan mijn merrie dat ze nog lang niet op is, en zal haar dus ook indien er een redelijke slagings kans is laten opereren.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:40

Marion71 schreef:
Mijn paarden heb ik niet verzekerd, en al helemaal niet voor ziektekosten. Da's zo schrikbarend duur, helemaal als je er meer hebt. Daar komt bij dat je dan vooraf toestemming moet vragen voor behandeling of euthanasie. Ik wil pertinent zelf kunnen beslissen op welk moment dan ook.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik betaal 45,- per maand aan premie. Dan is hij helemaal verzekerd. Incl het uitgebreide pakket voor de ziekte kosten. Ik heb mn paard verzekerd voor 3.000,-. Dat betekent dat ik ook tot 3.000,- per jaar mag declareren. Ik vind die 45,- per maand niet duur. Want ik heb het er tot nu toe alle jaren uit gehaald. Mijn paard heeft nl erg veel gemankeerd. En heeft regelmatig bloed onderzoek moeten doen en heeft in Utrecht gestaan. Enz, enz.. Dus ik ben echt blij dat ik verzekerd ben.

Ook het vooraf toestemming vragen voor een behandeling. Het staat wel in de voorwaarde. Maar ik heb nog nooit van mn leven toestemming gevraagd. Ik stuur altijd gewoon de rekening achteraf. En ik krijg het evengoed altijd vergoed. Ik ben nog nooit op mn vingers getikt dat ik het eerst moet melden.

En voor euthanasie ben ik nog niet zo bekent mee. Dit is mn 1e paard nl. Maar in het ergste geval krijg je je verzekerde waarde niet uitbetaald. Nou daar kunnen ze van mij lekker in stikken hoor. Om die reden heb ik de verzekering toch niet afgesloten. Maar om de ziektekosten verzekering.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:12

Darkness85 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik betaal 45,- per maand aan premie. Dan is hij helemaal verzekerd. Incl het uitgebreide pakket voor de ziekte kosten. Ik heb mn paard verzekerd voor 3.000,-. Dat betekent dat ik ook tot 3.000,- per jaar mag declareren. Ik vind die 45,- per maand niet duur. Want ik heb het er tot nu toe alle jaren uit gehaald. Mijn paard heeft nl erg veel gemankeerd. En heeft regelmatig bloed onderzoek moeten doen en heeft in Utrecht gestaan. Enz, enz.. Dus ik ben echt blij dat ik verzekerd ben.

Je mag ook blij zijn dat je verzekerd bent en je hoeft 't ook niet met me eens te zijn. Ik verbied het niemand :D , alleen is het voor mij veel te duur. Een paard met een waarde van 3.000 euro verzekeren is ook prima te betalen, maar als je een sportpaard of bijvoorbeeld een foktechnisch interessante sportmerrie wil verzekeren, doe je dat niet voor een relatief fractioneel bedrag. Je betaalt dan vele malen meer aan premie dan die 45 euro. Nu betaal je € 540,00 per jaar. Als je 4 paarden hebt en die verzeker je voor dit bedrag dan moet je dat dus keer 4 doen. Geloof mij, dat ben ik per jaar niet kwijt. En ze mankeren best 'ns wat.
Voor een kreupelheidsonderzoek zul je idd geen toestemming hoeven vragen, maar als je een MRI-scan doet willen ze dat wel van tevoren weten hoor. Een ander nadeel van verzekerd zijn vind ik dat je vaak voor paarden geregistreerde medicijnen krijgt, bijv. de voor paarden geregistreerde ab krijgt ipv de trisulf. Die laatste kost een fractie van de geregistreerde variant. Het kan dus ook een vertekend beeld zijn.
Nogmaals, als het je gerust stelt om wel te verzekeren moet je dat zeker doen. En een paard van 16 is niet oud, hooguit ouder maar die zou bij mij dezelfde zorg krijgen als een 4-jarige.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 11:55

