Ik heb vanmorgen de schrik van mijn leven gehad zo ongeveer
Ik was met mijn merrie naar de binnenbak van de manege gereden met de trailer..
Eenmaal aangekomen was ze al vrij gespannen, het is geen trailer liefhebber dus dit roept vaak al wel wat onrust op, maar ze waren er met trekkers bezig buiten en ik heb het idee dat ze hier sterk op reageerde..
Normaal gesproken maak ik haar dus aan de voorkant los, loop dan naar achteren om de stang achter haar weg te doen.
Het is er 1 die vaak een paar keer tegen de stang aan 'beukt' en dan uiteindelijk wel wacht tot ik hem achter haar weg haal.
Vanmorgen dit dus op deze manier gedaan, en terwijl ik aan het wachten was tot ze rustig werd om de stang te verwijderen bedacht madame zich vanmorgen echter geen moment, en heeft zich geprobeerd om te draaien met alle ellende van dien.
Ze is gevallen maar kon godzijdank uiteindelijk uit zichzelf weer opstaan en eruit komen.
Tijdje rond gelopen, behalve een klein schaafwondje geen (zichbare) gebreken en ze liep ook niet kreupel o.i.d. maar toen moesten we weer naar huis.
Eenmaal bij stal natuurlijk t zelfde drama door alle stress van daarvoor.. gelukkig was er iemand die kon helpen uitladen maar succesvol was dit niet.
Nou mijn vraag; hoe pak ik dit aan?
Ik ben eigenlijk altijd alleen helaas
het heeft erg veel tijd gekost om dit paard zowiezo alleen te kunnen laden, maar het ging de laatste tijd echt prima.. Het gaat om een 1 1/2 paards trailer.
Nu heb ik al de hele dag topics over dit onderwerp gezocht maar nu toch mijn vraag hoe jullie dit aan zouden pakken?
Ik heb het volgende idee :
Paard losmaken voor, longeerlijn aan het halster, dan via het voordeurtje om de trailer heen naar de achter klep en haar dan uit de trailer laten komen?
Zo kan ik druk uitoefenen met de lijn en kan ze zich niet omdraaien?
Ik ben zo bang dat ze dit nu vaker gaat proberen
En anders eventuele creaties om toch een schot in een 1 1/2 paards trailer te zetten?
Alvast heel erg bedankt,