Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ragdollcat schreef:Ik vind het onzin, tenzij je paard in geld erg veel waard is maar dan zou hij altijd al goed verzekerd zijn.

blue_sky schreef:Doet Catherine de Buyl dat niet? Alleen het is verschrikkelijk duur. Zelf heb ik daarom juist mijn oudere paarden uit de verzekering gehaald. Dan zet ik dat geld zelf wel opzij. Op een paard van 16 ga je normaal gesproken ook geen zeer ingrijpende behandelingen meer aan laten uitvoeren. Tenzij die van jou heel veel waard is natuurlijk.

Marion71 schreef:Mijn paarden heb ik niet verzekerd, en al helemaal niet voor ziektekosten. Da's zo schrikbarend duur, helemaal als je er meer hebt. Daar komt bij dat je dan vooraf toestemming moet vragen voor behandeling of euthanasie. Ik wil pertinent zelf kunnen beslissen op welk moment dan ook.
Darkness85 schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Ik betaal 45,- per maand aan premie. Dan is hij helemaal verzekerd. Incl het uitgebreide pakket voor de ziekte kosten. Ik heb mn paard verzekerd voor 3.000,-. Dat betekent dat ik ook tot 3.000,- per jaar mag declareren. Ik vind die 45,- per maand niet duur. Want ik heb het er tot nu toe alle jaren uit gehaald. Mijn paard heeft nl erg veel gemankeerd. En heeft regelmatig bloed onderzoek moeten doen en heeft in Utrecht gestaan. Enz, enz.. Dus ik ben echt blij dat ik verzekerd ben.
, alleen is het voor mij veel te duur. Een paard met een waarde van 3.000 euro verzekeren is ook prima te betalen, maar als je een sportpaard of bijvoorbeeld een foktechnisch interessante sportmerrie wil verzekeren, doe je dat niet voor een relatief fractioneel bedrag. Je betaalt dan vele malen meer aan premie dan die 45 euro. Nu betaal je € 540,00 per jaar. Als je 4 paarden hebt en die verzeker je voor dit bedrag dan moet je dat dus keer 4 doen. Geloof mij, dat ben ik per jaar niet kwijt. En ze mankeren best 'ns wat. 
blue_kim schreef:En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he)
Darkness85 schreef:blue_kim schreef:En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he)
Daarom ben ik blij dat ik verzekerd ben. Wat op 1000,- krijg ik 800,- terug. En hoef ik dus maar 200,- echt zelf te betalen.
Darkness85 schreef:blue_kim schreef:En in de 7 jaar dat ik dr nu heb, ben ik misschien 300 euro aan DA kosten kwijt geweest (buiten de standaart entingen dan he)
Wouwie.....![]()
Ik durf het niet eens bij elkaar op te gaan tellen. Ik heb mijn paard vanaf maart 2007. Heb m gekocht toen ie bijna 13 was. (12-06-1994) Dat is nu bijna 4 jaar geleden. Ik heb per jaar zeker 1000,- aan DA kosten gehad. En 2 jaar geleden toen hij 2 weken in Utrecht stond zelfs 2.500,- Dan had ik het met mn potje van 50,- per maand of mn premie van 45,- per maand niet gered hoor.