nou nou wat een discussie's, Ik denk dat ik mezelf er maar bij moet neer leggen dat ik hem niet meer kan verzekeren ik baal er verschikkelijk van maar het is niet anders.
Ik heb hem al vanaf zijn 6e jaar, en inderdaad mijn ouders hebben hem niet gelijk verzekerd omdat dat veel te duur zou zijn omdat de premie word berekend op de waarden van je paard.
Nu word hij 16 en ben ik zelf ouder en gaan overwegen wel of geen verzekering? Ik heb de knoop doorgehakt en besloten hem wel te willen verzekeren maar ik was precies 10 dagen te laat omdat de verzekering mijn paard vanaf 1 januari 16 ziet. wat ik echt belachelijk vind. Ik ben voor mijn verzekering toch zeker ook geen 23? met 1 januari. Maargoed ik moet me erbij neer leggen geen verzekering voor mijn paard. Om nog even terug te komen over het feit dat ik mijn paard geen zwaren ingrepen zou laten doorstaan. Nou ik wel hoor, hij is PAS 16 en hij kan nog heel wat jaren mee of hij nou wel of niet veel waard is in mijn geval is mijn paard sowieso veel waard omdat hij me alles is en als hij een goede kans maakt om uit wat voor operatie dan ook goed uit te komen dan is hij mij dat zeker waard. Maar dat scheeld weer per persoon dat blijkt en dat is je goed recht wat iedereen bepaald zelf wat hij of zij doet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:13

Waarom ga je dan niet zelf wat sparen? Die ik ook.
Mijne werd ook neit meer in de verzekering opgenomen, dus toen ben ik zelf maandelijks een bedrag opzij gaan zetten.
minimaal 50 euro, want dat was ik anders ook aan de verzekering kwijt geweest, maar meestal zet ik wat meer opzij.
Net wat ik kan missen die maand.
En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he). Bedenk wat een geld ik dan had weggegooid aan de verzekering...
En als het nodig is kan ik ook een grote ingreep laten doen, want dat geld staat nog steeds op een rekening appart, mooi rente te trekken.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:45

blue_kim schreef:
En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he)

Wouwie..... ^)

Ik durf het niet eens bij elkaar op te gaan tellen. Ik heb mijn paard vanaf maart 2007. Heb m gekocht toen ie bijna 13 was. (12-06-1994) Dat is nu bijna 4 jaar geleden. Ik heb per jaar zeker 1000,- aan DA kosten gehad. En 2 jaar geleden toen hij 2 weken in Utrecht stond zelfs 2.500,- Dan had ik het met mn potje van 50,- per maand of mn premie van 45,- per maand niet gered hoor. Daarom ben ik blij dat ik verzekerd ben. Wat op 1000,- krijg ik 800,- terug. En hoef ik dus maar 200,- echt zelf te betalen.

@ TS: Mijn paard is ook 16 en word in juni 17. Maar ik vind het uiteraard ook dik waard om hem te verzekeren. En ook al was hij niet verzekerd, dan zou ik hem een grote ingreep echt nog wel waard vinden. Hij mag dan bijna 17 zijn. Maar zo ziet hij er niet uit, en gedraagt zich ook niet. Het os nog lang geen oud paard..

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:16

Darkness85 schreef:
blue_kim schreef:
En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he)

Daarom ben ik blij dat ik verzekerd ben. Wat op 1000,- krijg ik 800,- terug. En hoef ik dus maar 200,- echt zelf te betalen.

Maar op het moment dat je 1000 euro DA kosten hebt in een jaar heb je daar dan toch 740 euro aan meebetaald? Je 200 euro eigenrisico en je 540 euro premie toch?
Okee, je hebt je verzekering er dan natuurlijk alsnog uit, dus dat blijft positief (vooral als je 2500 euro kosten hebt in een jaar). Maar dan nog is het dus niet zo dat je van de 1000 euro maar 200 zelf hoeft op te hoesten.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:38

Daar heb je wel een beetje gelijk in. Maar het punt is vooral dat ik niet goed kan sparen. (erg slecht zelfs) dus dat iedere maand wat opzei zetten voor de DA is niks voor mij. :+

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:45

En dat is dus iets wat je wel moet kunnen.Ik heb een periodieke afboeking van 50 euro ingesteld in mijn rekening.
Er gaat dus op de dag dat mijn loon gestort wordt automatisch 50 euro naar een spaarrekening.
En als ik dan de dag voor mijn loon gestort wordt de volgende maand, nog wat over heb op mijn rekening, dan stort ik nog een beetje op de spaar.
Al met al hou ik daardoor een hoop centjes in mijn zak. En als het bedrag op de rekening echt hoog wordt, dan haal ik er weer wat af en gaan we daar wat leuks van doen.

