Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
s_en_z schreef:Ik weet dat onder het Z nog punten worden gegeven voor verzorging.
Apple schreef:Tot de M krijg je toch nog punten voor verzorging?

kleinvosje schreef:Je krijgt t/m de L2 punten voor verzorging, daarboven niet meer. Een vriendin vn mij vertelde hetzelfde als ts, met als enige verschil dat op har protocol het woord opgeschoren stond ipv ingevlochten. Dat heeft met persoonlijke voorkeur te maken, waarvan ik dan vind dat je als jury dat niet zo kenbaar mag maken op een protocol. WEL als de staart er niet uitziet, niet als de staart goed verzorgd is. Voorbeeld: ik vind opgeschoren heel lelijk, maar als ik er 1 in de ring krijg die wel opgeschoren is, mag ik daar geen lager cijfer voor geven, het paard is juist getoiletteerd.
Ik vlecht ook lang niet altijd de staart in, het geeft weinig verschil in cijfer. Zelf geef ik standaard een 8, tenzij er iets daadwerkelijk schort aan de verzorging van het geheel. Denk dan aan losse knotten, sokken boven laarzen uit, loshangend haar...

Donkerbruin en zwart zie je

Don_Zhivago schreef:dus door die 6 haren af te scheren zien ze de achterhand beter...
vind het allemaal een beetje vergezocht.. nog ff en ik moet zn oren vastknopen zodat ze iets beter kunnen zien
Maar de jury houdt zich er ook niet aan, ik doe het nooit en heb er nooit iets over gehoord, ook met selecties niet..