Maar moet zeggen dat ik ook wel erg mijn handjes mag dichtknijpen, qua kosten aan DA. Als ik zo naar mijn stalgenoten kijken... pfff je wordt er af en toe moedeloos van hoevaak de DA moet komen...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:52

Ik rij mijn paard al vanaf z'n 5e. (Was manegepaard bij ons op stal) En hij heeft van z'n 5e tot z'n 13e nooit wat gemankeerd. Tot ik m kocht. Toen ging hij ineens vanalles mankeren. Ik denk dat hij alles even wilde inhalen ofzo. Ik denk dat hij sterallures kreeg. Hij denkt ook ik ben gepromeveert van manegepaard naar pensionpaard dus nu mag ik zeuren... :P

banjoislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:34

Meeste verzekeringen doen het niet meer als een paard de 14/15 jaar is gepasseert

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:19

Darkness85 schreef:
blue_kim schreef:

Wouwie..... ^)

Ik durf het niet eens bij elkaar op te gaan tellen. Ik heb mijn paard vanaf maart 2007. Heb m gekocht toen ie bijna 13 was. (12-06-1994) Dat is nu bijna 4 jaar geleden. Ik heb per jaar zeker 1000,- aan DA kosten gehad. En 2 jaar geleden toen hij 2 weken in Utrecht stond zelfs 2.500,- Dan had ik het met mn potje van 50,- per maand of mn premie van 45,- per maand niet gered hoor.

Ik vrees dat ik in de 18 jaar dat ik mijn merrie heb ook niet veel verder kom dan iets van 300 euro in totaal (uiteraard exclusief de entingen) en dan denk ik dat ik de kosten van de aankoopkeuring nog nodig heb om er echt aan te komen..... (aankoopkeuring, een keer opvoelen bij de dracht en een koliekje).
Op zich heb ik ook genoeg geld staan voor eventueel een grote ingreep, maar met haar leeftijd (nu 24) moet je heel goed gaan bedenken of een ingreep nog wel zinvol is. Het is niet dat ik het er niet voor over heb, maar het gaat mij om de prognose voor het paard. Ze moet wel een goede kans maken op een voor haar acceptabel leven na die ingreep. Onder narcose brengen is vaak al niet meer een optie op die leeftijd, waardoor er dus veel ingrepen niet meer aan de orde komen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:53

Ik heb in de 5 jaar dat ik mijn merrie heb deze week mijn eerste dierenarts kosten gehad, haha. Wel 90 euro.
Dus ik heb ook nog niks te klagen.

Mijn merrie( 15) is wel verzekerd voor dood. Vind dit wel een fijn idee. Al is het maar om die laatste rekeningen te betalen of een aandeel voor een eventueel nieuw paardje.
En in de jaren dat ik dat nog voor haar zal betalen haal ik dat er dubbel en dwars uit.

Als de verzekerde waarde niet al te hoog is is die premie ook peanuts ( 8 euro per maand in mijn geval).

Ik was net nog 'n beetje aan het zoeken, maar denk dat je voor alleen een 'dood'verzekering nog wel in aanmerking zal komen? Kon op bepaalde websites alleen vinden dat je een gezondheidsverklaring van je DA moet hebben. Voor ziektekosten zal wat problematischer worden idd.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:59

Toen ik mijn pony van vrienden kocht (naja mijn ouders)
was ze drachtig, ze had toen een verzekering omdat ze drachtig was.
Dus eigenlijk meer voor het veulen.
Na 2 weken hebben we een ongeluk gehad en kreeg ze een spuitje i.v.m een gebroken been. Deze merrie was 19 jaar.
Veulen wat er in zat was dan ook wel aardig belovend kwa ouders.

Daarom had zij een verzekering.

Toen ze overleden was hebben we nog geld van de verzekering gekregen,
hoeveel dit is weet ik niet en wil ik ook niet weten.

edit; veulen zou als het geboren was van de oude eigenaar worden.